Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland
woensdag 17 juni 2015 om 11:06 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland

In de Ronde van Zwitserland staat vandaag de koninginnenrit op het programma. Niet alleen is de vijfde etappe maar liefst 237 kilometer lang, het is vooral de aankomst op zware Rettenbachferner die de renners angst in zal boezemen. De klim naar het beroemde skioord is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Met Tom Dumoulin nog steeds in de leiderstrui vertrekken de renners om 11.20 uur uit Unterterzen. De aankomst wordt verwacht tussen 6 en half 7. Eurosport is er weer live bij en begint rond half 5 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.
PROFIL2 dau

Links:

Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie
Website organisatie

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
420 Reacties
17-06-2015 17:36
Aan de vorm van de groepjes te zien staat er ook flink wat wind.
17-06-2015 17:36
Knap hoor van Dumoulin, hij houdt ze in zicht.
17-06-2015 17:37
en toch blijft dumoulin er niet heel ver achter rijden. 45 seconden ongeveer.
17-06-2015 17:37
Pozzovivo!
17-06-2015 17:37
Fuglsang en Pinot, de twee favorieten, moeten er toch af
17-06-2015 17:37
Dit bericht is verwijderd
17-06-2015 17:37
Pozzo wat geweldig sterk rijdt hij!
17-06-2015 17:38
De ronde van Azerbeidzjan brengt wel vele talenten voort.
17-06-2015 17:38
Weet niet waar Spilak nu rijdt (volg het met een oog) maar die heeft echt een hele goede tijdrit. In Romandië op 11 seconden van Tony Martin over 18 kilometer...

Die lijkt de eindzege dus te gaan pakken als hij vandaag voorop blijft.
17-06-2015 17:38
Over wie hadden ze het in de groep die nu voor het eerst op dit niveau rijdt?
17-06-2015 17:39
Slagveld hoor deze klim, ieder voor zich.
17-06-2015 17:39
Pozzo had in deze vorm de Giro nog leuker kunnen maken, hij rijdt naar Spilak toe.
17-06-2015 17:39
@Javier

Hirt van CCC.
17-06-2015 17:39
Dit bericht is verwijderd
17-06-2015 17:40
Ribbedebie nogmaals van bellegem

Keal keal wat loa'j oe goan...
17-06-2015 17:40
Gesink groeit nog altijd, mist nog een paar cc'tjes. Gewoon fantastisch dat ze elkaar de hand toesteken ipv elkaar in de wielen te rijden.
17-06-2015 17:40
Is het nu te zien op eurosport?
17-06-2015 17:40
Gesink komt weer terug bij Dumoulin en Ten Dam?
17-06-2015 17:40
Ik heb heel eerlijk gezegd nog nooit zo'n waardeloze commentator gehoord xD
17-06-2015 17:40
Pinot is goed in voorbereiding ook hoor als je nu al zo rijdt.
17-06-2015 17:41
Hirt staat al op 17 minuten. Die had beter de vroege vlucht gekozen, dan had hij de rit kunnen winnen.
17-06-2015 17:41
Dit bericht is verwijderd
17-06-2015 17:41
Schitterende klim. Renners op 100 meter van elkaar kilometers lang en niet de kracht hebben om aan te sluiten.
17-06-2015 17:41
wat is die thomas "bizar" goed aan het rijden
17-06-2015 17:41
Ten Dam en Dumoulin nu in groepje Majka, Gesink net er achter. Teleurstellend inderdaad, de vraag is van wie?
*Sorry voor mijn cynisme op reacties van sommigen hier.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.