Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland
woensdag 17 juni 2015 om 11:06 Volg in Google

Volg hier de koninginnenrit in de Ronde van Zwitserland

In de Ronde van Zwitserland staat vandaag de koninginnenrit op het programma. Niet alleen is de vijfde etappe maar liefst 237 kilometer lang, het is vooral de aankomst op zware Rettenbachferner die de renners angst in zal boezemen. De klim naar het beroemde skioord is ruim twaalf kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 10,7 procent.

Met Tom Dumoulin nog steeds in de leiderstrui vertrekken de renners om 11.20 uur uit Unterterzen. De aankomst wordt verwacht tussen 6 en half 7. Eurosport is er weer live bij en begint rond half 5 met de uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.
PROFIL2 dau

Links:

Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland (WielerFlits)

Deelnemerslijst
Parcoursinformatie
Website organisatie

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
420 Reacties
17-06-2015 17:25
NL commentator is Reinier Honig.
17-06-2015 17:25
We vallen in herhaling! Het is Honig :p
17-06-2015 17:26
Dit bericht is verwijderd
17-06-2015 17:26
klinkt als Peter r de vries die commentator
17-06-2015 17:27
Gesink lijkt mij in te lopen op Ten Dam en andere renners
17-06-2015 17:27
Tis niet dak hem wil afschrijven maar als je top 20 wil rijden in de tour en Thomas rijd je eraf alsof je niet bestaat?? En je kan niet harder dan Dumolin...komop man
17-06-2015 17:27
Gesink offert zich gewoon op voor Dumoulin :)
17-06-2015 17:27
@Ciclismo vorig jaar reed Gesink voor een zevende plaats in de Vuelta met bijna geen koerskilometers in de benen. Het kan dus wel.

Gesink en Dumoulin weer samen, mooi team
17-06-2015 17:27
Gesink en Dumoulin samen op het eigen tempo. Kijken hoever ze kunnen komen.
17-06-2015 17:27
Gesink en Dumoulin nu samen.
17-06-2015 17:27
Volgens mij stinkt het bij Eurosport want ze klinken daar allemaal of ze een knijper op hun neus hebben.
17-06-2015 17:28
Straf van Tommeke. Nieuwe Tornado Tom is een feit.
17-06-2015 17:28
Koppeltijdrit, oranje boven voor etenstijd.
17-06-2015 17:28
Wat een GEWELDIGE klim!
17-06-2015 17:29
Gesink aan het knechten voor Tommès, mooi! Hopelijk levert het beiden wat op.
Overigens wordt het dramaqueen gehalte van de reactie over Gesink weer tot eenzame hoogte opgedreven. Veel te voorbarig als je het mij vraagt.
17-06-2015 17:29
Waarom wacht barguil niet op dumoulin? Niet alsof hij zelf wat kan klaarspelen.
17-06-2015 17:30
Dikke halve minuut op het pelotonnetje. Het is allemaal nog te overzien voor Gesink, Ten Dam en Dumoulin.
17-06-2015 17:30
Mooi trouwens van Denifl. Zo sterk terugkomen na een slepende blessure, zeer knap!
17-06-2015 17:30
Dit bericht is verwijderd
17-06-2015 17:30
Kom op Barguil, wacht even!
17-06-2015 17:30
@Tado
Inderdaad. Veel te voorbarig. Hij is nu alweer definitief afgeschreven door velen. Ik lach me rot.
Ik zie hem nog wel terugkomen.
17-06-2015 17:30
Sodeju wat een weg is dit!
17-06-2015 17:31
Dan moet barguil zo maar voor ten dam knechten
17-06-2015 17:31
Het is nog 5 kilometer. Of Gesink verliest nu 2 minuten of hij komt terug.
17-06-2015 17:31
Onze man op kop rijdt toch gewoon na de overwinning terwijl bijna elke andere renner van de kopgroep volgens mij al is ingelopen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.