Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen
zondag 28 juni 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen

Vandaag staat de wegwedstrijd voor mannen op het programma bij de Nederlandse kampioenschappen. Om precies half elf begint het peloton vanaf de Hondsrug in Emmen aan de in totaal 253 kilometer lange koers.

Waar in de andere categorieën alleen plaatselijke rondjes afgewerkt moeten worden, rijden de eliterenners eerst nog twee flinke lussen door de omgeving. Na 122 kilometer begint het peloton aan tien vlakke omlopen van 13,1 kilometer.

Vorig jaar greep Sebastian Langeveld na een solo van twintig kilometer de nationale driekleur. Ditmaal is een massasprint het meest waarschijnlijke scenario. De wedstrijd is vanaf 14:45 te zien via de NOS. Bespreek hier de koers.

Links
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
193 Reacties
1 6 7 8
28-06-2015 16:25
Echt ongelooflijk zeg!!!! Terpstra. Niet normaal. Wint de sprint.
28-06-2015 16:25
2 bochten en exit LTJ, en Sinkeldam alleen. Klasse van Terpstra.
28-06-2015 16:25
Mooi onze beste klassieker man wint het NK. Weer lekker voor LTJ, hahaha.
28-06-2015 16:25
Van Winden heeft het voor Hofland verneukt... Hofland moest een groot gat dichtrijden..
28-06-2015 16:25
Yeaaaahhh-hah!!!!

Best mogelijke winnaar!!!
28-06-2015 16:26
Knappe zege! Zeer zwak optreden van LTJ en had ook meer verwacht van Roompot maar je moet het maar doen
28-06-2015 16:26
LOL
28-06-2015 16:26
Wat een gepruts van LTJ. Leuk voor Tepstra, maar dit is een genante vertoning.
28-06-2015 16:26
Diep diep triest, ook al is het mede door de valpartij van die van winden dat hofland er niet echt aan toe komt, ze hadden gewoon moeten winnen met BJ Lindeman, ben benieuwd of Lindeman nog boos is
28-06-2015 16:26
Dit wordt mooi volgend voorjaar. Gaan we veel van voren zien die trui.
28-06-2015 16:27
Zeeman zal zeggen dat hij tevreden is! Toch maar mooi en top 5 meegepakt
28-06-2015 16:28
Tegenvaller voor Van Poppel. Ik dacht die pakt hem toch echt daar met die tegenstand, maar liet een te groot gat net na de laatste bocht.

LTJ natuurlijk waardeloos. Hele dag niks gedaan en dan toch helemaal geen ondersteuning meer voor Hofland aan het einde.
28-06-2015 16:28
Duffe tactiek van LTJ, laatste km lagen er veel te link bij voor een georganiseerde spurt, veel te veel cowboys erbij. Ze hadden iig Lindeman vroeg moeten laten gaan vanuit de kopgroep.
28-06-2015 16:28
Gezien het hele voorjaar is Terpstra een terechte winnaar. Hij is op het moment Nederlands beste wielrenner en bewijst het ook maar weer.
28-06-2015 16:29
SEG na een tweede en derde plaats gisteren nu opnieuw bepalend.
28-06-2015 16:30
Duwen voor een stekje! Dat kan Terpstra wel :)
28-06-2015 16:31
Ik wordt moe van die SEG-onzin. Terpstra wint hier gewoon voor QS en niet voor zijn 'managers', als van Baerle en Langeveld zich laten pimpen moeten ze dat zelf weten, het is niet 1 ploeg.
28-06-2015 16:33
Klopt RV. Maar Terpstra mag ze natuurlijk wel een handje geven na die inspanning, net als Boom die Ligthart ging halen. Terpstra slimste van allemaal.
1 6 7 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.