Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De etappe van gisteren in het Critérium du Dauphiné was zwaar, maar die van vandaag is op papier nóg zwaarder. Het peloton krijgt liefst vijf bergen van eerste categorie voor de kiezen.

Na de Col de Tamié (8,5 kilometer aan 6,4%), de Col de la Forclaz (8,1 kilometer aan 7,8%) en de Col de la Croix Fry (11,3 kilometer aan 7%) volgt een erg pittige finale. Op twaalf kilometer voor de meet komen de renners aan bij de voet van de Côte des Amerands. Deze klimming is vrij kort, maar erg steil. In 2,7 kilometer loopt de weg aan gemiddeld 11,2 procent omhoog.

Daarna krijgen de renners amper de gelegenheid om te rusten. Na een afdaling van slechts drie kilometer volgt de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc (7 kilometer aan 7,7%). Vooral het begin van deze berg is erg zwaar. De eerste twee kilometer lopen aan meer dan dertien procent (!) omhoog. Ook het laatste stuk mag lastig genoemd worden, met stijgingspercentages van boven de tien procent.

Het peloton begint om 12:20 aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen 16:24 en 16:53 verwacht. Eurosport 2 zendt de koers vanwege de 24 Uur van Le Mans pas vanaf 16:00 uit. Als je digitale TV hebt, kun je de wedstrijd ook via La Une (vanaf 15:25) en France 2 (vanaf 15:50) volgen. Kan Vincenzo Nibali zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier het verloop van de koers.

PROFIL dau7

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingpro)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
271 Reacties
13-06-2015 16:16
Poels heeft nog wel wat over zo te zien!
13-06-2015 16:16
Nibali wilt vandaag weer niet te diep gaan ofzo, die lijkt niet te sterven op zn fiets nl
13-06-2015 16:17
@Grocery
Je ziet spoken.
13-06-2015 16:17
Grocery, ik wou het schrijven, maar twijfelde. Rooks toen ook ?
13-06-2015 16:18
Gelukkig hebben we skybot Poels nog waar wij als Nederland trots op kunnen zijn.
13-06-2015 16:19
Heel pdm
13-06-2015 16:19
Froome voor de dubbelslag?
13-06-2015 16:19
Dauphine is een mooie ronde maar ook een vreemde, niemand laat het achterste van z'n tong en iedereen zit vol in de voorbereiding, dus eigenlijk kun je er niets van zeggen.
Als ik me goed herinner was Nibali vorig jaar ook niet zo goed in de voorbereiding met een briefje van Vino als gevolg......
13-06-2015 16:19
Wie is die kerel van Katusha?
13-06-2015 16:20
Was toch leuker kijken dan dit.
13-06-2015 16:20
is dat Westra en Scarponi bij Nibali?
13-06-2015 16:20
Froome met oa poels op 1.38 van de koplopers...
13-06-2015 16:20
Ik schakelde pas later in, zit Mollema nog voor de groep Froome? Nee toch?
13-06-2015 16:21
Nibali lekker rustig aan, nog tijd zat tot de Tour.
13-06-2015 16:21
Scarponi en taaramee volgens mij
13-06-2015 16:22
Mollema is al gelost
13-06-2015 16:23
Kennaugh er af, nu alleen poels nog voor froome
13-06-2015 16:24
Op 1:16 begint Poels met zijn kopwerk voor Froome.
13-06-2015 16:24
Er is nog maar weinig tijd tot de start van de tour de france. Kruijswijk heeft de beste NLse papieren
13-06-2015 16:24
Kom op Woutje!!!!
13-06-2015 16:25
@grocery, ik heb toch nog hoop op gesink, ben benieuwd in Zwitserland
13-06-2015 16:25
Ik hoop dat Rolland tactisch aan het rijden is, want anders is het wel vrij treurig gesteld met de vorm.
13-06-2015 16:26
Poels gaat erggggg hard! Nog maar 8 man over
13-06-2015 16:27
Poels gaat er wel staan in de Tour, mooi tempo laat ie hier zien voor Froome.
13-06-2015 16:27
Dan maar juichen voor het beulswerk van Poels. Jeej Poels!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.