Volg hier Parijs-Roubaix 2017
zondag 9 april 2017 om 10:55 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2017

De kasseienkoersen komen tot een einde met Parijs-Roubaix, maar dat is niet het enige dat vandaag ten einde komt. De carrière van Tom Boonen zit er na vandaag op. Vier keer wist Tornado Tom de Hel van het Noorden te winnen. Op deze negende april in 2017 gaat hij vol voor een plek in de recordboeken. Kan hij nummer vijf winnen? Volg hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.

De start is uitgesteld in verband met de verwachte rugwind onderweg. Om 11.10 uur worden de renners op gang geschoten in Compiègne. 257 kilometer, 29 kasseistroken en ruim 55 kilometer aan dokkerende keien later volgt de finish op de wielerbaan van Roubaix. Dat zal zijn tussen 16.55 en 17.30 uur.

De optimale voorbereiding? Lees onze voorbeschouwing!

Aan de start staan 23 Nederlanders, waarvan het debuterende Roompot-Nederlandse Loterij de hofleverancier is. Ook bij LottoNL-Jumbo, Sunweb, Cannondale-Drapac, Quick-Step Floors, Trek-Segafredo en Wanty-Groupe Gobert rijden landgenoten. Kan één van hen Niki Terpstra opvolgen?

Sporza gaat om 10.55 uur live op één en zal na een korte onderbreking om 13.35 uur verdergaan met de uitzending. Eurosport 1 is er van start tot finish bij met beelden, terwijl de NOS in de middaguitzending vanaf 13.30 uur de koers uitzendt.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
456 Reacties
09-04-2017 15:15
Su had geen gelijk maar krijgt zijn zin, lachen als Niki moet opgeven en ontstemd als Greg valt, wat een nivo, schrijnend.
09-04-2017 15:15
Gilbert had meegezeten nu ;)
09-04-2017 15:16
Sky gaat QS even helpen :D Lachen altijd die tactiek van Sky.
09-04-2017 15:16
Wat is de QS-ploeg matig vandaag. Het kan verkeren.
09-04-2017 15:16
Pooeehh dit is een mooie move van Sagan zeg! Met Bodnar een super locomotief, en achteraan valt het nu even stil.
09-04-2017 15:17
Weer met Schipperaar eens, bedroevend anti-supporteren van iemand die zich meer naar zijn nickname zou mogen gedragen.
09-04-2017 15:17
Langeveld lek
09-04-2017 15:17
Sagan lek leek het,.
09-04-2017 15:17
Zonde voor NL. Terpstra, Boom, Langeveld
09-04-2017 15:17
Zag eruit als lek voor sagan! Dat kan cruciaal zijn!
09-04-2017 15:17
Sagan ook al lek
09-04-2017 15:17
Jammer Langeveld lek, reed heel sterk. Boom weer terug in de groep, ik gok toch op lek hoor!!!
09-04-2017 15:18
Dit bericht is verwijderd
09-04-2017 15:18
Die TLJ in het peloton is Vanhoecke.
09-04-2017 15:19
Ah shit, Sagan zijn move ongedaan door weer een lekke band..
09-04-2017 15:19
Denk het ook.
09-04-2017 15:19
Tjonge, wat een moment om lek te rijden
09-04-2017 15:20
Hij had wel degelijk gelijk wat Boom betreft. Zegt niet dat ik het eens ben met de overige inhoud die hij verkondigt, zit een verschil in Schipperaar. Anderzijds mag je het natuurlijk 'zijn zin krijgen' noemen van mij, maar dat gaat de situatie niet veranderen.

Denk niet dat mensen iets tegen Boom hebben, het is algemeen bekent van wat hij gepresteerd heeft. Echter heeft hij de status kopman en zal hij een leuk salaris ontvangen, maar die status en het salaris heeft hij in mijn ogen niet verdiend.
*Heb geen inzage in salaris, dus het is een aanname. Iemand die er meer inzicht in heeft?
09-04-2017 15:20
Wie heeft Boonen nu nog dan?
09-04-2017 15:20
Zuur voor sagan
09-04-2017 15:20
Stuyven(d) sterk! Sterk als een Oss. Boom blut. Sagan schuifelend. Quickstap te laat.
09-04-2017 15:21
QSF heeft nauwelijks meer renners in de eerste groep. Alleen Boonen en Stybar?
09-04-2017 15:22
Van Baarle is goed hoor, Stybar zou ik ook graag mee zien doen in de finale.
09-04-2017 15:22
Jasper het gaat erom dat TLJ al lang heeft aangegeven dat Boom ondermaats presteert. Is het dan echt nodig om hem in een koers dat hij eindelijk op nivo lijkt te rijden pret te hebben aan zijn pech??
09-04-2017 15:23
Balen voor sagan en bodnar, maar stuyen en oss vooruit is ook een sterk duo, dus als oss gewoon durft te rijden gaat het nog leuk worden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.