Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 10 september 2015 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe

De Ronde van Spanje gaat vandaag verder met een 204 kilometer lange etappe tussen Roa en Riaza. Wordt het een dag voor de vluchters? Na een relatief eenvoudige openingsfase vormt de Alto del Campanario de eerst hindernis. Halfverwege volgt de Alto del Campanario. De Puerto de la Quesara zorgt in de finale voor een extra moeilijkheidsgraad. Na deze col van eerste categorie volgt nog een afdaling van een kleine twaalf kilometer na de aankomstplaats. Kan Tom Dumoulin zijn leiderstrui behouden?

De officiële start is om 12:42. NPO1 en Eurosport beginnen al op 15:15 met de uitzending. Sporza start rond de klok van vier. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta etappe 18

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 18

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
349 Reacties
10-09-2015 17:00
@redactie ongepast? Tsja.
On: Spanning stijgt. Het 'kraken' van Dumoulin nog niet gezien by the way.
10-09-2015 17:01
@Poeksel
Hangt ervan af hoe ze de Quesada gaan doen.
10-09-2015 17:01
Aru gaat duidelijk voor de bonificaties. Ik verwacht een kamikaze-afdaling.
10-09-2015 17:01
Tom de kraken?
10-09-2015 17:03
Ronduit gare move van Purito. Vraag me af waar dat precies goed voor was, uit respect voor Vicioso's inspanning oid?
10-09-2015 17:04
Als het op een sprintje met een groepje aankomt, gaat Tom die boni's pakken ipv Aru!
10-09-2015 17:04
[quote]Dumoulin heeft Craddock en Lindeman nog voorin, groep is flink uitgedund. Ah, zelfs nog een extra Giant, top![/quote]

@xistnc vergeet Roosen niet. Immers ; )
10-09-2015 17:06
Ik vond Aru niet sterk ogen. Gewoon zelf gaan!!
10-09-2015 17:06
Laat Aru maar mooi zn ploegje opbranden vandaag!
10-09-2015 17:07
Haha ja sorry hoor, maar dit is toch gewoon veel te laat deze Vuelta? Hij had (wellicht, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet!) het verschil op de echte bergen kunnen maken. Dit slaat natuurlijk nergens meer op, om dan nu te gaan aanvallen op een moment dat Astana aan het rijden is.
10-09-2015 17:08
Gaaf parcours vandaag trouwens!

Gautier normaal gesproken een neusje voor het verkeerde moment, wie weet heeft ie x mazzel?
10-09-2015 17:08
@martini tja volgens jou ging Oliveira de tijdrit winnen en was Dumoulin er niet toe in staat want Oliveira was in topvorm....
10-09-2015 17:08
Roosen niet teveel energie geven.. Dumoulin komt?!
10-09-2015 17:08
Deze etappe is zwaarder dan ik dacht. Wat gaat het op en af zeg. Het gaat ontploffen zo op de klim.
10-09-2015 17:09
Waarschijnlijk was zijn plotselinge glutenallergie een mooi excuus om de giro te "ontlopen".
Verhaal rammelt weer aan alle kanten.
10-09-2015 17:10
@LyndaLid
Je kunt ook echt te zuur zijn. Hij wilde gewoon even testen. Majka heeft de afgelopen drie weken wieltjeszuigen een nieuwe dimensie gegeven. Maar daar horen we niemand over.

En nee, hij had niet het echte verschil kunnen maken in de andere bergritten. Niet ten opzichte van Aru.
10-09-2015 17:11
dat gaan nog 25 hete kilometers worden.
10-09-2015 17:11
@purito
Majka kón niet beter. Dit was echt de beste tactiek voor Majka.
10-09-2015 17:11
Ik snap werkelijk niet hoe deze slotklim http://www.lavuelta.com/la-vuelta/2015/us/stage-18.html het predicaat 1e categorie heeft gekregen, in de Tour is dit een 2e of 3e categorie. Als het zaterdag ook 4 van deze "jongens" zijn, kan alleen een hongerklop of pech Tom van de eindzege houden mijns inziens...
10-09-2015 17:12
Een gluten allergie hoef je niet te hebben vanaf je geboorte en het is helemaal niet zo dat je met zo'n dergelijke alergie geen topsport kan bedrijven, van bijna elk product is tegenwoordig een glutenvrije variant en in meer dan 75% van de restaurants kan je tegenwoordig gluten-vrij eten. Daarbij heb je veel verschillende vormen van gluten allergie en zoals het klinkt lijkt het erop dat het hem vermoeid.
10-09-2015 17:12
Majka heeft nog heel veel meer keer laffer gereden dan Purito altijd hetzelfde stramien aanhoudt. Waarschijnlijk idd van niet beter kunnen en zuinig blijven, dan leiver hem als rittenkaper no doubt. Dat heb ik wel gezegd ook. We gaan zien of Purito er nog zo'n raketje heeft want dat zojuist ging nergens over.
10-09-2015 17:14
@xistnc
Ik begrijp je subtiel steekje onder water.

Maar ik vind de tactiek van Majka heel erg begrijpelijk. Maar dat vind ik dus ook van Purito.
10-09-2015 17:14
Nog niet echt genoemd door het overheersende onderwerp dumoulin(terecht). Maar Timo Roosen rijdt toch erg sterk vandaag, dat op die leeftijd na 2,5 week koers is erg veelbelovend
10-09-2015 17:16
@ Purito

Precies wat xisntc zegt, Majka moest wel zo rijden. Ik heb trouwens ook hardop uitgesproken dat dat niet om aan te gluren is. De hele Vuelta gebeurt trouwens mega weinig qua aanvallen, of gewaagde acties. De enige reden dat het zo leuk is is omdat Dumoulin een Nederlander is natuurlijk.

Maar Purito was gewoon de beste op een paar beklimmingen en heeft daar te weinig gebruik van gemaakt. Jij gaf hem nota bene de meeste kans om deze Vuelta te winnen, door zijn machtsvertoon (licht overdreven) op achtereenvolgende aankomsten. Daar heeft ie duidelijk te weinig gebruik van gemaakt dus. Om dan nu wanhoopsaanvalletjes te moeten plaatsen..

Maargoed, nu lijkt het weer alsof het mij alleen maar om Purito draait en I couldn't care less, als Dumoulin die Vuelta maar wint.
10-09-2015 17:17
Ja Roosen gaat. En hij is terug.

Reacties zijn gesloten.