Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De etappe van gisteren in het Critérium du Dauphiné was zwaar, maar die van vandaag is op papier nóg zwaarder. Het peloton krijgt liefst vijf bergen van eerste categorie voor de kiezen.

Na de Col de Tamié (8,5 kilometer aan 6,4%), de Col de la Forclaz (8,1 kilometer aan 7,8%) en de Col de la Croix Fry (11,3 kilometer aan 7%) volgt een erg pittige finale. Op twaalf kilometer voor de meet komen de renners aan bij de voet van de Côte des Amerands. Deze klimming is vrij kort, maar erg steil. In 2,7 kilometer loopt de weg aan gemiddeld 11,2 procent omhoog.

Daarna krijgen de renners amper de gelegenheid om te rusten. Na een afdaling van slechts drie kilometer volgt de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc (7 kilometer aan 7,7%). Vooral het begin van deze berg is erg zwaar. De eerste twee kilometer lopen aan meer dan dertien procent (!) omhoog. Ook het laatste stuk mag lastig genoemd worden, met stijgingspercentages van boven de tien procent.

Het peloton begint om 12:20 aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen 16:24 en 16:53 verwacht. Eurosport 2 zendt de koers vanwege de 24 Uur van Le Mans pas vanaf 16:00 uit. Als je digitale TV hebt, kun je de wedstrijd ook via La Une (vanaf 15:25) en France 2 (vanaf 15:50) volgen. Kan Vincenzo Nibali zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier het verloop van de koers.

PROFIL dau7

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingpro)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
271 Reacties
1 3 4 5 6 7 11
13-06-2015 15:23
@ snoep ik weet niet of dit een poging is om grappig te zijn, maar dat is het totaal niet. Ik geef gewoon mijn mening die grotendeels gebaseerd is op feiten en ik wens NIET uitgescholden te worden
13-06-2015 15:24
@chasinque, ik kan er ook niks aan doen dat jij van dit soort rare opmerkingen maakt ;)

ON: Kelderman zal wel gelost zijn..
Edit: uitgescholden? Wanneer? :p
13-06-2015 15:26
@ Chasinque:
dus toch weer de reacties lezen?
als je jezelf zo vaak tegenspreekt kan je verwachten dat er gefronst wordt met wat wenkbrauwen
13-06-2015 15:27
Uitzending begonnen, joechei.
13-06-2015 15:28
Chasinque, het is een volgtopic. Hou het graag on topic. Het gaat niet om jou.
13-06-2015 15:28
http://www.bvls2013.com/stream4.html

we zijn live. Wel frans...
13-06-2015 15:29
@Chasinque,
Nee, niet perse een poging om grappig te zijn. Verder was ik niet degene die jou een schizofreen noemde. Ik vond jou reactie echter wel erg raar. Eigenlijk vooral de opmerking dat jij de reacties hier nooit leest. Waarom ben je dan op een forum? Als je toch niet leest wat andere mensen typen ga dan ergens anders lopen roepen.
13-06-2015 15:29
Wilco niet meer in de groep. Definitief weg.
13-06-2015 15:29
Snelle blik, geen kelderman in peloton? Zou wat teleurstellend zijn imo
13-06-2015 15:30
Waar heb je gevonden dat Wilco niet meer in de groep zit. Op site van organisatie niets gevonden.
13-06-2015 15:31
@topgear
Die stream werkt bij mij niet. En die van procycling werken ook geen van alle. :-(

Iemand een stream die wel werkt?
13-06-2015 15:32
5 man van Sky en dan zal Kelderman er niet meer bij zitten? Lijkt me toch sterk...
13-06-2015 15:32
@klimmer99: Omdat de tv-uitzending inmiddels is gestart.

http://privatestream.tv/player?streamname=sockup65160whaltyrgg&width=600&height=510#
13-06-2015 15:32
@assen

ook niet met firefox of chrome?
13-06-2015 15:32
Iemand een stream die ik op de ipad kan kijken?
13-06-2015 15:33
@RogerGarcia: Het is toch echt zo.

Overigens meldde http://www.cyclingpro.net/velopro/road/criterium-du-dauphine-la-sixieme-etape-en-direct-commente-1 als eerste dat Kelderman gelost was en deze hebben het altijd goed.
13-06-2015 15:33
@assen

bvls2013.com
13-06-2015 15:33
Je hebt er niks van gevonden, omdat hij niet hoog in het klassement staat, dus het niet veel uitmaakt. @klimmer99
13-06-2015 15:33
Via fromsport.com vind je wel een stream. Blik op het peloton toont gebrek aan lotto jumbo shirt in peloton, vandaar.
13-06-2015 15:33
Kijk op ipad...
13-06-2015 15:34
Geen Kelderman. Is in opbouw voor Tour 2015. Froome, Nibali en co pieken hier dus logisch.
13-06-2015 15:34
Volgens mij zag ik een geel shirtje achteraan hangen, kan natuurlijk iemand anders zijn, maar het leek verdacht veel op een lottoshirt.
13-06-2015 15:34
Kelderman nu al gelost? Mollema al niets, nu ook al Kelderman snik snik.
Nu hopen op Gesink in de tour!
13-06-2015 15:36
14h46 - 65 km de l'arrivée
Wilco Kelderman en difficulté !

Kelderman er al een tijdje af (op de Croix-Fry), ongeveer tegelijkertijd gelost met Simon Yates, die wel kon terugkeren bij de groep Nibali-Froome.
13-06-2015 15:36
Hebbes (via fromsport) - dank allemaal! :-)
1 3 4 5 6 7 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.