Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 10 september 2015 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de achttiende etappe

De Ronde van Spanje gaat vandaag verder met een 204 kilometer lange etappe tussen Roa en Riaza. Wordt het een dag voor de vluchters? Na een relatief eenvoudige openingsfase vormt de Alto del Campanario de eerst hindernis. Halfverwege volgt de Alto del Campanario. De Puerto de la Quesara zorgt in de finale voor een extra moeilijkheidsgraad. Na deze col van eerste categorie volgt nog een afdaling van een kleine twaalf kilometer na de aankomstplaats. Kan Tom Dumoulin zijn leiderstrui behouden?

De officiële start is om 12:42. NPO1 en Eurosport beginnen al op 15:15 met de uitzending. Sporza start rond de klok van vier. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta etappe 18

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 18

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
349 Reacties
10-09-2015 17:35
Argh Probeer het nou! Aru is geen idioot, hij is gewoon de stoerste, misschien niet de allerhandigste maar wel iemand die altijd probeert te koersen.
10-09-2015 17:35
@hiddenz, Zo werkt dat nou eenmaal ze gaan dan toch naar Aru kijken. Stukje koersinzicht heet dat ;)
10-09-2015 17:35
Goed zo, ga zo door Aru. Krachten smijten. Dan heb je zaterdag niet meer genoeg over.
10-09-2015 17:36
Tom vergeet z'n jasje
10-09-2015 17:37
Het ziet er makkelijk uit bij Dumoulin. Maar zijn gezicht spreekt boekdelen.
10-09-2015 17:37
Tom moet er nu voor Aru vandoor gaan, althans voorblijven
10-09-2015 17:37
Aru smijt idd met de krachten. Hopelijk breekt hij. Valverde voor de etappe
10-09-2015 17:38
Ze hebben het allemaal zwaar, maar dumoulin lijkt de sterkste.. waarom pakt ie niet meer tijd.. afdaling is altijd gevaarlijk
10-09-2015 17:38
Heel slim, zelf op kop bergaf
10-09-2015 17:38
"Maak je een stuurfout, kun je de rest meenemen, sorry"

hehe
10-09-2015 17:38
Je kon op 1 beeld ook zien dat Roosen keek naar Dumoulin en 2 metertjes voor Dumoulin op kop reed ;d
10-09-2015 17:38
Levensgevaarlijk dat geplakte asfalt.
10-09-2015 17:39
@Ikbenpro hoezo er vandoor gaan. Zeer onverstandig. Contemplatie! Rustig blijven. Aru droomt vannacht over een irritante rode trui achter zich
10-09-2015 17:39
Iets bekend over de sprint en daalcapaciteiten van de hoofdrolspelers?
10-09-2015 17:41
De sprint op het vlakke van dumoulin is waarschijnlijk beter, en hij heeft een goede optie voor de late uitval, de daalcapaciteiten zijn natuurkundig gezien ook in zijn voordeel, meer gewicht. Maar dat gaat natuurlijk puur om lef.
10-09-2015 17:41
ik denk dat Roche de snellere man is van de twee
10-09-2015 17:41
montventoux, je hebt gelijk ! Ik liet me even gaan omdat ik abus. dacht dat er een constante afdaling was naar de meet/....of is dat toch zo?
10-09-2015 17:42
super Jose de Cauwer.....!
10-09-2015 17:43
Valt me trouwens op dat er vrij weinig valpartijen en lekke banden zijn in deze vuelta. Zeker bij de klassementsmannen!
10-09-2015 17:43
zouden ze Conzalves kunnen terug pakken dan zijn er nog maar twee voor en dan kan Tom Dumoulin misschien nog die derde plek pakken voor de boni's
10-09-2015 17:44
@Moosje, gewicht zegt niet altijd alles. Er zijn hele smalle mannetjes die heel hard kunnen sprinten... Maar je zou inderdaad zeggen dat Dumoulin qua bouw beter zou moeten kunnen sprinten en dalen.
10-09-2015 17:44
@Raafje
Ik zie conzalves liever vooraan blijven. 7 of 3 seconden, dat maakt niet zoveel uit. Op die manier heeft Aru in ieder geval geen kans om die boni's te pakken.
10-09-2015 17:45
Je moet wel zorgen dat er 3 vooruit blijven als Dumoulin zijnde. Een sprint om winst is te riskant. Ik snap dat we hem allemaal willen zien gaan, maar wat is verstandig?
10-09-2015 17:45
oja das waar anders pakt aru misschien nog die boni's
10-09-2015 17:45
@Bikepure
Inderdaad, puur theoretisch. Er zijn veel te veel factoren om het met zekerheid te zeggen

Reacties zijn gesloten.