Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De etappe van gisteren in het Critérium du Dauphiné was zwaar, maar die van vandaag is op papier nóg zwaarder. Het peloton krijgt liefst vijf bergen van eerste categorie voor de kiezen.

Na de Col de Tamié (8,5 kilometer aan 6,4%), de Col de la Forclaz (8,1 kilometer aan 7,8%) en de Col de la Croix Fry (11,3 kilometer aan 7%) volgt een erg pittige finale. Op twaalf kilometer voor de meet komen de renners aan bij de voet van de Côte des Amerands. Deze klimming is vrij kort, maar erg steil. In 2,7 kilometer loopt de weg aan gemiddeld 11,2 procent omhoog.

Daarna krijgen de renners amper de gelegenheid om te rusten. Na een afdaling van slechts drie kilometer volgt de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc (7 kilometer aan 7,7%). Vooral het begin van deze berg is erg zwaar. De eerste twee kilometer lopen aan meer dan dertien procent (!) omhoog. Ook het laatste stuk mag lastig genoemd worden, met stijgingspercentages van boven de tien procent.

Het peloton begint om 12:20 aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen 16:24 en 16:53 verwacht. Eurosport 2 zendt de koers vanwege de 24 Uur van Le Mans pas vanaf 16:00 uit. Als je digitale TV hebt, kun je de wedstrijd ook via La Une (vanaf 15:25) en France 2 (vanaf 15:50) volgen. Kan Vincenzo Nibali zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier het verloop van de koers.

PROFIL dau7

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingpro)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
271 Reacties
1 5 6 7 8 9 11
13-06-2015 15:50
@ Kristoffan:
sommigen zitten al aan het bier en beginnen wat dubbel te zien. ;)
13-06-2015 15:51
Dat zie ik ook ja, maar als je andere vluchters en peloton meerekent...
13-06-2015 15:51
50 renners, en geen een van Lotto, schande!
Gesink gewoon Kopman, Kelderman kan gewoon snuffelen aan de tour.
Maar wat wil je met dat Lotto management, een nieuwe performance trainer van slechts 32 jaar. Theunisse riep al dat Zeeman en Plugge geen enkel verstand hebben van het echte wielrennen: http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/24145287/__Theunisse_fileert_Lotto-Jumbo__.html
13-06-2015 15:51
@8.6

Ze drinken 8.6 zo te zien.
13-06-2015 15:52
Heren, fijne middag allemaal. Het frusti zuur klots weer tegen de plinten.
13-06-2015 15:53
Dit bericht is verwijderd
13-06-2015 15:54
@TheArt
Best lastig om een sarcastisch bedoelde opmerking te herkennen, merk ik.
13-06-2015 15:55
Gewoon nuchter naar resultaten van TLJ kijken; met afstand slechtste seizoen ooit...

Wat betreft Kelderman; die reed hier een paar jaar terug vrijwel iedereen naar huis in de lange tijdrit, en ook vorig jaar reed ie veel beter. Hopelijk is ie in de TdF wel top!
13-06-2015 15:57
Zullen we het anders over de koers hebben? Of blijven jullie allemaal stoer achter je computer elkaar aanvallen als een bende seksueel gefrustreerde middelbare school meisjes? :)
13-06-2015 15:58
Boswell op een haar na verschrikkelijk op zijn bek, rustig aan jongen, ze gaan je vast wel meenemen naar de tour.
13-06-2015 15:58
Weet iemand waar ik dit op tv kan volgen?
13-06-2015 15:58
Ze missen de Weert bij lotto jumbo denk ik
13-06-2015 15:59
@RV
Ik neem toch aan dat ze hem niet mee gaan nemen.
13-06-2015 16:01
@jopie
die maakte inderdaad wel het verschil!;)
13-06-2015 16:01
Iemand een streampje van La Une, France 2 of Eurosport gevonden?
13-06-2015 16:02
Theunisse's column was wel van een zeldzaam soort dieptreurige jankerij, ga iets positiefs doen of zo.

Sowieso ga ik LTJ lekker de kans geven deze tour zonder er van tevoren allerlei voorspellingen op los te laten. Ze hebben een leuk team waar wel wat in zit en ik geloof wel in Kelderman als top 10-finisher. Het enige waar ik geen fan van ben is het laten doorrijden van Kruijswijk na zo'n giro maar ook dat moet zich nog als slechte zet bewijzen.

@Krypton, het zal er om hangen, ik vind hem een goeie en gedreven indruk maken iig. Zou een aardige opvulling voor de Kiryenka-rol zijn. Jagen, jagen, jagen.
13-06-2015 16:02
@ assen, dit is het eerste seizoen van tlj, dus kun je moeilijk het slechtste seizoen ooit zijn. Het is idd slechter dan het rabo / belkin team, maar dat is ook logisch met deze budgetten. We kunnen een vergelijk blijven maken tussen die ploegen, maar dat is niet realistisch gezien de verschillen.

Voor wat betreft kelderman: eerdere keren reed hij de dauphine na de giro, is toch heel wat anders dan als voorbereiding op de tour. Dus ook dat vergelijk is niet te maken. Laten we kelderman en ook mollema over een week of 5 beoordelen. Nu is het veel te vroeg
13-06-2015 16:03
Jongens, jullie vergeten iets...

Parijs is nog ver!
13-06-2015 16:04
@Harm,
+1
13-06-2015 16:05
@Harm
Toen Kelderman drie jaar geleden 4e werd in de lange tijdrit en 8e in het eindklassement had ie geen Giro gereden hoor...
13-06-2015 16:05
@Roman

Jij moet maar eens goed luisteren naar de wielrenners van de jaren 70 en 80, waarschijnlijk moest je toen nog geboren worden. Maar de wielren moraal was toen een stuk harder, maar er werd wel gewonnen. Boogerd zei laatst ook: Veel wielrenners in mijn ploeg denken dat ze er veel voor doen , maar ze doen veels te weinig. Ophouden met wielrenners in de watten te leggen!
13-06-2015 16:06
Ach TLJ heeft niets te verliezen in de tour dus wie weet......wordt ten Dam weer de beste Nederlander.
13-06-2015 16:06
Voor ziggo kanaal 13 zender v/d maand
13-06-2015 16:07
@NairoQ

http://privatestream.tv/player?streamname=sockup65160whaltyrgg&width=600&height=510
13-06-2015 16:08
@Harm aangezien het hun eerste seizoen is, is het juist zeker dat dit, voorlopig, hun slechtste seizoen ooit zal zijn!
1 5 6 7 8 9 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.