Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen
zondag 28 juni 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen

Vandaag staat de wegwedstrijd voor mannen op het programma bij de Nederlandse kampioenschappen. Om precies half elf begint het peloton vanaf de Hondsrug in Emmen aan de in totaal 253 kilometer lange koers.

Waar in de andere categorieƫn alleen plaatselijke rondjes afgewerkt moeten worden, rijden de eliterenners eerst nog twee flinke lussen door de omgeving. Na 122 kilometer begint het peloton aan tien vlakke omlopen van 13,1 kilometer.

Vorig jaar greep Sebastian Langeveld na een solo van twintig kilometer de nationale driekleur. Ditmaal is een massasprint het meest waarschijnlijke scenario. De wedstrijd is vanaf 14:45 te zien via de NOS. Bespreek hier de koers.

Links
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
193 Reacties
28-06-2015 15:26
Als je de magische 1 minuut per 10 kilometer regel in een sprintetappe opvoert zit de winnaar idd in de kopgroep.

Maar dit is natuurlijk geen normale wedstrijd met veel renners van een lager niveau, ook voorin. En een enorm scheve verhouding in het aantal renners per ploeg.

Als de kopgroep wordt teruggehaald zal ik TLJ zeker adviseren nog een paar keer te demarreren met een paar goede renners in de laatste ronden. Mocht dat niet succesvol zijn kunnen ze daarna altijd nog voor hofland gaan.
28-06-2015 15:28
Op 25-20km van de finish kan Lindeman de kopgroep verder uitdunnen om dan met een paar man op de finish af te gaan.
28-06-2015 15:29
Zou Lindeman doekoe hebben beloofd in de kopgroep? Zelfs die 2 uitgebluste captain America's draaien nog mee.
28-06-2015 15:30
Vijf man van LottoNL leggen een blok vooraan het peloton op een smalle passage. Zodra het breder wordt, komen de aanvallen weer op gang.
28-06-2015 15:30
@irriducibili

En de kopgroep heeft natuurlijk al 200km in de benen. Dat maakt het wel een ander verhaal.

En als Lindeman niet wint, dan nog ben ik van mening dat TLJ de koers tactisch heeft uitgespeeld. Maar dan bleek iemand sterker dan Lindeman. Maar eigenlijk rijden alleen Honig en Lindeman nog op kop. De rest is aan het bluffen, of gewoon helemaal kapot gereden.
28-06-2015 15:32
Verwacht nog wel iets van Terpstra, die gaat nog wel iets ondernemen
28-06-2015 15:34
@irriducibili
Die 'magische' regel gaat vrijwel nooit op. Een peloton is in principe in staat veel meer dan een minuut per tien kilometer goed te maken op een vroeg in de wedstrijd ontstane kopgroep bestaande uit renners van gemiddeld niveau.

Anderhalve minuut per kilometer is reƫel en soms zijn het ook ook twee minuten per tien kilometer.
28-06-2015 15:35
Ducrot:
"ze kunnen twee minuten per ronde dichtrijden"
een paar minuten later:
"ze kunnen geen 6 minuten in 3 ronden dichtrijden"
jaja
28-06-2015 15:36
Martijn Verschoor is na materiaalpech uit koers genomen door de jury en doet zijn beklag op Twitter.

Tja, als dat aan het begin van de lokale rondjes was, dan kan ik me die beslissing goed voorstellen.

Nog 3 rondjes, het achtervolgende duo nadert tot 4m30. Het peloton zit daar een minuut achter, met Terpstra en Slagter op kop.
28-06-2015 15:36
Ik kan me nog een NK herinneren waar Weening in de kopgroep reed. Rabobank ging het toen, tot grote woede van Weening, dichtrijden voor hun 'kopmannen'. Leuk dat ze dit keer weer vertrouwen in hun mannetje in de kopgroep hebben!
28-06-2015 15:42
Continentale renner kampioen zou toch behoorlijk triest zijn ...
28-06-2015 15:43
Honig is wat aan het linkeballen in de kopgroep. Hij draait mee rond, maar houdt op kop meteen zijn benen stil.

In het peloton gaat het nu hƩƩl hard, ik ben benieuwd of ze bij de volgende doorkomst de twee aardappeljagers al te pakken hebben.
28-06-2015 15:44
Als Lindeman dit redt dan neem ik mijn woorden terug maar anders vind ik de tactiek van Lotto-Jumbo toch echt onbegrijpelijk! 16 man in koers en dan alle ballen op hem en niet op Moreno Hofland? Lotto/ Belkin/ Rabo en het NK wordt nooit geen gelukkig huwelijk ben ik bang.
28-06-2015 15:44
Canondale voor wippert?
28-06-2015 15:45
@DonQuiotte

Dat heeft te maken met rechten, daar kunnen ze bij de NOS ook niet zoveel aan doen.
28-06-2015 15:45
@Molle Baukema

Wat een ontzettende onzin. Beste tactiek vandaag in jaren.
28-06-2015 15:46
Tijd dat de rest van LTJ zich rond Hofland posteert.
28-06-2015 15:46
@Bert-JanLindefan dacht ik ook al, voor wie rijden ze anders?
28-06-2015 15:46
@mollebaukema, het is ook nooit goed he. Paar jaar geleden reden ze het gat ook dicht bij Weening en toen vond ook iedereen het fout.
28-06-2015 15:48
Kopgroep is gekookt. Tijd voor Bertjan om er een snok op te geven misschien.
28-06-2015 15:48
Giant (4x) en Cannondale (2x) leiden de jacht in het peloton, met Terpstra ertussen. Elke rotonde, elke bocht zijn de gaten die in het peloton vallen weer ietsje groter.
28-06-2015 15:50
@BJL en EC

Ligthart?
28-06-2015 15:50
Het gaat nu toch wel hard met die voorsprong. Maar ik heb de indruk dat vooraan Lindeman, Honig, en Bosman nog niet voluit gaan.
28-06-2015 15:50
Lindeman kan ook niet te vroeg een aanval plaatsten, geeft de andere ploegen als Roompot ook een vrijbrief om te achtervolgen.
28-06-2015 15:52
voor wie rijdt langeveld?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.