Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland
woensdag 17 juni 2015 om 11:06 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland

In de Ronde van Zwitserland staat vandaag de koninginnenrit op het programma. Niet alleen is de vijfde etappe maar liefst 237 kilometer lang, het is vooral de aankomst op zware Rettenbachferner die de renners angst in zal boezemen. De klim naar het beroemde skioord is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Met Tom Dumoulin nog steeds in de leiderstrui vertrekken de renners om 11.20 uur uit Unterterzen. De aankomst wordt verwacht tussen 6 en half 7. Eurosport is er weer live bij en begint rond half 5 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.
PROFIL2 dau

Links:

Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie
Website organisatie

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
420 Reacties
1 4 5 6 7 8 17
17-06-2015 16:09
Wanneer fuglsang de etappe vandaag pakt, wordt hij gegarandeerd de GiroLanda van de tour.. Dan neem ik hem direct op in mijn pooltje.
17-06-2015 16:09
Ik kan mij vergissen, maar het lijkt de laatste maanden (RvZ, Dauphine, Giro) alsof veel etappes op de snelste schema verreden worden. Mocht dat waar zijn, dan lijkt me dat geen goede zaak voor het wielrennen in het algemeen, i.v.m. dopinggebruik etc. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
17-06-2015 16:11
@kooltje
Ongeveer 1,5 uur, waarschijnlijk iets korter want verwachte namelijk dat ze met harder dan 40 km/h naar de slotklim zouden rijden. Maar, zie nu dat de voorsprong weer gegroeid is naar 9,5 minuut. Dus ze doen het rustig aan.
17-06-2015 16:12
Wie is de hoogst geklasseerde renner in de kopgroep? Neem aan dat ze niet gevaarlijk zijn voor het klassement
17-06-2015 16:12
kopgroep zit op langzaamste tijdschema, wordt finish na 18:30
17-06-2015 16:13
@schipperaar: Ik geloof never dat ze 17/18 rijden. Denk eerder aan 13-15 km/h. Deze klim is vergelijkbaar met de Mortirolo en Contador reed dit jaar 15.5 km/h tegen de Mortirolo op. Zie de klimtijden van de Mortirolo [url=http://www.climbing-records.com/2015/05/contador-fastest-time-on-mortirolo-2015.html]hier[/url]. Zie de profielen van de [url=http://www.climbbybike.com/profile.asp?Climbprofile=Mortirolo&MountainID=12]Mortirolo[/url] en de [url=http://www.climbbybike.com/profile.asp?Climbprofile=Rettenbachferner&MountainID=12290]Rettenbachferner[/url]. De Rettenbachferner fietsen ze op met kouder weer dan de Mortirolo, en ligt helemaal aan het eind van de etappe (de Mortirolo lag wat eerder in de etappe, hoewel ze toen iets meer hoogtemeters gehad hadden). De Mortirolo werd in de derde week van een grote ronde gereden, maar denk niet dat dat heel veel verschil gemaakt zou hebben. Denk dus dat er ongeveer gelijkwaardige snelheden op de Rettenbachferner en de Mortirolo gereden worden.
17-06-2015 16:14
Selvaggi staat 59e op 18.38
1 plaatsje daarachter Niemiec
Geen gevaar dus
17-06-2015 16:14
@smuckinho: het is algemeen bekend dat we weer een peloton a deux vitesses hebben, ze hebben het een paar jaartjes rustiger aan gedaan, nu is het weer old-school rammen. Doping, tja, ander topic vrees ik. Ohne geht's nicht zei Der Jan altijd. On; dat wordt een mooie laatste klim straks, mistig, sneeuw, paar graden boven nul, kortom ideaal voor Gesink om te laten zien dat hij zich niet meer laat kennen door slechte weersomstandigheden!
@Stelvio: eens, 15 km/h max, steil kreng na ruim 200 km koers, 17-18 zou erg, erg onrealistisch zijn
17-06-2015 16:15
@deux-vitesse
Het is nu 16:15
Nog maar 49 km, met 38 km tot de slotklim.
Aangezien het omhoog loopt zal het gem. ook rond de 38 liggen denk ik.
Dus dat betekent dat ze over 1 uur bij de voet van de slotklim zijn. Dat is 17:15
Die slotklim is behoorlijk pittig verwacht maar dat ze er ongeveer 40 minuten overdoen.
Dan finishen ze iets voor de klok van 6. Dat is het snelste schema.
17-06-2015 16:16
@deux-vitesse Het is nog minder dan 50 kilometer; reken dat ze daar twee uur over doen en dan is het nog geen 18:30
17-06-2015 16:17
Weet eigenlijk iemand wie het co-commentaar deed op Eurosport gisteren? Zit het nu nog eens te luisteren, en het klinkt een beetje als Niki Terpstra maar dat zal wel niet...
17-06-2015 16:17
Nog 50km dus ongeveer snelste tijdschema.
[url]http://www.tourdesuisse.ch/fileadmin/user_upload/user_upload/5._Etappe_Marschtabelle_10042015_korrektur.pdf[/url]
Of ik moet het helemaal verkeerd lezen.
17-06-2015 16:17
@vinnievidefietsen
Eerst opmerken dat het peloton weer zucht onder een dopingcultuur om vervolgens te hopen op onze brave Hendrik uit de Achterhoek???
17-06-2015 16:18
@netraam
Helemaal gelijk, zal rond de 15 worden dus om en nabij 48min waarschijnlijk. De minderen rond de 12km, uurtje dus. 5 min worden makkelijk goedgemaakt als er geen klimmers vooraan zitten.
17-06-2015 16:18
@trainee Nee niet terpstra haha, maar lijkt er wel op. Het is volgensmij Honig.
17-06-2015 16:18
@Smuckinho, De pelotons die op het eind sprinten voor de winst zijn ook kleiner als bijvoorbeeld vorig jaar, tot nu toe echt een fantastisch wielerjaar met harde koers.
17-06-2015 16:18
@ smuckinho

Dat klopt wel. Als je goed oplet en naar de geluiden uit het peloton en net daar buiten luistert gaat het sowieso weer totaal de verkeerde kant op. Het blijft een virus dat niet weg gaat. Maar we zien wel mooie koersen, dat dan weer wel. En voor mijn gevoel zijn er ook wat minder dopingpiraten die de boel verpesten zoals Ricco, Kohl en Schumacher dat deden. Misschien heb ik dat ook fout, maar dat lijkt toch tenminste zo, op Santambrogio na. De enige die een beetje dat gevoel opwekte bij mij was Landa.
17-06-2015 16:18
@mollemarijden
nog maar 49km?
waarom schrijven ze op de ticker dan dat het nog 75km is?
Tijd om mijn computer af te sluiten en huiswaarts te gaan..
17-06-2015 16:19
Klopt, het was Honig
17-06-2015 16:19
@Trainee; Reinier Honig, ook een Noord-Hollander
17-06-2015 16:19
@trainee
Reinier Honig
Edit ik was de zoveelste
17-06-2015 16:21
Bedankt voor de reacties. Het moest inderdaad een renner uit het huidige peloton zijn ;)
17-06-2015 16:22
Tv uitzending en live stream begint op 40km van de meet volgens het tijdsschema van de etappe.
17-06-2015 16:23
Nu zitten ze wel voorbij het snelste schema 37+ km/u maar bij de finish ligt dit rond de 33-34 denk ik.
17-06-2015 16:23
Afgelopen dagen op een of andere manier nooit RvZ kunnen kijken op eurosport 1, ligt dat aan mij of kan ik het gewoon helemaal niet zien vandaag?
1 4 5 6 7 8 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.