Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen
zondag 28 juni 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen

Vandaag staat de wegwedstrijd voor mannen op het programma bij de Nederlandse kampioenschappen. Om precies half elf begint het peloton vanaf de Hondsrug in Emmen aan de in totaal 253 kilometer lange koers.

Waar in de andere categorieƫn alleen plaatselijke rondjes afgewerkt moeten worden, rijden de eliterenners eerst nog twee flinke lussen door de omgeving. Na 122 kilometer begint het peloton aan tien vlakke omlopen van 13,1 kilometer.

Vorig jaar greep Sebastian Langeveld na een solo van twintig kilometer de nationale driekleur. Ditmaal is een massasprint het meest waarschijnlijke scenario. De wedstrijd is vanaf 14:45 te zien via de NOS. Bespreek hier de koers.

Links
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
193 Reacties
28-06-2015 15:02
Het regent in Emmen.

Nog 5 rondjes. In die 65 km moet het peloton 6m32s goed maken op de 8 koplopers. Een mannetje van 3M rijdt op kop van het peloton, met Tjallingii in zijn wiel namens TLJ.

Na de doorkomst in Emmen wordt er nota bene gedemarreerd vanuit het peloton, door een renner van Parkhotel.
28-06-2015 15:04
2 minuten eraf in de afgelopen ronde. Dat gaat hard.
28-06-2015 15:05
Organisatie is wel weg. Zolang Roompot of Giant niks doen ziet het er goed uit voor de koplopers.
28-06-2015 15:06
Dit wordt geen massasprint volgens mij.
28-06-2015 15:07
Ik zag trouwens een heel kort kasseistrookje net. :)
28-06-2015 15:09
Peloton weer bijeen, maar er wordt slag om slinger gedemarreerd. De kaap van 200 km koers wordt zo meteen gepasseerd, dan zullen veel continentale renners toch op hun adem trappen.

@Wheely
Klinkers idd, in een smalle en bochtige passage.
28-06-2015 15:11
livestream, weet iemand er een? lijkt nergens te vinden...waarschijnlijk omdat het voor de gemiddelde nederlander gewoon via de nos te volgen is en de rest het geen bal interesseert.
28-06-2015 15:11
"Wielrennen is geen zwemmen" prachtige woorden weer van Ducrot.
28-06-2015 15:14
Ook in de kopgroep zijn er conti's die niet meer volop kunnen meedraaien en blij zijn dat ze kunnen volgen. EƩn van de Pielsjes heeft het moeilijk aan het elastiek.

De speldenprikken vanuit het peloton werken per saldo averechts. De organisatie is weg, nog 6 minuten voorsprong. Vanuit de lucht oogt de overtalsituatie van LottoNL overweldigend, maar dat komt ook omdat Join-S ook gele shirts heeft.
28-06-2015 15:16
Sarcastisch ben je hopelijk. Vreselijk om naar Ducrot te luisteren.
28-06-2015 15:17
Metec mag het opknappen. Giant moet echt aan de bak!
28-06-2015 15:17
Het is een vreselijke wedstrijd om naar te kijken tot nu toe, maar je kunt niet zeggen dat TLJ een belabberde tactiek gebruikt. Een sterke renner mee in de kopgroep, en in het peloton alles terughalen wat wil demarreren. Blijft de kopgroep vooruit, dan is wat mij betreft Lindeman de favoriet. Wordt die groep bijgehaald (maar wie zou dat moeten doen?!), dan is Hofland de grootste kanshebber….
28-06-2015 15:19
Op de klinkers trekt Ligthart het peloton op een lint. Op start/finish daardoor het peloton in 2 delen, met veel conti's in het 2e deel.
28-06-2015 15:19
@Tommy Als de kopgroep wel voorop blijft en Lindeman niet wint is wordt het weer een ander verhaal
28-06-2015 15:22
Volgens Ducrot is het nu al beslist,wordt kopgroep
28-06-2015 15:23
Voor mij is anders de 'laatste klever' in het wiel van Lindeman de favoriet samen met de in extremis achteropkomende buitenlandse kleppers, mochten die nog in de buurt komen.
28-06-2015 15:23
@baggerdagen
Daar ben ik het niet mee eens. Ze maken nu een beredeneerde keuze door af te wachten. Lindeman kan goed finishen. Waarschijnlijk het beste van de kopgroep. Als hij dan toch niet wint is niet automatisch de keuze om niet te achtervolgen verkeerd. Er is bijvoorbeeld geen garantie dat Hofland dan zou hebben gewonnen.
28-06-2015 15:24
Door Asselman en van Zandbeek hoeven nu drie man in de kopgroep niet meer mee te rijden
28-06-2015 15:24
Asselman en Van Zandbeek (Roompot en Join-S) weten weg te komen uit het peloton, om daar iets voor te gaan rijden. Met zijn tweeƫn zijn ze natuurlijk kansloos.
28-06-2015 15:24
Chassepatate-achtige anticipatie in de achtervolging nu.
28-06-2015 15:25
Weet iemand of er oortjes zijn toegestaan ?
28-06-2015 15:26
geen oortjes
28-06-2015 15:26
Het peleton moet nu echt op gang komen, anders blijft de kopgroep wel weg. Verder saaaaie koers helaas
28-06-2015 15:26
de rijke blijft rijden in de kopgroep. hmm, niet zo slim misschien
28-06-2015 15:26
Helaas zit nos stream achter een geo block. Wat een zielige lui toch daar. Op deze manier wordt streamen op internet weer gewoon een nationale aangelegenheid en zijn we straks even ver als met de nationale tv.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.