Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 10 september 2015 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe

De Ronde van Spanje gaat vandaag verder met een 204 kilometer lange etappe tussen Roa en Riaza. Wordt het een dag voor de vluchters? Na een relatief eenvoudige openingsfase vormt de Alto del Campanario de eerst hindernis. Halfverwege volgt de Alto del Campanario. De Puerto de la Quesara zorgt in de finale voor een extra moeilijkheidsgraad. Na deze col van eerste categorie volgt nog een afdaling van een kleine twaalf kilometer na de aankomstplaats. Kan Tom Dumoulin zijn leiderstrui behouden?

De officiële start is om 12:42. NPO1 en Eurosport beginnen al op 15:15 met de uitzending. Sporza start rond de klok van vier. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta etappe 18

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 18

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
349 Reacties
10-09-2015 17:28
Wat zal dit ondanks de zware inspanning als een warm bad voelen voor Tom, Aru's wiel volgen op deze hellingsgraden. Duidelijke situatie. 69kg bij 1.86 dikke TT power, prima zaak. Bonis pakken zou erg lekker zijn.
10-09-2015 17:29
Mijn hartslag is onderhand hoger dan die van Dumoulin
10-09-2015 17:29
Dumoulin sterk.
10-09-2015 17:29
[i]edit redactie: niet vloeken aub[/i]
10-09-2015 17:29
Ok, dumoulin wint vuelta
10-09-2015 17:29
Zenuwslopend!
10-09-2015 17:30
Zijn er boni's op de finish?
10-09-2015 17:30
Niet zwaar genoeg dit. Prima voor Dumoulin. Roosen doet zijn best ;)
10-09-2015 17:30
de bijdrage van TLJ: "hop tom"
10-09-2015 17:30
Aru en Dumoulin gewoon echt het sterkst, of in ieder geval Aru. Dumoulin zou zich kunnen opblazen natuurlijk, hij blijft nu volgen tot hij niet meer kan (in plaats van eigen tempo zoals eerder).
10-09-2015 17:30
Ja, bikepure.
10-09-2015 17:30
@Di Lucas
+1
10-09-2015 17:30
Dumoulin en Aru zijn gewoon de besten en al helemaal op lopers. Wanneer Dumoulin een knal geeft zijn ze ook gewoon met zijn tweeen

Hup Haimar!
10-09-2015 17:31
@Bertvd, Dat is een goed teken toch? haha
10-09-2015 17:31
Ik denk dat Dumoulin in de laatste km's gewoon zelf een gaatje gaat slaan. Hij is de hardrijder.
10-09-2015 17:33
@ wakkie: dan kom ik helemaal niet meer bij
10-09-2015 17:33
Bobby zegt het goed, als Tom tegen de top aanvalt en hij krijgt een gaatje moet Aru het helemaal alleen doen! GoGoGo!
10-09-2015 17:33
Geestig dat Roosen daar nog rijdt. Hij is toch niet illegaal aan het helpen?
10-09-2015 17:33
Tom moet ook weer niet al te dicht achter Aru gaan rijden. Die maakt af en toe hele nare slingers, al dan niet opzettelijk.
10-09-2015 17:34
Haha, wat is die Aru een idioot zeg xD
10-09-2015 17:34
massasprint, hopelijk geen massacrash
10-09-2015 17:34
Wat wil Aru nou? Zichzelf opblazen ofzo??
10-09-2015 17:34
@wakkie en speckneck,

want Aru zal als enige belang hebben om Tom te achtervolgen? Ik denk dat rodriguez, majka en de movistars Tom graag nog verder laten uitlopen.
10-09-2015 17:34
Wieltjesplakken. Schandalig!
10-09-2015 17:35
Hoe zijn de daalcapaciteiten van Aru en Dumoulin?

Reacties zijn gesloten.