Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland
woensdag 17 juni 2015 om 11:06 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland

In de Ronde van Zwitserland staat vandaag de koninginnenrit op het programma. Niet alleen is de vijfde etappe maar liefst 237 kilometer lang, het is vooral de aankomst op zware Rettenbachferner die de renners angst in zal boezemen. De klim naar het beroemde skioord is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Met Tom Dumoulin nog steeds in de leiderstrui vertrekken de renners om 11.20 uur uit Unterterzen. De aankomst wordt verwacht tussen 6 en half 7. Eurosport is er weer live bij en begint rond half 5 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.
PROFIL2 dau

Links:

Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie
Website organisatie

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
420 Reacties
1 6 7 8 9 10 17
17-06-2015 16:50
Het feest zou pas helemaal compleet zijn mochten we de kop van Rebellin ook nog even zien op de Rettenbach ;)
17-06-2015 16:52
Druk een paper aan het schrijven, in de veronderstelling dat na zes uur de finish pas is, maar ze rijden aardig door, of niet? Zo onderhand ook maar eens een streampje aanzetten dan.
17-06-2015 16:53
Pinot favoriet net voor Fulgsang. Andere mannen Arredondo, Spilak, Gesink, Dani Moreno en Henao.
17-06-2015 16:53
@vinnievidefietsen stereotypering?! ;)
17-06-2015 16:55
@El cyclisto: heerlijk zo af-en-toe. Stereotypering en vooroordelen zouden anders ook niet bestaan! Nu zoek ik ook effe een stream.
17-06-2015 16:56
Pinot en Fuglsang zijn voor mij de echte favorieten hoor ;). Hoelang duurt het ongeveer nog tot de klim?
17-06-2015 16:56
@vinnievidefietsen:
www.cyclinghub.tv/livestream
17-06-2015 16:57
Nu nog 20 km, klim begint op zo'n 10 km denk ik?
17-06-2015 16:58
Die van Bellegem op Eurosport, wat een vreselijke zelfingenomen kut belg is dat. Altijd maar dat subjectieve gezwam over z'n landgenoten en hij moet het altijd ook beter weten dan de naar hem genoemden "co commentator". Meeste irritante wielrencommentator van dit moment.
17-06-2015 16:59
Dit bericht is verwijderd
17-06-2015 16:59
Hoe hoger de sok, des te harder de ....
17-06-2015 17:00
@striga
Haha, als Belg zijnde moet ik je volledig gelijk geven
17-06-2015 17:02
Bij Eurosport selecteren ze hun wielercommentators niet op stemgeluid in ieder geval! ;)
17-06-2015 17:03
Vreselijk die van Bellegem, ga lekker naar Sporza man... We gaan beginnen aan de klim van vandaag :).
17-06-2015 17:03
34 x 28 dat is dan wel weer leuk om te weten.
17-06-2015 17:04
5 minuten aan de voet. Het wordt lastig voor de kopgroep maar ze zijn niet kansloos.
17-06-2015 17:04
Brandle eraf, goed gewerkt voor zijn 'kopman'.
17-06-2015 17:05
Selvaggi plots spoorloos
17-06-2015 17:06
TLJ goed vooraan in het peloton, hopen dat Ten Dam Gesink lang bij kan staan.
17-06-2015 17:07
LTJ goed vooraan :)
17-06-2015 17:08
Peloton al helemaal in stukken en brokken. Er gaat echt met minuten worden gesmeten. Ik vrees voor Tom met dit tempo.
17-06-2015 17:08
Die Belg zegt wel altijd netjes alsjeblieft na het noemen van de winnaar!
17-06-2015 17:10
Dumoulin erg ver... En nu nog reclame... Pff...
17-06-2015 17:10
Nog een reclame tijdens de beklimming. "The home of cycling"
17-06-2015 17:10
@escapados
haha inderdaad! Ik vind hem wel tof eigenlijk.
1 6 7 8 9 10 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.