Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 10 september 2015 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe

De Ronde van Spanje gaat vandaag verder met een 204 kilometer lange etappe tussen Roa en Riaza. Wordt het een dag voor de vluchters? Na een relatief eenvoudige openingsfase vormt de Alto del Campanario de eerst hindernis. Halfverwege volgt de Alto del Campanario. De Puerto de la Quesara zorgt in de finale voor een extra moeilijkheidsgraad. Na deze col van eerste categorie volgt nog een afdaling van een kleine twaalf kilometer na de aankomstplaats. Kan Tom Dumoulin zijn leiderstrui behouden?

De officiële start is om 12:42. NPO1 en Eurosport beginnen al op 15:15 met de uitzending. Sporza start rond de klok van vier. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta etappe 18

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 18

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
349 Reacties
1 5 6 7 8 9 14
10-09-2015 16:19
Ik blijf nog steeds van mening dat Dumoulin moet proberen aan te vallen in de afdaling want dan zet hij Aru onder druk en misschien pakt hij wel enkele seconden die hij Zaterdag nodig zal hebben.
10-09-2015 16:19
@Wielerfan1987
Haha, dat is echt de grootste onzin die ik heb gehoord. Ik schaamde me gewoon toen ik hoorde dat De Cauwer zei dat hij dacht dat gluten-intolerantie een gevolg was van ongezond eten/levensstijl. Zo ongelofelijk dommig.

Binnen mijn familie heeft iemand coeliakie (gluten-intolerantie). Dat heb je gewoon van bij je geboorte. Het wordt alleen verder aangewakkerd als je producten eet met daarin tarwe en aanverwanten (brood, bepaalde soorten chips, koeken etc.). Je kunt dan vermoeidheidsverschijnselen krijgen, een opgezwollen buik, groeistoornissen en misselijkheid/maagkrampen.

Wat Aru doet, past in de traditie van de laatste jaren. Djokovic doet ook al jarenlang een dergelijk dieet. En meer sporters. Maar die hebben allerminst een allergie. Misschien is het wel een placebo.
10-09-2015 16:19
Astana legt de zweep erop, even kijken of ze er weer zo'n ronduit duivelse jacht van kunnen maken.
10-09-2015 16:21
Tom moet inderdaad aanvallen vlak voor de top en proberen extra seconden te pakken in de afdaling, ik zie het hem ook doen ook, anders morgen wel...
10-09-2015 16:23
Tom de 10e astana renner :).
10-09-2015 16:26
Zou Giant bij die versnellingen nou geen man hebben om voor Dumoulin te postvatten of wil hij gewoon zelf in het wiel? Ik denk dat laatste.
10-09-2015 16:26
astana zal in het minder lastige deel als aanloop naar de klim al wel flink doorpakken om Tom nog voor de klim te isoleren. Nu moet TGA ballen tonen en zich helemaal kapot rijden voor Tom.
10-09-2015 16:28
.
10-09-2015 16:28
De tactische keuzes van Astana heeft ze dit jaar al een Giro gekost, daar hoeft Dumoulin niet voor te vrezen, dit egaal strakke tempo komt hem goed uit....
10-09-2015 16:29
Off: Poels wint etappe bergop in GB!
10-09-2015 16:29
@mackie: Wie is de 9de Astana renner?
10-09-2015 16:31
Zeer smakelijke fietsomgeving
10-09-2015 16:31
TGA Hoeft zich nu helemaal niet kapot te rijden. Laat ze zaterdag maar helemaal de vernieling in gaan. Dit overleeft Dumoulin ook wel zonder. Misschien met wat hulp van Craddock.
10-09-2015 16:32
@Chrys:

Hij kwam op z'n Toms terug in de slotmeters! :)
10-09-2015 16:33
Ik vermoed alweer wat Astana-praktijken tegen de regelementen in indien ze nu met 9 man het tempo maken aangezien ze vanochtend maar met zeven man zijn vertrokken ;-)
10-09-2015 16:34
Waaieers!
10-09-2015 16:39
Roosen ziet er nog goed uit in de kopgroep. Benieuwd wat hij kan vandaag
10-09-2015 16:40
Wel een mooi beeld, die bangige kopgroep omdat 2 Astana-knechten erachter de jacht hebben ingezet.
Zou Katuscha gaan meedraaien?
10-09-2015 16:41
Welja, nu ook nog Katuscha
10-09-2015 16:43
Dit bedoelde ik dus met het feit dat het helemaal niet uitmaakt dat Astana een sterke ploeg heeft. Nu rijden ze hard op kop, oh jee. Wat maakt dat voor Dumoulin uit? Hij heeft één opdracht, en met dit soort rijden maakt Astana het hem echt niet moeilijker.
10-09-2015 16:46
Dumoulin moet je nog steeds zien als een soort Froome. Door puur op tempo te rijden ga je hem niet lossen, dat vind hij alleen maar fijn. Tempowisselingen en aanvallen breken hem, meer niet.
10-09-2015 16:47
Toch vrij pittig terrein dit.
10-09-2015 16:47
Doel hiervan is natuurlijk om in eerste instantie alle knechten van Dumoulin te lossen. Dat is geen voldoende voorwaarde voor oorlog, maar kan verderop wel helpen. Wai zoelen ziennn.

Terrein is extra pittig omdat het asfalt regelmatig erg 'pokdalig' is. Dat zie je niet goed op TV en ook met vooruit rijden met de auto vraag ik me af of dat opgemerkt kan worden. Vandaag een stukje van de rit van zaterdag gereden, het maakt soms kilometers lang veel uit of je op de linkerhelft van de weg of de rechterhelft fietst.
10-09-2015 16:48
@nr17.
Dumoulin is nog geen een keer gebroken door de tempoversnellingen. Hij kraakt, maar meer niet.
10-09-2015 16:50
Laat Rodriguez maar rijden als het erop aan komt
1 5 6 7 8 9 14

Reacties zijn gesloten.