Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen
zondag 28 juni 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg 2015 voor mannen

Vandaag staat de wegwedstrijd voor mannen op het programma bij de Nederlandse kampioenschappen. Om precies half elf begint het peloton vanaf de Hondsrug in Emmen aan de in totaal 253 kilometer lange koers.

Waar in de andere categorieën alleen plaatselijke rondjes afgewerkt moeten worden, rijden de eliterenners eerst nog twee flinke lussen door de omgeving. Na 122 kilometer begint het peloton aan tien vlakke omlopen van 13,1 kilometer.

Vorig jaar greep Sebastian Langeveld na een solo van twintig kilometer de nationale driekleur. Ditmaal is een massasprint het meest waarschijnlijke scenario. De wedstrijd is vanaf 14:45 te zien via de NOS. Bespreek hier de koers.

Links
Parcours
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
193 Reacties
28-06-2015 12:20
Nee, die startlijst is volgens mij meer een lijst met renners die het recht hebben te starten op het NK.
28-06-2015 12:23
De kopgroep loopt verder uit, inmiddels hebben ze [s]15 minuten[/s] 16m40s voorsprong.

De plaatselijke ronde in Emmen is 13 kilometer. Bij 45 km/u doen ze daar zo'n 17 minuten over.

Voorproefje van de [url=https://twitter.com/ctjopiels/status/615102950025887744]TV-beelden[/url].
28-06-2015 12:26
Haha, lijkt me fantastisch als de kopgroep het peloton op een ronde zet, dan kunnen ze net zo goed stoppen.
28-06-2015 12:28
Hopelijk pakken ze een ronde! Dat levert i.e.g. een unieke wedstrijd op.
28-06-2015 12:35
Zou inderdaad grappig zijn, tegelijkertijd weet ik dan niet of we er trots op moeten zijn als ons nationaal kampioenschap zo verloopt. :p
28-06-2015 12:36
Een ronde voorsprong voor de kopgroep zou wel zeer bijzondere lead-outs kunnen opleveren...
28-06-2015 12:37
Lindeman voor Nederlands Kampioen
28-06-2015 12:38
In principe is er wel een soort erecode in het peloton om zoiets niet te laten gebeuren. Ze schieten zichzelf toch ook een beetje in de voet, op die manier.

Maar ze doen er goed aan om er rekening te houden mee te houden dat de verschillen tot dusver met de voorkant van het peloton zijn gemeten. Doe daar 15-20s bij naar de staart en tel er dan nog een klein minuutje bij op voor de sliert volgauto's.

Als de voorsprong even naar de 18 minuten dreig te gaan, zet Wouter Wippert een man op kop van het peloton. Achter Peter Koning de volledige Roompot-ploeg, [url=https://twitter.com/DennisInge37/status/615109463255728128]klik[/url].
28-06-2015 12:54
Zou wel een grappige situatie worden als de kopgroep straks een minuutje achter het peloton komt te zitten op het plaatselijke rondje... kan je gaan afvragen wie dan wie gaat achtervolgen ;)
28-06-2015 12:58
Ze hebben nog een kleine 40km om er wat af te rijden:
@thijszonneveld: 40 km nog tot het lokale rondje. Eén man op kop van het peloton, Peter Koning van Drapac. #nkemmen

En dat zou ik maar doen, want zodra je op de ronde komt zou ik als TLJ wat mannen laten uitzakken en Lindeman naar het peleton rijden. Dan is het klaar.
28-06-2015 13:02
17 minuten voorsprong..
28-06-2015 13:04
Nog altijd geen jacht in het peloton, dat over de breedte van de weg rijdt, [url=https://twitter.com/ctjopiels/status/615113134714585088]klik[/url].
28-06-2015 13:06
@wmhartog en dan met Lindeman weer demarreren en met hem in een nieuwe kopgroep gaan zitten ;)
28-06-2015 13:08
Lindeman is nog niet van Honig verlost. In principe is die de veel betere finisher, dus ik denk dat we met Honig de nieuwe Nederlandse kampioen hebben.

Niemand gaat dit nog dichtrijden. De enige ploegen die dat kunnen zullen wel tevreden zijn met hun mannetje in de kopgroep. Peloton uit koers nemen en de boel met 40 kilometer inkorten?
28-06-2015 13:10
@xistnc met zo 10 man TLJ achterin. Het gaat gebeuren.

@rahimns, het lijkt met dat je eerst met TLJ rondelang hard op kop gaat rijden, al die conti's murw beuken. Dan alleen nog maar met Hönig afrekenen zoals jij zegt.
28-06-2015 13:14
Dit bericht is verwijderd
28-06-2015 13:14
@Hoofdisvrij, volgens mij staat inde regelementen van de KNWU dat de kampioenstrui volledig rood-wit-blauw moet zijn.
28-06-2015 13:16
Giant heeft dus totaal geen aambitie?
28-06-2015 13:18
off, op NPO1 nu een mooie documentaire van Argos-Shimano bezig.
28-06-2015 13:18
Het peloton heeft eerst nog even een plaspauze genomen en schijnt nu echt in gang geschoten te zijn... Marc de Maar rijdt dan net lek
28-06-2015 13:21
Vanaf 13u30 al livestream op RTV Drenthe.

Anecdote uit [url=http://nos.nl/video/516920-1979-van-vliet-wint-chaotische-rit.html]de Tour van 1979[/url].

Verschil onder impuls van Roompot teruggelopen naar 14m30s.
28-06-2015 13:28
Ik vind dit volgtopic toevallig via de laatste reacties maar vind deze niet op de homepage of rechtsboven in beeld. klopt dat of mis ik iets?
28-06-2015 13:35
Laatste nieuws uit Emmen is, dat de fiets van een verkeersregelaar gestolen is. En hij stond nog wel keurig op slot! Hij maakt gebruik van de livestream op de streep om dit met de wereld te delen. Na een oproep van de speaker meldt zich iemand van de organisatie bij dezelfde livestream, om te vertellen dat de fiets slechts verplaatst is omdat deze in de weg stond. Eind goed, al goed in Emmen.

On topic: 12m50s verschil tussen kopgroep en peloton op de streep na de tweede grote lus. Koning voor Drapac op kop, daar onmiddellijk achter de groenen van Cannondale. De bezemwagen reed op 40s van de voorkant van het peloton. De kopgroep zit daar iets meer dan 4 minuten achter bij de volgende passage.
28-06-2015 13:40
@xistnc: Politieaktie? #labbekakken !
Verder idd een onvindbaar volgtopic. Jammer.
28-06-2015 13:43
dit volgtopic staat niet tussen het nieuwsoverzicht maar wel gewoon op de homepage (bij mij tenminste)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.