Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De etappe van gisteren in het Critérium du Dauphiné was zwaar, maar die van vandaag is op papier nóg zwaarder. Het peloton krijgt liefst vijf bergen van eerste categorie voor de kiezen.

Na de Col de Tamié (8,5 kilometer aan 6,4%), de Col de la Forclaz (8,1 kilometer aan 7,8%) en de Col de la Croix Fry (11,3 kilometer aan 7%) volgt een erg pittige finale. Op twaalf kilometer voor de meet komen de renners aan bij de voet van de Côte des Amerands. Deze klimming is vrij kort, maar erg steil. In 2,7 kilometer loopt de weg aan gemiddeld 11,2 procent omhoog.

Daarna krijgen de renners amper de gelegenheid om te rusten. Na een afdaling van slechts drie kilometer volgt de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc (7 kilometer aan 7,7%). Vooral het begin van deze berg is erg zwaar. De eerste twee kilometer lopen aan meer dan dertien procent (!) omhoog. Ook het laatste stuk mag lastig genoemd worden, met stijgingspercentages van boven de tien procent.

Het peloton begint om 12:20 aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen 16:24 en 16:53 verwacht. Eurosport 2 zendt de koers vanwege de 24 Uur van Le Mans pas vanaf 16:00 uit. Als je digitale TV hebt, kun je de wedstrijd ook via La Une (vanaf 15:25) en France 2 (vanaf 15:50) volgen. Kan Vincenzo Nibali zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier het verloop van de koers.

PROFIL dau7

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingpro)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
271 Reacties
1 9 10 11
13-06-2015 16:36
@Cavendish

Jammer dat Kelderman geen tweelingbroer heft... ;)
13-06-2015 16:36
Froome! Voor de dubbelslag!!
13-06-2015 16:36
Van Garderen moet Froome nu laten gaan.
13-06-2015 16:37
Genoeg actie iig! De Tour gaat echt heel gaaf worden, alles en iedereen is erbij ^_^ Froome ziet er erg goed uit.... Zou het weer lukken dit jaar?
13-06-2015 16:37
Teejay nog niet weg...
13-06-2015 16:37
Boxtel, nog 1.1 km. Froome er alleen vandoor, laat v Garderen achter zich
13-06-2015 16:38
@Mercatone: De tour is al jaren over het geheel gezien niet echt 'gaaf' meer, ondanks de grote namen aan de start.
13-06-2015 16:39
@trapmaardoor,

Haha, ja dat zou wel lekker geweest zijn. Blijft toch wel uniek dat er een tweeling aanwezig is in het peloton met zo'n beetje dezelfde kwaliteiten.

Ondertussen slaat Froome wel een lekker gat.
13-06-2015 16:39
Froome rijdt net zo licht als Armstrong in zijn tijd. Enorm hoog beentempo. Je zou toch denken dat dat een keer gaat verzuren.
13-06-2015 16:39
@krypton: ja het is ook prima, maar je loopt wel het risico dat froome op een lastige dag geïsoleerd raakt. Dan denk ik aan de tour 2013, waar porte ook geweldig reed in het begin, maar toen op een dag 20 minuten verloor zonder een andere knecht die het op kon vangen. Ik ben trouwens ook benieuwd of astana net zo slim piekt als in de giro(cataldo geweldig in eerste week, kangert geweldig in laatste week).

OT: froome lijkt de dauphiné hier te winnen.
13-06-2015 16:39
Ik denk toch dat Van Garderen de trui gaat pakken.
13-06-2015 16:40
Als t gat zo klein blijft pakt v Garderen idd geel
13-06-2015 16:41
Mooi!
13-06-2015 16:41
het ziet er echt niet uit hoe die Froome op z'n fiets zit, maar hoe doet het wel
13-06-2015 16:41
Froome wint, v Garderen op 16 sec, dus geel...?!
13-06-2015 16:42
Meintjes knap en Purito nog maar niet afschrijven.
13-06-2015 16:42
Meintjes ook weer fantastisch gereden en Froome heeft het werk van zijn ploeg mooi afgemaakt.
13-06-2015 16:42
Intxausti nog even op zijn Intxausti's genaaid door Meintjes. Weet hij ook hoe Reichenbach zich voelt.
13-06-2015 16:44
Toch mooi hoe Nibali rijdt, lekker getraind !
13-06-2015 16:49
@RogerGarcia

Jose is vast met haar "verkeerde been" uit bed gestapt ;)
Gisteren wist ze ook 100% zeker dat Kelderman in de top tien zou zijn toen de etappe afgelopen was.
13-06-2015 16:55
Been zet je steeds op het verkeerde been.Niet te harden dit commentaar.heeft e ook iets met Wout? En Kroon begint over Woutje, getver! Overigens leuk om Froome op zijn BMXje te zien
1 9 10 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.