Volg hier Parijs-Roubaix 2017
zondag 9 april 2017 om 10:55 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2017

De kasseienkoersen komen tot een einde met Parijs-Roubaix, maar dat is niet het enige dat vandaag ten einde komt. De carrière van Tom Boonen zit er na vandaag op. Vier keer wist Tornado Tom de Hel van het Noorden te winnen. Op deze negende april in 2017 gaat hij vol voor een plek in de recordboeken. Kan hij nummer vijf winnen? Volg hier op WielerFlits het verloop van de wedstrijd.

De start is uitgesteld in verband met de verwachte rugwind onderweg. Om 11.10 uur worden de renners op gang geschoten in Compiègne. 257 kilometer, 29 kasseistroken en ruim 55 kilometer aan dokkerende keien later volgt de finish op de wielerbaan van Roubaix. Dat zal zijn tussen 16.55 en 17.30 uur.

De optimale voorbereiding? Lees onze voorbeschouwing!

Aan de start staan 23 Nederlanders, waarvan het debuterende Roompot-Nederlandse Loterij de hofleverancier is. Ook bij LottoNL-Jumbo, Sunweb, Cannondale-Drapac, Quick-Step Floors, Trek-Segafredo en Wanty-Groupe Gobert rijden landgenoten. Kan één van hen Niki Terpstra opvolgen?

Sporza gaat om 10.55 uur live op één en zal na een korte onderbreking om 13.35 uur verdergaan met de uitzending. Eurosport 1 is er van start tot finish bij met beelden, terwijl de NOS in de middaguitzending vanaf 13.30 uur de koers uitzendt.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
456 Reacties
1 9 10 11 12 13 19
09-04-2017 15:08
@Freddy,
Teunissen en Sinkeldam schijnen er even geleden nog bijgezeten te hebben.
Eigenlijk is NL erg goed vertegenwoordigd in de uitgedunde groep.
09-04-2017 15:09
Weer lek voor Boom?
09-04-2017 15:09
De kaars van Boom is alweer uit helaas
09-04-2017 15:09
Doei Larsje :D
09-04-2017 15:09
Hahaha, doei Boom.
09-04-2017 15:09
Daar gaan we weer. De 180km muur...
09-04-2017 15:09
Boom nu wel eraf, weer lek leek het. Jammer!
09-04-2017 15:09
Breuk vooraan!
09-04-2017 15:10
Kaarsje uit bij boom?
09-04-2017 15:10
Boom heeft iets onder leden. Dit is niet normaal.
09-04-2017 15:10
Boom er toch af, jammer! Hopen dat ie nog terug kan komen, is al boven verwachting aan het rijden voor mij.
09-04-2017 15:10
Oei, QS geen overwicht meer. En Van Avermaet die ze allemaal zo makkelijk terug lieten komen nu met een ploeggenoot vooraan.
09-04-2017 15:10
Tja SU had dan toch gelijk. Spijtig... vooral als je bedenkt dat Lars geen kleinverdiener zou zijn bij TLJ en heeft dat niet verdient vanwege zijn goede prestaties
09-04-2017 15:11
Boom echt om te lachen
09-04-2017 15:11
Groepje van een man of 10 rijdt aan de voorkant weg...
QS zit er niet bij! Benieuwd wat dit gaat opleveren voor het wedstrijdverloop :)
09-04-2017 15:11
Van baarle of langeveld?
09-04-2017 15:11
Sagan, lekker!
09-04-2017 15:12
Wat een afgunst zeg vraag me bijna af wat Boom sommigen aangedaan heeft.
09-04-2017 15:12
Boonen ook niet goed.

Bij Boom lijkt het wel mentaal, reed zeer goed en dan een tegenslag en hij lijkt geknakt.
09-04-2017 15:12
Ai ai boonen
09-04-2017 15:12
Dit bericht is verwijderd
09-04-2017 15:13
Zonder die demarrage van Sagan zag het er even heel slecht uit voor Boonen.
09-04-2017 15:14
@dekker inderdaad, snap het ook niet. Alsof iedereen hier meebetaalt aan het salaris van Boom ofzo. Leek ook sterk op een 2e lek, en dan kan je gewoon niet hard op een kasseistrook. Domme pech.
09-04-2017 15:14
Quickstep in de tang
09-04-2017 15:14
Bodnar toch een sterke vent hoor!
1 9 10 11 12 13 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.