Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland
woensdag 17 juni 2015 om 11:06 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland

In de Ronde van Zwitserland staat vandaag de koninginnenrit op het programma. Niet alleen is de vijfde etappe maar liefst 237 kilometer lang, het is vooral de aankomst op zware Rettenbachferner die de renners angst in zal boezemen. De klim naar het beroemde skioord is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Met Tom Dumoulin nog steeds in de leiderstrui vertrekken de renners om 11.20 uur uit Unterterzen. De aankomst wordt verwacht tussen 6 en half 7. Eurosport is er weer live bij en begint rond half 5 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.
PROFIL2 dau

Links:

Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie
Website organisatie

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
420 Reacties
1 3 4 5 6 7 17
17-06-2015 15:10
16:50 ten vroegste beelden.
17-06-2015 15:10
@LyndaLid
Was ff zoeken maar volgens mij heeft Fuglsang in 2012 in de Ronde van Oostenrijk een etappe bergop gewonnen.
Wat natuurlijk nog niet te vergelijken is met de aankomst en de concurrentie vandaag.
17-06-2015 15:13
@vinnievidefietsen,
Giant reed zonder noodzaak om de kopgroep terug te pakken, ik denk eerder met het tegenovergestelde plan (tenminste in het geval dat er boni's zijn). Astana rijd om de kopgroep terug te pakken mag ik aannemen. Dus ja, dat is inderdaad nogal een verschil.
17-06-2015 15:20
Majka wint vandaag! die lijkt steeds beter in vorm te komen en is bergop samen met Pinot en Pozzovivo de sterkste lijkt mij...
17-06-2015 15:20
Zolang we de slotklim vanaf de voet te zien krijgen maakt het me niet uit hoe laat die uitzending begint :D
17-06-2015 15:24
Izagirre en 2 andere renners geven op
17-06-2015 15:26
Izaguirre was voor mij vantevoren nog een "zekerheidje" voor top 5, duidelijk niet zichzelf meer na de Giro.
17-06-2015 15:31
Die 10 minuten geven ze toch nooit meer weg vooraan.
17-06-2015 15:33
Als de winnaar uit de kopgroep komt, lijkt het mij een koud kunstje voor onze Pool.
17-06-2015 15:34
Ik had het je nog zo gezegd LyndaLid
17-06-2015 15:35
@marfan
Thanks for info, temp momenteel maar 4 graden, wind noord, zal wellicht onder nul komen.
17-06-2015 15:35
@pingdu
Goede kans van wel. Op de klim verliest de kopgroep zeker 5 minuten en waarschijnlijk meer.
17-06-2015 15:37
Voorsprong nu ook nog maar 8 minuten met nog 82 km
17-06-2015 15:39
Serieus, waarom zendt Eurosport nu nog steeds de beelden van gisteren uit?!
17-06-2015 15:40
Ik lees nu al een paar keer dat er "misschien" boni's zijn. Weet iemand of die er zullen zijn?
17-06-2015 15:42
@ pingdu

Joh, die kopgroep moet 8 minuten hebben als ze eraan beginnen, die halen het echt niet.
17-06-2015 15:50
Deze rit heeft letterlijk en figuurlijk de langste aanloop ooit. Nog een uur tot uitzending -_-
17-06-2015 15:52
@Trainee omdat er gewoon nog geen beelden van vandaag beschikbaar zijn. ;)
17-06-2015 15:54
@Trainee
Omdat de koersen veel later finishen dan we normaal gewend zijn van andere koersen.
Op dit moment lijkt het erop dat ze over ongeveer 1,5 uur bij de voet zijn van de slotklim.
Rijden dus op het snelste schema. Finish rond 18 uur.
17-06-2015 15:57
Nee, die blijven wel weg zo. Jammer dat Ten Dam of Gesink niet mee kon of durfde deze morgen, maar wie weet is die slotklim zo zwaar, dat de voorsprong als sneeuw voor de zon verdwijnt.
17-06-2015 15:57
@pingdo met gemak, voor de slotklim loopt het ook al aardig omhoog.

@ Trainee omdat ze afhankelijk zijn van degene die de beelden verzorgt (srf denk ik)
Ik hoop op gesink, maar denk dat pinot of majka deze rit wint.
Dumoulin gaat te veel verliezen (hoop het niet).
Ben gewoon heel erg benieuwd.
17-06-2015 15:58
@ Mollemarijden...Met een half uur de slotklim op haha
17-06-2015 16:03
@kooltje; een beetje prof moet dat wel kunnen hé, kilometertje of 25 per uur zo'n muurtje opbeuken ;-)
17-06-2015 16:05
@kooltje
Goed mogelijk rond 18h, kan ook 10min later zijn, verwacht dat ze aan 17/18 per uur omhoog rijden, 40 tot 45 min dus.
17-06-2015 16:07
@Schipperaar
Dat is erg snel. Denk aan de Alpe d'Huez voor vergelijkbare tijden, waarschijnlijk nog iets trager. Zou best wel eens tegen het uur kunnen lopen.
1 3 4 5 6 7 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.