Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 10 september 2015 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe

De Ronde van Spanje gaat vandaag verder met een 204 kilometer lange etappe tussen Roa en Riaza. Wordt het een dag voor de vluchters? Na een relatief eenvoudige openingsfase vormt de Alto del Campanario de eerst hindernis. Halfverwege volgt de Alto del Campanario. De Puerto de la Quesara zorgt in de finale voor een extra moeilijkheidsgraad. Na deze col van eerste categorie volgt nog een afdaling van een kleine twaalf kilometer na de aankomstplaats. Kan Tom Dumoulin zijn leiderstrui behouden?

De officiële start is om 12:42. NPO1 en Eurosport beginnen al op 15:15 met de uitzending. Sporza start rond de klok van vier. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta etappe 18

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 18

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
349 Reacties
1 2 3 14
10-09-2015 12:21
Movistar gaat zeker wat proberen vandaag !!
verwacht Astana zaterdag pas .
Hup Hup Hup Dumoulin ............
10-09-2015 12:27
[i]edit redactie: niet doen[/i]
10-09-2015 12:33
[edit: schrap zelf maar mijn grap over Van den Broeck, al vond ik m zelf wel leuk ;-) ]
10-09-2015 12:36
Hij is afgestapt dus dat gaat niet door. Net als terpstra en velits trouwens
10-09-2015 12:45
Nog steeds geen kopgroep......
10-09-2015 12:47
Aru zal wel moeten vandaag als purito gaat
10-09-2015 12:51
@borsje misschien omdat er nog geen officiele start was haha gokje hoor
10-09-2015 12:52
Etixx zeer actief.........oh ja, had daarnet :) oid moeten toevoegen....
10-09-2015 12:56
@redactie: Campanario staat nu per abuis twee keer vermeld, is tweede en niet eerste hindernis.
10-09-2015 12:58
Zit Nieve nog op de fiets? Ik dacht dat ie na gisteren wel een zware verkoudheid op had gelopen ;)
10-09-2015 13:03
dit is weer zo'n openingsfase die ik dolgraag had willen zien
10-09-2015 13:09
Ik verwacht de komende dagen wel veel van Movistar. Die ploeg kan het zich niet permitteren om in de eigen ronde met de twee grote kopmannen aan de start het podium niet te halen.
10-09-2015 13:19
@Tutu888: plus het feit dat ze maar 1:08 achter Sky staan in het ploegenklassement. Valverde en Quintana waren heel passief in de bergritten tot nu toe, maar staan vervolgens wel hun mannetje in de tijdrit. Dan moeten ze toch wel een goede vorm hebben.
10-09-2015 13:23
41 vluchtelingen, schijnt
10-09-2015 13:24
Hoog tijd voor een spreidingsplan.
10-09-2015 13:24
@ah-ja
Dat valt dan wel mee vergeleken met de rest van Europa ;-)
10-09-2015 13:24
Alles weer samen nu
10-09-2015 13:25
En alles weer bij elkaar
10-09-2015 13:26
Haha inderdaad TUTU! De troepen in het peloton zijn dan ook iets minder oorlogzuchtig
10-09-2015 13:26
@Tutu888: Elders in Europa mogen ze wel gaan. Deze vluchtelingen zijn weer opgepakt.
10-09-2015 13:27
Rolland lost uit het peloton
10-09-2015 13:29
TDM heeft meer te verliezen als Purito gaat dan Aru. Dus ik snap niet waarom er zo vaak gezegd wordt dat Aru moet gaan en Tom alleen hoeft te volgen.
10-09-2015 13:29
52 man, Giant heeft het dicht gereden. Dan moeten er wel mannen uit de top 10 in hebben gezeten. Jammer dat we geen namen hebben gehad.
10-09-2015 13:31
Wow - nu al oorlog in het peloton. 't Wordt dus een afmattende etappe.
10-09-2015 13:34
Het gaat wel weer lekker. Licht oplopend terrein en dan 50.6 gemiddeld vanaf de start.
1 2 3 14

Reacties zijn gesloten.