Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland
woensdag 17 juni 2015 om 11:06 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland

In de Ronde van Zwitserland staat vandaag de koninginnenrit op het programma. Niet alleen is de vijfde etappe maar liefst 237 kilometer lang, het is vooral de aankomst op zware Rettenbachferner die de renners angst in zal boezemen. De klim naar het beroemde skioord is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Met Tom Dumoulin nog steeds in de leiderstrui vertrekken de renners om 11.20 uur uit Unterterzen. De aankomst wordt verwacht tussen 6 en half 7. Eurosport is er weer live bij en begint rond half 5 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.
PROFIL2 dau

Links:

Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie
Website organisatie

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
420 Reacties
17-06-2015 17:31
Dumoulin lijkt wel meer dan 2 minuten te gaan verliezen op Spilak.
17-06-2015 17:32
Het is toch niet zo gek dat Gesink niet zo goed is? Heeft totaal geen voorbereiding / voorseizoen gehad. Hopen op de Vuelta!
17-06-2015 17:32
Ik denk dat Barguil alleen maar irriteert als hij bij Dumoulin zou blijven. Barguil klimt altijd met horten en stoten en korte prikken. Dumoulin rijdt juist geleidelijk.
17-06-2015 17:32
Wat is die Barguil aan het doen? Hij kan Spilak niet volgen, hij moet de andere toppers laten gaan, maar blijft daar toch vlak achter rijden. Alsof Dumoulin niet bestaat.
17-06-2015 17:32
Iedereen heeft zijn mening alweer klaar over Gesink. Ik snap dat niet. Geniet gewoon van de andere geweldige renners op beeld en laat die jongen lekker rijden. Ik ga met nul verwachtingen de Tour in wat betreft Gesink en dan kan hij alleen maar verrassen. Verder ga ik gewoon lekker genieten van al dat andere geweld in de Tour.
17-06-2015 17:32
@irriducibili Haha, dan kunnen ze volgens UCI reglement een straf krijgen op gronde van samenspanning. ;)
17-06-2015 17:33
Zei al toen straks dat Spilak de man is voor deze ettape en wellicht eindklassement
17-06-2015 17:33
Waar zit VDB eigenlijk, die zou toch ook nog wat moeten kunnen met een na Giro vorm.
17-06-2015 17:33
waarom hebben mensen het hier nog over gesink? wanneer heeft hij voor het laatst wat laten zien? Hij heeft altijd wel iets...
17-06-2015 17:33
Tja, wat zei ik nou over spilak...
17-06-2015 17:33
Dit bericht is verwijderd
17-06-2015 17:33
Sinds 2010 heeft Gesink weinig laten zien om het kopmanschap in de TDF te verdienen.
Ik weet dat het zo zijn redenen heeft maar we verwachten telkens iets van Gesink wat er eigenlijk niet uitkomt. Als Gesink dit jaar het weer niet laat zien ben ik er wel een beetje klaar mee en ik denk ook veel anderen ;d
17-06-2015 17:33
Gesink wordt eraf gereden door Dumoulin........
17-06-2015 17:33
@Purito Ik schat hem op dezelfde hoogte als Purito. Waarom jij niet dan na deze rit, want hij zit toch vooraan?
17-06-2015 17:34
Dumoulin lost Gesink... Tja.
17-06-2015 17:34
Gesink alles gegeven voor Dumoulin, mooi
17-06-2015 17:34
Wat een droeftoeter die Reinier Honig..
17-06-2015 17:34
Barguilskuiken
17-06-2015 17:34
Niet teveel op die ticker letten. Toen Dumoulin net was gelost, zat hij volgens de ticker al 2 minuten achter de groep. Het is maar net waar de auto's rijden met de GPS.
17-06-2015 17:34
Dit bericht is verwijderd
17-06-2015 17:34
Dumoulin rijdt nu weg bij Gesink, zal wel een knakje voor Gesink zijn denk ik. Hoop echt dat die voor de tour nog kan stijgen in niveau, zal ook wel. Maar moet wel heel veel verbeteren wilt die en rol spelen in de tour, want dit deelnemersveld is nu nog niet bepaald heel sterk.
17-06-2015 17:34
@janne6

Klopt wel wat je zegt. Maar we moeten hem zeker nog 1 kans geven. Samen met Kelderman is hij de kopman voor deze TDF.
Geen top-10 is naar mijn mening gewoon salaris inleveren en flink. Verdient nu het meeste bij Lotto.
17-06-2015 17:36
Dit bericht is verwijderd
17-06-2015 17:36
Dumoulin loopt iets in op de groep, zo lijkt het?
17-06-2015 17:36
Dumoulin en Gesink blijven wel erg dichtbij hoor.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.