Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen
zondag 28 juni 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen

Vandaag staat de wegwedstrijd voor mannen op het programma bij de Nederlandse kampioenschappen. Om precies half elf begint het peloton vanaf de Hondsrug in Emmen aan de in totaal 253 kilometer lange koers.

Waar in de andere categorieën alleen plaatselijke rondjes afgewerkt moeten worden, rijden de eliterenners eerst nog twee flinke lussen door de omgeving. Na 122 kilometer begint het peloton aan tien vlakke omlopen van 13,1 kilometer.

Vorig jaar greep Sebastian Langeveld na een solo van twintig kilometer de nationale driekleur. Ditmaal is een massasprint het meest waarschijnlijke scenario. De wedstrijd is vanaf 14:45 te zien via de NOS. Bespreek hier de koers.

Links
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
193 Reacties
1 2 3 8
28-06-2015 10:30
Op basis van de deelnemerslijst :

Mollema, Theo Bos, Mathieu van der Poel, Daan Oliver, Clement ...
28-06-2015 10:39
Mathieu rijd vandaag helemaal niet, die heeft gister al bij de beloften gereden. Denk dat het David moet zijn op de startlijst.
28-06-2015 10:44
enig idee hoe laat er gefinished gaat worden?
28-06-2015 10:45
Stond ff langs de kant. Ontsnappingspoging van een man of 10. Slechts 1 LottoNl man. Leek niet veelbelovend.
28-06-2015 10:47
Hoe komt matthieu dan twee keer op de startlijst? Beetje vreemd. Gisteren waren er ook wel een aantal ontsnappingspogingen. Niets bleef lang weg.
28-06-2015 10:51
Als lotto nl slim is zeker drie man in de ontsnapping gooien en dan roompot en Giant laten werken. De koers zo hard mogelijk maken is mijns inziens de beste manier om te winnen als Lotto NL. absoluut niet afwachten op de sprint.
28-06-2015 10:51
Die startlijst is gewoon niet up to date, dat geeft RikkyG min of meer aan in zijn fipo
28-06-2015 10:52
Razendsnelle start, peloton onmiddellijk in drie stukken.

Als ze even snel rijden als de beloften gisteren, dan gaan ze om 16u binnen zijn.

[quote]De koers zo hard mogelijk maken is mijns inziens de beste manier om te winnen als Lotto NL.[/quote]
Nee, want dan winnen de intrinsiek sterkste renners. En die rijden niet bij LottoNL.
28-06-2015 11:01
Hup Boom en Hofland!
28-06-2015 11:02
xistnc. die intrinsieke sterkere renners zijn op een hand te tellen. Deze hebben ook geen of nauwelijks ploegmaten om gaten dicht te rijden. Met dit overtal moet het makkelijk uit te spelen zijn. Bij Lotto rijden er toch een hoop met veel intrinsiek sterke renners rond.
28-06-2015 11:02
Hup Holland!
28-06-2015 11:23
Hopelijk vandaag winst van een Nederlander!
28-06-2015 11:27
Mocht Boom winnen dan hoop ik niet op zo'n lullige trui als Nibali afgelopen jaar had.
28-06-2015 11:28
Sterkste man uit de kopgroep lijkt mij Lindeman. TLJ hoeft niet te achtervolgen.
28-06-2015 11:32
Kopgroep van 8 heeft [s]2 minuten[/s] 4 minuten: Bert-Jan Lindeman (LottoNL), Reinier Honig (Roompot), Bram Nolten (Parkhotel), Gert-Jan Bosman, Patrick van Leeuwen (beide Piels), Kobus Hereijgers, Daan Meijers (beide Join-S) en Rene Hooghiemster (Babydump).

Naast alle (andere) WT-ploegen met starters heeft Metec als continentale ploeg de slag gemist.
28-06-2015 11:34
Metec is de enige continentale ploeg die niemand in de kopgroep heeft.
Kopgroep: Lindeman (lotto-Jumbo), Honig (Roompot), Nolten (Parkhotel), Meijers, Hereijgers (De Rijke), Bosman, Van Leeuwen (JoPiels), Hooghiemster (Babydump)
28-06-2015 11:37
TLJ begint in ieder geval verstandig met de juiste man in de kopgroep. Hoeven nu daarachter alleen maar te volgen. Giant lijkt de boot gemist te hebben, dus die zullen straks aan de bak moeten.
28-06-2015 11:42
Idd goede zet van TLJ
28-06-2015 11:51
Eerste lange lus zit erop, nog 200 km. Kopgroep heeft 7 minuten.
28-06-2015 11:53
Zou toch mooi zijn als Huub Duyn vandaag als outsider de trui kan winnen na een sterk seizoen.
28-06-2015 12:06
12 minuten al...
28-06-2015 12:10
Giant heeft de boot gemist, die zullen wel inzetten op Sinkeldam in de sprint?
28-06-2015 12:12
Voorlopig nog niet actief, iig. Het peloton rijdt met de handjes bovenop het [url=https://twitter.com/NKwielerweken/status/615098432966012928]stuur[/url].
28-06-2015 12:14
Maakt Marc Goos hier trouwens zijn officiële rentree? Dat zou leuk zijn. Hopen dat ie weer helemaal terugkomt.
28-06-2015 12:17
Wat betreft die intrinsiek sterkere renners.

Dan hebben we het alleen over Westra, Boom en Terpstra. Mannen als Mollema en Poels zijn misschien 'intrinsiek sterker' dan types als Van Emden, Flens, Keizer, Van der Lijke, etc., maar ik als TLJ zie op een vlak parcours liever mannen uit die tweede groep.

edit: Klopt die startlijst wel?
1 2 3 8

Om te reageren moet je ingelogd zijn.