Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen
zondag 28 juni 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen

Vandaag staat de wegwedstrijd voor mannen op het programma bij de Nederlandse kampioenschappen. Om precies half elf begint het peloton vanaf de Hondsrug in Emmen aan de in totaal 253 kilometer lange koers.

Waar in de andere categorieƫn alleen plaatselijke rondjes afgewerkt moeten worden, rijden de eliterenners eerst nog twee flinke lussen door de omgeving. Na 122 kilometer begint het peloton aan tien vlakke omlopen van 13,1 kilometer.

Vorig jaar greep Sebastian Langeveld na een solo van twintig kilometer de nationale driekleur. Ditmaal is een massasprint het meest waarschijnlijke scenario. De wedstrijd is vanaf 14:45 te zien via de NOS. Bespreek hier de koers.

Links
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
193 Reacties
28-06-2015 15:53
Eigenlijk moet Lindaman vooraan de rest eraf rijden nu, tactisch gezien. Het schaadt het plan-Hofland in het geheel niet. Hij kan in zijn eentje harder dan de rest waarschijnlijk.
28-06-2015 15:53
Ik vind het vrij onverklaarbaar dat LTJ zo ver van achteren zit met veel van zijn renners
28-06-2015 15:54
2m55 is de voorsprong met nog 2 rondjes te gaan. Cannondale met 2 man op kop van het peloton.

@MrKennedy85
De helft van het peloton bestaat nu uit TLJ, dus ze zitten overal.
28-06-2015 15:54
Is Lindeman Boom's grote vriend ?
28-06-2015 15:54
@EDE#

Misschien een dealtje gemaakt met andere ploegen? Dat ze rijden voor Wippert, Ligthart, of Sinkeldam ofzo? Of gewoon aan de ploeg willen laten zien dat ze in orde zijn….
28-06-2015 15:54
Ik snap cannondale niet echt, voor wie rijden die. Ze hebben niemand meer ie straks kan winnen.
28-06-2015 15:55
Boom nog 'one of the guys'? :p
28-06-2015 15:55
@MrKennedy85

Waar heb je het over? Ze zitten achter de drie man van het peloton die het gat aan het dicht rijden zijn. Om Hofland heen. Het is ook nooit goed he?
28-06-2015 15:56
Cannondale rijdt voor zichzelf en dan voor Seg
28-06-2015 15:56
Nu winnen ze ook niets, straks kan Langeveld of van Baarle nog in de aanval.
28-06-2015 15:57
Langeveld dus op kop voor Wippert
28-06-2015 15:57
Nogmaals... petje af als het lukt voor ze maar ik vind het een sterk staaltje poker!.. Ik gun het Lindeman overigens van harte hoor.
28-06-2015 15:57
Het is op in de kopgroep. Lindeman monstert zijn vluchtmakkers als hij van kop komt, maar ziet alleen maar afgepeigerde gezichten.
28-06-2015 15:57
Ben ik de enige die Boom ook een kans geeft in een eventuele massasprint. Hij is verre van traag en een sprint na 250km is toch altijd anders
28-06-2015 15:57
Antwoord op de twitter van SEG Racing dus. Langeveld en van Baarle rijden voor Wippert.
Mooi die dealtjes op zo'n NK. :)
28-06-2015 15:58
Zoals ik al eerder in dit topic zei rijdt Cannondale voor Wippert, want dat is volgend jaar zijn ploeg.
28-06-2015 15:59
Wippertje naar Cannondale wel vrij duidelijk denk ik nu.
28-06-2015 15:59
Tja, een wiel afgeven aan iemand anders dan je teamgenoot mag niet, maar het peloton overhoop rijden voor een ander buiten je team mag wel. Ik blijf het raar vinden (ook al is het wat lastiger aantoonbaar).

Wel leuk voor het koersverloop :p.
28-06-2015 16:00
Onwerkelijk hoe snel die twee man 4 minuten eraf rijden.
28-06-2015 16:00
Boom heeft het wiel van Hofland.
28-06-2015 16:01
Op dit moment rijden Cannondale en Giant vooral voor Boom en Terpstra.

Als Lindeman wil winnen, zal hij solo moeten gaan of Honig meenemen.
28-06-2015 16:02
Wie gaat Terpstra halen als hij vertrekt? Giant? Roompot? Of toch LTJ?
28-06-2015 16:05
Lindeman is ook totaal niet fris meer, wat een slappe demarage zeg.
28-06-2015 16:07
Ik denk dat 260km teveel is voor Wippert
28-06-2015 16:07
Dicht Hofland en Sinkeldam nu wel het meeste kans toe

Om te reageren moet je ingelogd zijn.