Volg hier Parijs-Roubaix 2017
zondag 9 april 2017 om 10:55 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2017

De kasseienkoersen komen tot een einde met Parijs-Roubaix, maar dat is niet het enige dat vandaag ten einde komt. De carrière van Tom Boonen zit er na vandaag op. Vier keer wist Tornado Tom de Hel van het Noorden te winnen. Op deze negende april in 2017 gaat hij vol voor een plek in de recordboeken. Kan hij nummer vijf winnen? Volg hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.

De start is uitgesteld in verband met de verwachte rugwind onderweg. Om 11.10 uur worden de renners op gang geschoten in Compiègne. 257 kilometer, 29 kasseistroken en ruim 55 kilometer aan dokkerende keien later volgt de finish op de wielerbaan van Roubaix. Dat zal zijn tussen 16.55 en 17.30 uur.

De optimale voorbereiding? Lees onze voorbeschouwing!

Aan de start staan 23 Nederlanders, waarvan het debuterende Roompot-Nederlandse Loterij de hofleverancier is. Ook bij LottoNL-Jumbo, Sunweb, Cannondale-Drapac, Quick-Step Floors, Trek-Segafredo en Wanty-Groupe Gobert rijden landgenoten. Kan één van hen Niki Terpstra opvolgen?

Sporza gaat om 10.55 uur live op één en zal na een korte onderbreking om 13.35 uur verdergaan met de uitzending. Eurosport 1 is er van start tot finish bij met beelden, terwijl de NOS in de middaguitzending vanaf 13.30 uur de koers uitzendt.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
456 Reacties
09-04-2017 15:35
Naesen de man van de koers tot nu toe.
09-04-2017 15:36
Waar is van Baarle?
09-04-2017 15:36
Kan iemand me de logica van Greipel uitleggen? In zijn plaats zou ik sparen?
09-04-2017 15:37
in de voorste groep Wielrennertje.
09-04-2017 15:37
Boom helemaal weg? Waar zit hij?
09-04-2017 15:38
@joop

Hij zal niet sterk genoeg zijn om de beste te volgen op de kasseien en wil dus anticiperen.
09-04-2017 15:39
Dinkelland en Van Baarle zeer goed!
09-04-2017 15:39
Is dat Sinkeldam die steeds zo makkelijk mee zit op de kasseien?
09-04-2017 15:39
Sagan heeft vandaag een groene schaduw.
09-04-2017 15:40
Grappig ik zie v Baarle de hele tijd in het wiel van Sagan, schijnbaar nog makkelijk.
09-04-2017 15:40
Van Baarle valt aan
edit: en wordt weer tot de orde geroepen. Ja Dylan, ze laten je nu niet zo makkelijk meer wegrijden hoor.
09-04-2017 15:41
@jvg
Een prof als Boom weet vooraf heel goed hoe lang het is, is geen kwestie van lege tank maar verzuring omdat ie teveel in het rood moet. Niks pijnlijker dan moeten lossen. Dat zijn conditie niet is wat het moet zijn is voor hem net zo'n groot vraagteken. Wel is me opgevallen dat ie veel minder vrolijk kijkt dan voorheen wat misschien voor een blokkade zorgt. Cruyff was ook niet op zijn gemak toen ie in Bild kwam en het kostte ons vielleicht het goud.
09-04-2017 15:41
Greipel ook sterk.
09-04-2017 15:41
@Dekker

Ging niet snel genoeg dacht Dylan, ging er dus maar voorrijden haha
09-04-2017 15:43
Dank JJ - het lijkt 'm niet echt te helpen want hij mag duidelijk niet weg.
Degenkobl doet geen trap te veel en volgt wel heel makkelijk...
09-04-2017 15:43
Sinkeldam die gaat winnen, daar hoop ik dan maar op. Het is er een mooie dag voor.
09-04-2017 15:43
Wel een partij mooie koers tot nu toe.
09-04-2017 15:48
Ik heb de naam Hayman nog helemaal niet gehoord...
09-04-2017 15:48
@schipperaar

Ben het ook gewoon met jou eens daar niet van. Wellicht is het een interpretatie dingetje, want ik kenmerk een lege tank hebben juist met verzuurd zijn --> dus conditioneel niet goed genoeg zijn.

Verder denk ik ook dat het een mentaal dingetje is, zoals je al zegt. Gaat natuurlijk aan die jongen vreten dat het maar niet lukt om maar niet op de afspraak te kunnen komen. Het blijft een coureur met een bepaalde klasse die er sporadisch wel uitkomt.
09-04-2017 15:49
Langeveld, v Baarle en de Sunweb mannen toch megagoed vandaag!
09-04-2017 15:50
Leuk dat ze naast zo'n zandpaadje ook nog wat stenen gelegd hebben.
09-04-2017 15:51
Lang geleden dat Langeveld zo sterk was zeg.
09-04-2017 15:51
Oss is supersterk, da's lang geleden!
09-04-2017 15:51
Pevelenberg, Boonen niet super lijkt me
09-04-2017 15:52
Langeveld weer op niveau. Mooi om te zien.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.