Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De etappe van gisteren in het Critérium du Dauphiné was zwaar, maar die van vandaag is op papier nóg zwaarder. Het peloton krijgt liefst vijf bergen van eerste categorie voor de kiezen.

Na de Col de Tamié (8,5 kilometer aan 6,4%), de Col de la Forclaz (8,1 kilometer aan 7,8%) en de Col de la Croix Fry (11,3 kilometer aan 7%) volgt een erg pittige finale. Op twaalf kilometer voor de meet komen de renners aan bij de voet van de Côte des Amerands. Deze klimming is vrij kort, maar erg steil. In 2,7 kilometer loopt de weg aan gemiddeld 11,2 procent omhoog.

Daarna krijgen de renners amper de gelegenheid om te rusten. Na een afdaling van slechts drie kilometer volgt de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc (7 kilometer aan 7,7%). Vooral het begin van deze berg is erg zwaar. De eerste twee kilometer lopen aan meer dan dertien procent (!) omhoog. Ook het laatste stuk mag lastig genoemd worden, met stijgingspercentages van boven de tien procent.

Het peloton begint om 12:20 aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen 16:24 en 16:53 verwacht. Eurosport 2 zendt de koers vanwege de 24 Uur van Le Mans pas vanaf 16:00 uit. Als je digitale TV hebt, kun je de wedstrijd ook via La Une (vanaf 15:25) en France 2 (vanaf 15:50) volgen. Kan Vincenzo Nibali zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier het verloop van de koers.

PROFIL dau7

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingpro)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
271 Reacties
13-06-2015 15:03
@chasinque
Op het vlakke kan je het af met alleen je benen, bergop gaat de rug een belangrijke rol spelen, heeft niks met conditie te maken zoals Bauke al zei, bij 400 watt blokkeert hij dus moet je gas terug nemen. Twijfel nog tussen spartacus of sickesz.
13-06-2015 15:05
@kristoffan: oké dan vind je een tweede plek in de Tirreno "matig". Kan. Heel typisch wel.
13-06-2015 15:05
Als hij, zoals Kristoffan zegt, geen hoge hartslagen kan halen, dan heeft dit natuurlijk wél met vorm te maken.
13-06-2015 15:08
Chasinque is in ieder geval niet consequent, want meldde 2 dagen geleden nog door zware teleurstelling in de Nederlanders te stoppen met het volgen van de Dauphine.
13-06-2015 15:11
Chasinque is ook degene die verwachtte dat Gesink de tijdrit in Californië zou winnen, haha.
13-06-2015 15:11
@tokstar
Hoe hoog is jouw hartslag op de 400m met een been in het gips?
13-06-2015 15:11
Schipperaar..
Ook op het vlakke kan het behoorlijk in de weg zitten. Als je een groot verzet moet draaien, ga je dat ook zeker voelen.
13-06-2015 15:11
Ik heb geen Eurosport 2 , word het nog ergens uitgezonden(op tv)? Met aansluitend de overwinning van dumoulin in Zwitserland?
13-06-2015 15:12
eurosport 2 zender van d maand zigggo
\
13-06-2015 15:14
@Dutchcycling

Zie het net, geweldig, bedankt!!!
13-06-2015 15:14
Op rojadirecta is een goede stream te vinden :)
13-06-2015 15:15
Normaal gesproken lees ik geen reacties maar in een oogopslag zag ik een reactie waarin ik schizofreen genoemd word. Dit slaat natuurlijk nergens op.. Ik vraag de redactie om op te treden .

Wat verwachten we van Kelderman , (of misschien Poels, Clement(?))?
13-06-2015 15:16
@schipperaar
Wat heeft dat met Bauke z'n geval te maken?
13-06-2015 15:17
Maar de grote vraag is, welke Chasinque reageert er nu☺?
13-06-2015 15:17
@Chasinque,

Peloton telt nog 20man aldus Sporza, ik twijfel of Clement en Poels er nog bij zitten. Kelderman denk ik wel.
13-06-2015 15:18
@chasinque
Ben niet altijd eens met rv maar hij drukte zich nog zacht uit.
13-06-2015 15:18
Je kan via http://www.fromhot.com/ volgens mij wel wat vinden..
13-06-2015 15:18
@Kristoffan
Kelderman werd al in de problemen gemeld voordat het bericht van Yates kwam, even afwachten dus.
13-06-2015 15:20
@ Kelderbelg

alsjeblieft
13-06-2015 15:20
Ik zie Kelderman eigenlijk niet op de foto van Twitter.. Zou ie gelost zijn?
13-06-2015 15:21
Goeie tip ! Bedankt.
13-06-2015 15:21
@Chasinque,
Sorry hoor, maar je klaagt over iemand die jou schizofreen noemt en zegt dat dit nergens op slaat. Dat terwijl je ook zegt geen reacties te lezen om vervolgens een vraag te stellen, waarmee je dus vraagt om reacties. Maar ik begrijp dat je toch niet gaat lezen? Ik kan er niks aan doen maar dat komt toch wat schizofreen over.
13-06-2015 15:21
@tokstar
Als je moet hinken kan je je kracht niet kwijt, zoals Bauke zei, hij verlamde, dus terug naar 300watt, hartslag 150 of zo ipv 190.
13-06-2015 15:21
Chasinque, redactie attenderen kan via het driehoekje met uitroepteken te klikken.
13-06-2015 15:23
Wow.. Simon Yates is terug aangesloten. Knap.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.