Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
02-09-2015 17:49
Aru iets te vroeg, hoewel ik denk dat Purito er zo ook afgerammeld wordt bij de volgende klap.
02-09-2015 17:49
Quintana wacht op Valverde?
02-09-2015 17:50
Quintana & Valverde doen een Wiggo-Froome dumbo-combo?
02-09-2015 17:50
Koel bloedig!
02-09-2015 17:50
Dumoulin laat zich niet gek maken, misschien Valverde er zo afpieren? Ik zou het doen.
02-09-2015 17:51
Wat een treurnis van Quintana zeg.

Hup Tom!
02-09-2015 17:51
Tommeke doet het goed
02-09-2015 17:51
Dumoulin rijdt naar Quintana en Valverde!!!
02-09-2015 17:52
Dumoulin toch op de weg terug.
02-09-2015 17:52
Dumoulin rijdt gewoon slim, of hij nou goed is of niet.
02-09-2015 17:54
Tom rijd mooi naar eigen kwaliteiten en kunnen, dat vind ik vooral zo mooi. Landa mag van mij winnen vandaag. Hopelijk kan bennet nog een redelijke laatste klim rijden en wat stijgen in het klassement
02-09-2015 17:54
Hahaha. Camera bij froome: 'en nu zijn we weer helemaal achteraan'
02-09-2015 17:54
Klimt wordt steeds minder steil, dat is in het voordeel van Tom.
02-09-2015 17:54
Quintana naar Majka en Nieve.
02-09-2015 17:54
Landa verliest niks, die heeft zitten Majka'en de eerste week, Aru nog alle kansen om de ook toch veel mindere tijdrijder een poets te bakken. Dumoulin gaat niet superveel verliezen.
02-09-2015 17:55
Dumoulin verliest voorlopig weinig tijd op eigen tempo.
02-09-2015 17:55
Volgens mij klopt de info van de voorbeschouwing van wielerflits niet. Ze zeggen 15 km aan 6,7%, terwijl het toch duidelijk steiler is. Op een andere site gevonden 9 km aan ruim 9%.
Logisch dat Dumoulin dan lost, maar draait nog goed. De eerste 5 km zijn het zwaarst aan 10%. Laatste 3 km iets minder met 8%.
02-09-2015 17:55
Nu ben ik er eigenlijk wel vrij zeker van dat als Dumoulin nog een paar kg´s verliest hij in de toekomst mee zou doen voor het podium bij de Tour
02-09-2015 17:56
Dag Purito, een een-tweetje voor Astana?
02-09-2015 17:56
Aru!
02-09-2015 17:58
Dumoulin doet het vooralsnog beter dan 'toppers' Quintana en Froome
02-09-2015 17:58
Dumoulin raapt gwn Quintana op.
02-09-2015 17:58
Dumoulin rijdt Quintana eraf.
02-09-2015 17:58
Dumoulin lost Quintana.
02-09-2015 17:58
1 ronde per jaar is dus de max. Of alleen een combi Vuelta-Giro.

Knap hoor Tom.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.