Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen
zondag 28 juni 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen

Vandaag staat de wegwedstrijd voor mannen op het programma bij de Nederlandse kampioenschappen. Om precies half elf begint het peloton vanaf de Hondsrug in Emmen aan de in totaal 253 kilometer lange koers.

Waar in de andere categorieƫn alleen plaatselijke rondjes afgewerkt moeten worden, rijden de eliterenners eerst nog twee flinke lussen door de omgeving. Na 122 kilometer begint het peloton aan tien vlakke omlopen van 13,1 kilometer.

Vorig jaar greep Sebastian Langeveld na een solo van twintig kilometer de nationale driekleur. Ditmaal is een massasprint het meest waarschijnlijke scenario. De wedstrijd is vanaf 14:45 te zien via de NOS. Bespreek hier de koers.

Links
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
193 Reacties
28-06-2015 16:08
Is 260km voor hofland niet te veel? Ik denk dat boom of terpstra hem wint door een demarrage in laatste kilometers
28-06-2015 16:08
Kopgroep is nog 5 man sterk, 3 conti's zijn eraf. Geen koppeltjes meer vooraan.

Op 55s het peloton, dat in het wiel van een motorfotograaf over de streep komt.
28-06-2015 16:08
Hoop toch op Boom, zou mooi zijn met die trui in de Tour.
28-06-2015 16:09
Boom of Terpstra doe ook nog volop mee voor de overwinning denk ik. Heb Westra niet gezien trouwens.
28-06-2015 16:09
Van poppel of lighart voor winst
28-06-2015 16:10
Westra achterin, die maakt er een trainingsrit van.
28-06-2015 16:10
Ik denk ook aan Boom en Terpstra en dan mede omdat die steentjes in de finale vet nat en gevaarlijk liggen. Ben je daar al weg en pak je de bochten full-force? Goede kans!
28-06-2015 16:11
Van Boom zijn ze ook nog niet af nee. TLJ heeft het voordeel dat ze met veel man zijn om een gat dicht te houden. Waarschijnlijk dat Boom daarom niet wilde dat die motor ervoor reed. De kopgroep zo lang mogelijk voorop, om op een paar kilometer voor de finish te demarreren.
28-06-2015 16:14
Alleen komen is ook nog pittig met net iets minder dan 10 man van jumbo en die rode ploeg
28-06-2015 16:15
Het zou wel humor zijn als Van Der Haar hier de trui meeneemt
28-06-2015 16:17
Meijers (Join-S | De Rijke) is sterk.
28-06-2015 16:18
@Thijs E

Zat ik ook aan te denken. Dat hij ze allemaal klopt in de sprint!
28-06-2015 16:19
Lindeman koerst niet echt handig, hij springt op alles
28-06-2015 16:20
@thijs E ik snap niet wat daar niet handig aan is, ja hij had moeten aanvallen dan was die waarschijnlijk nederlands kampioen geworden, maar dat mocht niet en dan is dit het beste wat die op dit moment kan doen
28-06-2015 16:22
Nou we gaan het meemaken.
28-06-2015 16:22
Boom en Terpstra klaar voor de jump
28-06-2015 16:23
Met zoveel kanshebbers die er nog bij zijn, worden het nog 3 leuke kilometers
28-06-2015 16:23
Geen winst voor lotto jumbo wordt het denk ik
28-06-2015 16:23
TLJ enigszins weggeslagen, daar hadden er wel wat meer vooraan mogen zitten.
28-06-2015 16:23
Doei LTJ, controle weg. Veel te weinig man in de finale als je met 15 start
28-06-2015 16:24
Ltj helemaal weg. slappe boel!
28-06-2015 16:24
Terpstra! Sterk nummertje.
28-06-2015 16:24
Haha mooi, beresterke renner. pfoe
28-06-2015 16:25
Jemig, die sprint van Sinkeldam.
28-06-2015 16:25
Terpstra rijdt de topsprinters kapot. WAUW.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.