Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland
woensdag 17 juni 2015 om 11:06 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland

In de Ronde van Zwitserland staat vandaag de koninginnenrit op het programma. Niet alleen is de vijfde etappe maar liefst 237 kilometer lang, het is vooral de aankomst op zware Rettenbachferner die de renners angst in zal boezemen. De klim naar het beroemde skioord is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Met Tom Dumoulin nog steeds in de leiderstrui vertrekken de renners om 11.20 uur uit Unterterzen. De aankomst wordt verwacht tussen 6 en half 7. Eurosport is er weer live bij en begint rond half 5 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.
PROFIL2 dau

Links:

Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie
Website organisatie

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
420 Reacties
1 9 10 11 12 13 17
17-06-2015 17:21
@rafal
ik kijk gewoon op nederlandse eurosport 1
17-06-2015 17:21
En dan zijn er mensen die Pinot boven Purito plaatsen.
17-06-2015 17:21
Ten Dam past ook. Had toch gehoopt op meer van onze Hollandse boys.
17-06-2015 17:21
@Rafal op mijn Eurosport is gewoon wielrennen te zien hoor
17-06-2015 17:22
Dit bericht is verwijderd
17-06-2015 17:22
Dumoulin rijdt echt sterk eigen tempo.
17-06-2015 17:22
Dumoulin rijdt sterk nog hoor.
17-06-2015 17:22
Na 5km klimmen is de wedstrijd alweer voorbij voor de Nederlanders...
17-06-2015 17:22
Echt een schitterende klim met mooie brede wegen zeg.
17-06-2015 17:22
Het is niet wat, het word niet wat. Dat lijkt me nu wel duidelijk. Als je er zo makkelijk word afgereden door de subtop dan ben ik er wel klaar mee.
17-06-2015 17:23
Ok doei Hengacity
17-06-2015 17:23
Dit bericht is verwijderd
17-06-2015 17:23
Wie is de Nederlandse commentator op Eurosport? Lijkt wel Thomas Dekker maar is em niet volgens mij. Wie wel?
17-06-2015 17:23
Dani op die langere klimmen zijn beste tijd wel gehad.
17-06-2015 17:23
Over dat afschrijven van Gesink, persoonlijk heb zeker nog vertrouwen in hem. Hij heeft het talent om het beter te doen dat dit jaar, en dat gaat er de komende jaren echt nog uitkomen. Ik zeg alleen maar dat een verstoorde voorbereiding zoals deze winter toch moeilijk recht te zetten is. Kun je met zo'n achterstand nog 100% worden gedurende het seizoen?
17-06-2015 17:23
Renier Honig
17-06-2015 17:23
verschil tussen spilak en dumoulin is 35 seconden.
17-06-2015 17:24
Op de site van Eurosport staat geen HD achter Zwitserland. Misschien dat ik het niet kan zien doordat ik alleen de Nederlandse Eurosport 1 HD heb en niet het standaard kanaal?
17-06-2015 17:24
Wie is de Nederlandse commentator op Eurosport?
17-06-2015 17:24
[i]edit redactie: niet anti-supporteren aub[/i]
17-06-2015 17:24
@sven211
Dani is ook nooit goed geweest op langere beklimmingen. Dat is ook het verschil tussen Purito en hij.
17-06-2015 17:25
Dank Mitch
17-06-2015 17:25
Lopez, wat rijdt die jonge goed. Echte doorbraak van deze jongen bij de profs
17-06-2015 17:25
Hirt was eerst een vrij groot talent, met een heel sterk 2013 bij de beloften. Vorig jaar weinig laten zien helaas. Maar nu dus goed mee vooraan. Mooi dat talent vaak niet ineens vergaan is, de echte beloften duiken vroeg of laat toch weer op.
17-06-2015 17:25
Spilak doet een jassie uit, kan verkeerd uitpakken in de kou.
1 9 10 11 12 13 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.