Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland
woensdag 17 juni 2015 om 11:06 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland

In de Ronde van Zwitserland staat vandaag de koninginnenrit op het programma. Niet alleen is de vijfde etappe maar liefst 237 kilometer lang, het is vooral de aankomst op zware Rettenbachferner die de renners angst in zal boezemen. De klim naar het beroemde skioord is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Met Tom Dumoulin nog steeds in de leiderstrui vertrekken de renners om 11.20 uur uit Unterterzen. De aankomst wordt verwacht tussen 6 en half 7. Eurosport is er weer live bij en begint rond half 5 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.
PROFIL2 dau

Links:

Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie
Website organisatie

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
420 Reacties
1 15 16 17
17-06-2015 17:56
Prima gedaan Tom maar 1:36 verloren!!!
17-06-2015 17:56
Dumoulin! Net buiten de top 10 denk ik? Top 5 in ieder geval zeker mogelijk, we zullen zien...
17-06-2015 17:56
@jerteg
Heb je de rit wel gezien? Henao reed kilometerslang op kop voor Thomas.
17-06-2015 17:56
Dumoulin nog eerder binnen gekomen dan Barguil.
17-06-2015 17:56
Bijzonder sterke presatie van Dumoulin. Gesink ook niet slecht hoor.
17-06-2015 17:56
Dumoulin even wat kilo's eraf en dan voor de Tour over paar jaar ;)
17-06-2015 17:56
Dumoulin wordt 10de op 1:37
17-06-2015 17:57
Knappe prestatie van Tom Dumoulin !!!
17-06-2015 17:57
Het is toch bizar dat Gesink en Ten Dam er afgereden worden door niet klimmers als Dumoulin en Thomas.
17-06-2015 17:57
Denk dat een Pinot die er vol voor gaat in de tijdrit die 1.30 wel kan houden toch?
17-06-2015 17:57
Dumoulin heeft het sterk ingedeeld als hij maar 15 seconden van Fuglsang eindigt
17-06-2015 17:57
@purito, ja ik heb de rit gezien.
17-06-2015 17:57
Dumoulin die beter klimt dan Gesink en Ten Dam. Daar kan je 2 conclusies uit trekken
17-06-2015 17:58
@pingdo

Ik dacht precies hetzelfde ;d
17-06-2015 17:58
Dumoulin, waarschijnlijk het meest constant omhoog gereden, gister kansloos voor het klassement volgens sommigen. Gesink en Tendam ook flink progressie geboekt, gaat leuke tour worden.
17-06-2015 17:58
Oh, dat Thomas 'wel wat kan' is me duidelijk hoor, t'is meer dat ik niet veel renners anno 2017 binnen 2 maanden heerlijk tussen de kasseien en het hooggebergte zie schakelen. Lijkt daarbij wel een skelet op de fiets.
17-06-2015 18:00
1,32 is te doen
17-06-2015 18:00
Ten Dam zoals verwacht, tussen de tiende en vijftiende plaats. Gesink teleurstellend, zoals wel vaker. Hij wordt hier ongeveer 17de? In een deelnemersveld dat helemaal niet zo geweldig is. Jammer dat de Robert van 2010 echt weg is.

Dumoulin sterk boven de verwachting, geweldig. Puur op zijn tempo tiende worden. Wat zou er mogelijk zijn als hij nog wat kilo's zou afvallen?
17-06-2015 18:10
Dan wordt zijn tijdrit minder!
17-06-2015 18:19
Afvallen als je op al streefgewicht zit? Drie maanden hongerstaking misschien?
1 15 16 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.