Volg hier Parijs-Roubaix 2017
zondag 9 april 2017 om 10:55 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2017

De kasseienkoersen komen tot een einde met Parijs-Roubaix, maar dat is niet het enige dat vandaag ten einde komt. De carrière van Tom Boonen zit er na vandaag op. Vier keer wist Tornado Tom de Hel van het Noorden te winnen. Op deze negende april in 2017 gaat hij vol voor een plek in de recordboeken. Kan hij nummer vijf winnen? Volg hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.

De start is uitgesteld in verband met de verwachte rugwind onderweg. Om 11.10 uur worden de renners op gang geschoten in Compiègne. 257 kilometer, 29 kasseistroken en ruim 55 kilometer aan dokkerende keien later volgt de finish op de wielerbaan van Roubaix. Dat zal zijn tussen 16.55 en 17.30 uur.

De optimale voorbereiding? Lees onze voorbeschouwing!

Aan de start staan 23 Nederlanders, waarvan het debuterende Roompot-Nederlandse Loterij de hofleverancier is. Ook bij LottoNL-Jumbo, Sunweb, Cannondale-Drapac, Quick-Step Floors, Trek-Segafredo en Wanty-Groupe Gobert rijden landgenoten. Kan één van hen Niki Terpstra opvolgen?

Sporza gaat om 10.55 uur live op één en zal na een korte onderbreking om 13.35 uur verdergaan met de uitzending. Eurosport 1 is er van start tot finish bij met beelden, terwijl de NOS in de middaguitzending vanaf 13.30 uur de koers uitzendt.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
456 Reacties
09-04-2017 15:23
Hoop bij deze ook dat het gemier over wel of niet verdiend salaris een keer halt houdt, gouden handdrukken komen niet voor in het wielrennen en als er iemand met zijn vorm zit is Lars het wel, niks pijnlijker dan moeten lossen.
09-04-2017 15:24
Sinkeldam, kijk:)
09-04-2017 15:25
Team Sunweb nog met drie man vooraan (de Backer, Andersen en Sinkeldam?). Dylan er nog mooi bij. Greipel is een beest!
09-04-2017 15:25
3 man van Sunweb vooraan, netjes hoor.
09-04-2017 15:25
3 man Sunweb constant goed voorin wel. Om maar even iets positiefs te zeggen tussendoor
09-04-2017 15:25
Is dat Jos van Emden?
09-04-2017 15:26
Komt nog een flinke groep terug. Spel is al lekker bezig...Greipel oogt ook makkelijk.
09-04-2017 15:26
Inderdaad in de hoop het vekeerd gezien. Boom (nog)niet terug vooraan, zou Vanhoecke moeten zijn, knap van hem.
09-04-2017 15:26
De eerste verschoning mag inmiddels plaatsvinden in het commentaarhokje bij Sporza.
09-04-2017 15:27
als boom sommige reacties zou zien hier zou sowieso al zn motivatie weg zijn.
09-04-2017 15:27
Is er nog ergens een nederlandstalige stream te vinden? Wil de tuin in maar ook de koers niet missen
09-04-2017 15:27
Jos zit d'r nog bij idd
09-04-2017 15:28
NOS.nl app
09-04-2017 15:28
Pfff mannen die zelf de tijd hebben om 24/7 op een wielerforum te zitten, die gaan klagen over het salaris dat iemand verdient waarvan zij vinden (niet weten) dat ie niet hard genoeg zijn best doet. Het moet niet triester worden.
09-04-2017 15:28
Kan bevestigen dat het inderdaad Vanhoecke(95) is vooraan.
09-04-2017 15:28
Stuyven werd hier gisteren nog met de grond gelijk gemaakt, maar nu zit hij hier wel mooi op kop! We hebben een Oss, hopelijk wordt Stuyven geen ezel.
09-04-2017 15:29
Wel wat Nederlanders voorin: Langeveld, Sinkeldam, Teunissen, De Kort, Van Baarle sowieso
09-04-2017 15:29
@Bulcke
http://nos.nl/livestream/2166938-studio-sport-parijs-roubaix.html
09-04-2017 15:29
@bulcke via de NOS!
09-04-2017 15:30
Hup Gijs (van Hoecke).
09-04-2017 15:30
Die maar eens instaleren dan. Thanx jd
09-04-2017 15:31
@LL
Ik ga wel mee met het sentiment dat Boom wellicht te weinig getraind heeft. Het is alleen zo dat TLJ en Boom zelf reeds toe hebben gegeven dat het ondermaats is en dan voelt dit echt als natrappen.
09-04-2017 15:32
Stuyven karakterman, houdt van de zon en kan met Greipel misschien de toon zetten.
09-04-2017 15:33
Wel of geen gemieper. Boom staat nou niet bekent als een renner die op de afspraak komt, maar heeft wel de status als kopman. Zijn palmares is ook bekent, dus het is wel bekent wat Boom kan.
Beetje onnozel dan dat er meer gevraagd wordt, door WF-gebruikers, van Boom dan dat hij kan. Veroorzaakt alleen maar die rottige reacties en daar sta ik ook zeker niet achter. Helemaal het genieten van iemands pech niet, maar het is wel typerend dat het Boom is.

Waarom ik het eens was met SU was vanwege het feit dat hij er vanuit ging dat Boom zijn tank snel leeg zou zijn, op zich is er niks ergs aan die opvatting lijkt me?
09-04-2017 15:34
Langeveld heeft goeie benen vandaag

Om te reageren moet je ingelogd zijn.