Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland
woensdag 17 juni 2015 om 11:06 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland

In de Ronde van Zwitserland staat vandaag de koninginnenrit op het programma. Niet alleen is de vijfde etappe maar liefst 237 kilometer lang, het is vooral de aankomst op zware Rettenbachferner die de renners angst in zal boezemen. De klim naar het beroemde skioord is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Met Tom Dumoulin nog steeds in de leiderstrui vertrekken de renners om 11.20 uur uit Unterterzen. De aankomst wordt verwacht tussen 6 en half 7. Eurosport is er weer live bij en begint rond half 5 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.
PROFIL2 dau

Links:

Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie
Website organisatie

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
420 Reacties
1 5 6 7 8 9 17
17-06-2015 16:23
@kristoffan

Jij hebt hier onderzoek naar gedaan of jij verzint dit nu ter plekke?
17-06-2015 16:29
@smuckinho
Niks loos in het peleton, gewoon lekker windje mee vandaag, met volle bak waren ze om half zes al binnen gezien de voorsprong van de dappere vluchters. Giant stopte zelfs af maar zelfs dat was al verdacht.
17-06-2015 16:29
Hallo Allemaal, ik ben er ook weer bij :P. Voor sommige is dat positief nieuws voor de ander wat minder ;). Mooie kopgroep met oa Brändle en de Gendt.
17-06-2015 16:29
@aaronape ik heb het elke dag op de nederlandse eurosport 1 kunnen bekijken.
17-06-2015 16:30
Ik heb een heel goed gevoel over Gesink. In de Vuelta van vorig jaar liet hij al zien dat hij nog steeds geweldig kan klimmen. De factor pech zorgt er echter voor dat Gesink al lange tijd geen goed klassement meer heeft gereden in grote rondes (dit is ook een van de redenen dat ik Gesink niet top 20 zie rijden in de Tour).

Maar vandaag zal alles op zijn plek vallen en zal Gesink zijn lange armen in de lucht mogen steken. Kom op!
17-06-2015 16:32
Oké, dan ligt het dus aan mij. Thx Erik!
17-06-2015 16:33
Nog 37 km met 6,30 voorsprong
17-06-2015 16:33
Altijd positief natuurlijk wanneer je aanwezig bent Daan :)
17-06-2015 16:33
top 31 gaat ie wel halen in de tour
17-06-2015 16:34
Gesink was nog niet overtuigend op Mt Boldy, maar hij is weer wat verder, dus ik ben benieuwd. Ik geloof nog steeds in het Tourwonder van Delahaije!
17-06-2015 16:34
@ Chasinque:
zijn jullie meerdere mensen met dezelfde account?
17-06-2015 16:35
@8.6. Nee, ik vrees gewoon meerdere persoonlijkheden. Ik ben benieuwd wie vandaag de felbegeerde 32e plek pakt :)
17-06-2015 16:36
Nog maar 33 km over een half uur aan de voet van de slotklim!
17-06-2015 16:39
Armstrong nam al voor zijn ziekte epo
17-06-2015 16:41
@Melon Collie en Snoep de Hond: dat klopt inderdaad, maar bij zijn herstel twijfelde hij (en de doktoren) daarom ook geen moment. Op zich logisch, als je weet wat het met je doet en kan doen na zo'n heftig ziekteproces.
17-06-2015 16:41
Hahahaha Stelvio-fan, fijn om te horen! Over 9 minuten livebeelden op www.cyclinghub.tv/livestream
17-06-2015 16:42
Ben ik de enige die hier een Colombiaans festival verwacht: Arredondo, Anacona, Chaves, Henao en Lopez staan allemaal nog kort in het klassement en de klimconcurrentie is m.u.v. Pinot en wellicht Spilak niet zo groot. Over de vorm van Pozzovivo en Majka twijfel ik nog maar van de eerste kan ik me niet voorstellen dat hij hier al top is en Majka lijkt mij niet de renner van vorig jaar.
17-06-2015 16:44
Een festival met alleen die namen verwacht ik niet, maar ik heb wel het idee dat deze namen ten onrechte voortdurend over het hoofd worden gezien voor vandaag. Het eindklassement zullen ze allicht niet winnen, vanwege de tijdrit.
17-06-2015 16:45
De Colombiaan van Astana moet in ieder geval werken voor Fuglsang lijkt me
17-06-2015 16:46
@ tutu & xistnc

Behalve Anacona die ik niet goed genoeg vind heb ik die namen ook al genoemd ja, al vraag ik me af of Chaves nog wat in zich heeft na de Giro. Ik hoop het.
17-06-2015 16:47
Ah beeld, eindelijk.
17-06-2015 16:47
Beeld!
17-06-2015 16:47
Ben benieuwd naar Moreno !
17-06-2015 16:48
Een Colombiaans festival is niet compleet zonder schietpartijen en cocaine, dus de hamvraag is: wie heeft wat bij zich?
17-06-2015 16:48
Nu maar hopen dat Pinot er een beetje zin in heeft en de Hollanders een beetje lekker voor de dag komen.
1 5 6 7 8 9 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.