Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De etappe van gisteren in het Critérium du Dauphiné was zwaar, maar die van vandaag is op papier nóg zwaarder. Het peloton krijgt liefst vijf bergen van eerste categorie voor de kiezen.

Na de Col de Tamié (8,5 kilometer aan 6,4%), de Col de la Forclaz (8,1 kilometer aan 7,8%) en de Col de la Croix Fry (11,3 kilometer aan 7%) volgt een erg pittige finale. Op twaalf kilometer voor de meet komen de renners aan bij de voet van de Côte des Amerands. Deze klimming is vrij kort, maar erg steil. In 2,7 kilometer loopt de weg aan gemiddeld 11,2 procent omhoog.

Daarna krijgen de renners amper de gelegenheid om te rusten. Na een afdaling van slechts drie kilometer volgt de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc (7 kilometer aan 7,7%). Vooral het begin van deze berg is erg zwaar. De eerste twee kilometer lopen aan meer dan dertien procent (!) omhoog. Ook het laatste stuk mag lastig genoemd worden, met stijgingspercentages van boven de tien procent.

Het peloton begint om 12:20 aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen 16:24 en 16:53 verwacht. Eurosport 2 zendt de koers vanwege de 24 Uur van Le Mans pas vanaf 16:00 uit. Als je digitale TV hebt, kun je de wedstrijd ook via La Une (vanaf 15:25) en France 2 (vanaf 15:50) volgen. Kan Vincenzo Nibali zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier het verloop van de koers.

PROFIL dau7

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingpro)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
271 Reacties
13-06-2015 16:08
In de jaren 70 en 80 deden er (met enige overdrijving) 10 landen aan wielrennen. Ook die vergelijking is niet te maken met de situatie van nu.
13-06-2015 16:08
Bedankt trapmaardoor!
13-06-2015 16:09
Ik heb het al vaker gezegd sinds parijs-nice waar kelderman zijn fiets gecontroleerd is is hij geen schim meer van de wielrenner die hij ooit was. Iets gevonden misschien een waarschuwing gehad onder het karpet geveegd. We never Know
13-06-2015 16:10
Graag gedaan...
13-06-2015 16:10
Poels goed van voor!
13-06-2015 16:10
Je hebt gelijk krypton. Hij reed toen geen grote ronde en had toen waarschijnlijk de dauphine als piekmoment voor zijn seizoen. Dank voor het versterken van mijn argument ;)
13-06-2015 16:10
Waar is Kelderman???
13-06-2015 16:10
Poels goed aan het werk voor Sky
13-06-2015 16:11
@GROCERY
wat een onzin.
13-06-2015 16:11
Poels had ik toch liever in een vrije rol bij een andere ploeg gezien.
13-06-2015 16:12
Hoeveel km nog te gaan? Zit op mijn vakantie adres zonder beelden.
13-06-2015 16:12
Ziggo Kanaal 13 Zender vd Maand Eurosport 2, nu de etappe live.
13-06-2015 16:12
Niballi lost!!!!
13-06-2015 16:12
nibali eraf
13-06-2015 16:13
Ziet er steil uit hier. Baskisch steil zelfs. Dus zet hem op Beñat!

Nibali doet het lekker op zijn gemakje.
13-06-2015 16:13
@boxtel, nog 10 km
13-06-2015 16:13
De reacties in de volgtopics worden met de koers triester. Lees al jaren mee, post zelden iets. Met name omdat ik (net als 95% hier) te weinig feitenkennis heb om de dingen te beweren die hier vaak worden geroepen. Maar goed! ik heb in ieder geval zin in de Tour, met of zonder Nederlanders in goede vorm.
13-06-2015 16:13
Theunisse heeft gelijk, stoppen met zinloze plaatsen verdedigen, aanvallen is leuker.
13-06-2015 16:14
Nibali pakte gisteren dan wel de trui, heel sterk oogt ie deze Dauphine nog niet.
13-06-2015 16:14
Hoezo onzin kelderman zn fiets word gecontroleerd en daarna bakt ie er niets meer van. En we weten allemaal dat mechanische doping wordt gebruikt. Zie rapport UCI
13-06-2015 16:15
Je moet wel goed tegen gezwets kunnen als je Eurosport kijkt, hehehe
Zoidl lekker zeg!
13-06-2015 16:15
Costa en Valls ook gelost.
13-06-2015 16:15
Kelderman is al een col eerder al gelost
13-06-2015 16:15
Vino zit al achter zijn typemachine.
13-06-2015 16:15
Hahahaha theunissen heeft makkelijk lullen die zat tot zn nek vol met doping

Om te reageren moet je ingelogd zijn.