Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 10 september 2015 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe

De Ronde van Spanje gaat vandaag verder met een 204 kilometer lange etappe tussen Roa en Riaza. Wordt het een dag voor de vluchters? Na een relatief eenvoudige openingsfase vormt de Alto del Campanario de eerst hindernis. Halfverwege volgt de Alto del Campanario. De Puerto de la Quesara zorgt in de finale voor een extra moeilijkheidsgraad. Na deze col van eerste categorie volgt nog een afdaling van een kleine twaalf kilometer na de aankomstplaats. Kan Tom Dumoulin zijn leiderstrui behouden?

De officiële start is om 12:42. NPO1 en Eurosport beginnen al op 15:15 met de uitzending. Sporza start rond de klok van vier. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta etappe 18

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 18

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
349 Reacties
1 8 9 10 11 12 14
10-09-2015 17:17
Timo in de aanval! Haha, zonder handen zelfs.

Edit: al weer ingerekend, net als afgelopen week.
10-09-2015 17:17
Gaat 'ie. Roosen.
10-09-2015 17:17
Timo in de aanval!
10-09-2015 17:18
En hij is terug.
10-09-2015 17:18
Lekkere etappe. Echte koers!
10-09-2015 17:18
Misschien heeft Purito het probleem dat hij elke etappe als een klassieker rijdt. Namelijk alle krachten opsparen tot de laatste kilometer en daar alles eruit gooien. Misschien moet hij wat meer als een ronderenner gaan denken?
10-09-2015 17:19
@vinnievidefietsen
Soms nemen ze de (ongecategoriseerde) aanloop naar de klim mee in de overweging. Dat lijk me hier ook wel terecht.
10-09-2015 17:20
@ Ekrick: hij is 35, dus nog alle tijd!
10-09-2015 17:20
Nog maar een man voor Aru...
10-09-2015 17:20
Aru heeft nog 1 mannetje voor hem met nog 18km wordt leuke finale denk ik zo

En aru valt aan
10-09-2015 17:21
Aru gaat! Tom in z'n wiel, netjes! Volhouden jongen.
10-09-2015 17:21
Aru gaat, en Dumoulin geeft geen krimp hoor. Die is sterk.
10-09-2015 17:21
Astana minder sterk vandaag. Relatief dan
10-09-2015 17:21
Aru gaat ervoor!
10-09-2015 17:21
Astana toch met zn laatste mannetje op kop, mooi, niet zo sterk als verwacht
10-09-2015 17:21
@Bertvd
I know, maar als niemand hem dat ooit verteld heeft..
10-09-2015 17:21
Hopsekee. Dumoulin keurig uit de wind gehouden door Aru
10-09-2015 17:21
hahahahaha, dumoulin zittend in het wiel
10-09-2015 17:21
Aru gaat zichzelf hard tegenkomen. Ik zie meer gevaar in de Movistars.
10-09-2015 17:21
Dumoulin zit te lachen in het wiel van Aru.

Top van de klim is op 13km van de aankomst.
10-09-2015 17:21
Aru en Tom zijn samen. Purito moest afgeven.
10-09-2015 17:21
Aru zich nu lekker laten opbranden, en straks in de mee trap afdaling pakken! Hup Tom!
10-09-2015 17:21
Ha mooie beelden!
10-09-2015 17:21
niet overnemen tom!
10-09-2015 17:22
En nu, Fabio?
1 8 9 10 11 12 14

Reacties zijn gesloten.