Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 10 september 2015 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe

De Ronde van Spanje gaat vandaag verder met een 204 kilometer lange etappe tussen Roa en Riaza. Wordt het een dag voor de vluchters? Na een relatief eenvoudige openingsfase vormt de Alto del Campanario de eerst hindernis. Halfverwege volgt de Alto del Campanario. De Puerto de la Quesara zorgt in de finale voor een extra moeilijkheidsgraad. Na deze col van eerste categorie volgt nog een afdaling van een kleine twaalf kilometer na de aankomstplaats. Kan Tom Dumoulin zijn leiderstrui behouden?

De officiële start is om 12:42. NPO1 en Eurosport beginnen al op 15:15 met de uitzending. Sporza start rond de klok van vier. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta etappe 18

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 18

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
349 Reacties
10-09-2015 17:22
Ehhh, zag ik dat goed? Aru demareert staand en Dumoulin blijft letterlijk zitten (in het wiel)
10-09-2015 17:22
Dumoulin voor z'n 3e ritzege zo ;)
10-09-2015 17:22
Roosen moet helpen
10-09-2015 17:22
Dit is goed, nu hoeft dumoulin echt maar op 1 man te letten!
10-09-2015 17:22
Doet denken aan Contador vs. Rasmussen : ) Tom mentale winnaar. Vooralsnog.
10-09-2015 17:22
Als dit zo door gaat duikelt rodriguez van het podium.
10-09-2015 17:22
De Spanjaarden toch minder sterk dan de rest.
10-09-2015 17:23
Dom van Aru. Wat doet ie nu als Rodriguez aanvalt en Dumoulin moet passen? Geen teamgenoot meer over dan in ieder geval.
10-09-2015 17:23
Dumoulin moet eigenlijk aanvallen zo, misschien gewaagd maar het moment is er naar. Op 2 km vd top en de afdaling in.
10-09-2015 17:24
Aru laat zich naar slachtbank rijden door Movi's?? Raarr. Positief.
10-09-2015 17:24
inderdaad mooi detail: rode rugnummer op rode trui
10-09-2015 17:24
Ik vind het ge-wel-dig om Wuyts echt voor Dumoulin te horen supporteren. Hij houdt het enigszins verborgen, maar hij praat gewoon voor en over Tom, en niets anders :)
10-09-2015 17:24
Tom is gewoon sterker en hij weet het.
10-09-2015 17:24
Aru brandt zich op.
10-09-2015 17:24
Daar gaat Menkies, maar Chavez countert en laat hem ter plekke.

Piti erachteraan.
10-09-2015 17:25
Mooie strijd hoor!
10-09-2015 17:25
opmerkelijk sterk baasje die Chaves. Leuk hoor.
10-09-2015 17:25
Roche nu op kop, chavez aangevallen met valverde
10-09-2015 17:25
Ik ga de tv uitzetten. Mijn hart gaat tekeer...
10-09-2015 17:26
Als valverde als eerste boven is, pakt hij de etappe. Veruit de beste daler in de groep.
10-09-2015 17:26
Are rijdt zich er stuk op, net voor de top profiteren?
10-09-2015 17:26
Nieve en Majka sluiten aan bij Piti en Chavez.
10-09-2015 17:26
Ik ben in Berlijn, kijk de duitse Eurosport daar zijn ze uiteraard ook voor Dumoulin!
10-09-2015 17:27
Boni's zijn nog altijd gevaarlijk, zie de kopgroep het nog lastig krijgen.
10-09-2015 17:28
Tom moet proberen in het wiel van Valverde te zitten op de top. Dan pakken ze samen tijd. Kan hij Valverde de etappe nog laten winnen ook.

Reacties zijn gesloten.