Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De etappe van gisteren in het Critérium du Dauphiné was zwaar, maar die van vandaag is op papier nóg zwaarder. Het peloton krijgt liefst vijf bergen van eerste categorie voor de kiezen.

Na de Col de Tamié (8,5 kilometer aan 6,4%), de Col de la Forclaz (8,1 kilometer aan 7,8%) en de Col de la Croix Fry (11,3 kilometer aan 7%) volgt een erg pittige finale. Op twaalf kilometer voor de meet komen de renners aan bij de voet van de Côte des Amerands. Deze klimming is vrij kort, maar erg steil. In 2,7 kilometer loopt de weg aan gemiddeld 11,2 procent omhoog.

Daarna krijgen de renners amper de gelegenheid om te rusten. Na een afdaling van slechts drie kilometer volgt de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc (7 kilometer aan 7,7%). Vooral het begin van deze berg is erg zwaar. De eerste twee kilometer lopen aan meer dan dertien procent (!) omhoog. Ook het laatste stuk mag lastig genoemd worden, met stijgingspercentages van boven de tien procent.

Het peloton begint om 12:20 aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen 16:24 en 16:53 verwacht. Eurosport 2 zendt de koers vanwege de 24 Uur van Le Mans pas vanaf 16:00 uit. Als je digitale TV hebt, kun je de wedstrijd ook via La Une (vanaf 15:25) en France 2 (vanaf 15:50) volgen. Kan Vincenzo Nibali zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier het verloop van de koers.

PROFIL dau7

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingpro)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
271 Reacties
1 4 5 6 7 8 11
13-06-2015 15:36
Iemand anders die een stream heeft van la une die een geluid heeft alsof er iemand met een ping pong balletje zit te spelen?
13-06-2015 15:36
Waarschijnlijk zijn de longen doorgebrand?
13-06-2015 15:36
Vind het altijd wel mooi hoe vroeg mensen conclusies trekken op basis van die voorbereidingskoersen. De Tour is nog 3 weken weg. Kruijswijk was nota bene in de Giro zelf al afgeschreven.
13-06-2015 15:37
@berendries
Ping pong is toch ook leuk ;)
13-06-2015 15:38
@! berendries:
die hinderlijke chat kan je gewoon sluiten.
13-06-2015 15:39
@berendries, dan moet je die chat aan de zijkant uitzetten, die maakt die geluidjes als er een nieuw berichtje in verschijnt.
13-06-2015 15:39
Ah gevonden, het was de stomme groeps Chat ernaast.
13-06-2015 15:40
@Berendries
Je weet dat het t/m 21 gaat bij pingpong he?
13-06-2015 15:40
@8.6
precies, wij hebben hier onze eigen hinderlijke chat! ;)
13-06-2015 15:41
ik ben 5 minuten bezig geweest volledig scherm te krijgen. elke keer als ik naar het icoontje ging verdween die. lek wel een behendigheidsspelletje.
13-06-2015 15:41
Bij de ca eerste 50 renners geen enkele van LTJ. Mmm.
Wel Ligthart en Mollema in het peloton.
13-06-2015 15:42
Een groep van 70 man en dan geen Kelderman?lekke band gehad?
13-06-2015 15:44
Ook Clement aanwezig in het peloton. Maar inderdaad, niemand van Lotto Jumbo.
13-06-2015 15:44
@lottojumbo Nee gelost. Volgens livetickers
13-06-2015 15:44
Zonder enige informatie over het waarom, kunnen we, velen op dit forum zullen het mij eens zijn, dat Kelderman en LTJ totaal falen en dat het helemaal niets wordt in de TdF.
13-06-2015 15:45
Hahahaha.......@debarreman
13-06-2015 15:45
Kan best dat kelderman merkte geen goede benen vandaag en dacht: laat maar lopen vandaag. Mgl terugslag van hoogte stage
13-06-2015 15:46
Misschien is hij wel gevallen jongens! Ik zou nog meer in paniek raken! ;)

Serieus: Ik hoop vandaag op een mooie strijd tussen Nibali, Froome en Van Garderen. Rijdt Majka hier of in Zwitserland?

Edit: Kiserlovski rijdt hier. Ik denk niet dat Kiserlovski top 5 gaat rijden vandaag.
13-06-2015 15:46
Kom op Clement
13-06-2015 15:46
@debarreman: Gelukkig maak je je nu echt compleet belachelijk.
13-06-2015 15:47
Schandalig van Kelderman dit. Hij verdient het kopmanschap in de Tour niet.
13-06-2015 15:47
Hoe komen jullie aan 50-70 man? Er zijn er maar 30 ongeveer. Zoniet 20.
13-06-2015 15:49
70 man vooraan en dan nog geen 1 mannetje mee... #fail#TLJ
13-06-2015 15:49
@RogerGarcia

Trollollollo.....
13-06-2015 15:50
@jero10 #er #zijn #op #dit #moment #2 #man #vooraan
1 4 5 6 7 8 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.