Volg hier de vierde etappe van Tirreno-Adriatico 2021
zaterdag 13 maart 2021 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de vierde etappe van Tirreno-Adriatico 2021

Op de vierde dag van Tirreno-Adriatico staat de bergetappe over de Passo Capannelle naar het skioord Prati di Tivo op de agenda. Daar ligt de aankomst na een slotklim van veertien kilometer. Weet Wout van Aert hier stand te houden? Bespreek hier het koersverloop!

Op zaterdag krijgen de renners de zwaarste etappe in deze Tirreno-Adriatico voorgeschoteld, met onderweg de Sella di Como, de Passo Capannelle en de slotklim van Prati di Tivo. Dit is een toeristisch bergdorpje aan de voet van Gran Sasso, een bergmassief op de grens van de provincies L’Aquila en Teramo.

De slotklim van zaterdag kent, in tegenstelling tot heel wat andere cols in Italië, geen buitenaardse stijgingspercentages. De zwaarste stroken wachten in het begin. Het is zeker mogelijk om op een grote plaat naar boven te rijden, al zullen er aan de streep wel verschillen ontstaan.

Om 12.00 uur wordt het startsein gegeven. De finish wordt verwacht tussen 15.58 en 16.31 uur. De etappe is aansluitend op Parijs-Nice, rond 15.05 uur, live te volgen via Eurosport 1. Ook is de rit te zien via de Eurosport Player en GCN+.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Tirreno-Adriatico
Belgen in Tirreno-Adriatico

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
94 Reacties
13-03-2021 12:10
Pogačar ftw! Van Aert houdt de schade beperkt tot een halve minuut om de spanning er nog in te houden voor het AK.
13-03-2021 12:14
Heel benieuwd naar "van Aert versus de 4 Tourwinnaars"!

En Alaphilippe, Almeida, Higuita, Quintana, Bilbao, Pozzovivo, Fuglsang, Bardet... Wat een line-up! Ze zullen hem er wel afrijden, maar zolang het verschil minder dan een minuut is aan het einde van de dag blijft het spannend de komende ritten. Een top-5 in het eindklassement zou al uitstekend zijn in dit deelnemersveld, laat staan podium of zelfs winst.
13-03-2021 12:20
Ik zie in de [URL=https://sporza.be/nl/matches/wielrennen/tirreno-adriatico/2021/rit-4-live-wout-van-aert-wil-de-beste-klimmers-zolang-mogelijk-volgen-in-de-tirreno~1601635982490/]SPORZA-ticker[/URL] dat Landa vooraf zegt: 'Pogacar en Bernal zijn de sterksten, op Van Aert moet ik een minuut pakken'. Dat lijkt mij een realistische analyse (en is eigenlijk al een belachelijk compliment naar WvA).
13-03-2021 12:33
Een minuut voor landa zal te weinig zijn denk ik. Die tijdrit is biljartvlak. Daar zal van aert al 35/40 seconden op landa pakken
13-03-2021 12:35
Ik zie Mathieu langer meegaan dan Wout. Allebei niet voor de winst. Daar gaat het spannend worden wie al de beste klimbenen heeft. Vermoedelijk Bernal. Voor het algemeen klassement is Pogacar natuurlijk torenhoog favoriet.
    13-03-2021 13:21
    Mathieu gaat vandaag niet aanklampen. Hij wil sparen voor morgen!
13-03-2021 12:39
Hup Wout, je kunt het.
    13-03-2021 12:42
    Dat helpt.
13-03-2021 12:39
Het is geen steile klim, maar de enige kans voor de echte klassementsrenners om het verschil te maken. Morgen en dinsdag gaat het het hooguit nog om secondes. Ondanks de klasbakken aan de start een formaliteit voor Pogaçar.
    13-03-2021 13:51
    Morgen kan het juist een slachtveld worden.
13-03-2021 13:44
Nog 81.3km te gaan en de vijf koplopers hebben 9.42 voorsprong.
13-03-2021 13:57
Zowel erg benieuwd naar vandaag hoe Van Aert en MvdP het gaan doen, als naar morgen hoe Van Aert het tov Pogacar gaat doen.
13-03-2021 14:01
Pogacar's haar is alvast begonnen aan een ontsnappingspoging
13-03-2021 14:47
Quintana peddelt dus ook vrolijk mee.. Hoe is het eigenlijk met dat onderzoek tegen hem afgelopen?
    13-03-2021 15:16
    Daar is het inderdaad wel heel erg stil over.
    Ik hoop dat dat betekent dat er niets strafbaars aan de hand was
    13-03-2021 15:34
    Hoop ik ook natuurlijk.. In dat geval zouden de Franse onderzoekers hem wel even mogen rehabiliteren..
13-03-2021 15:04
Nog 25km en 4.55
13-03-2021 15:15
4 min aan de voet van de slotklim, dat lijkt me niet genoeg
13-03-2021 15:19
Matje eraf
    13-03-2021 15:19
    En Geniets natuurlijk ook.
13-03-2021 15:19
vdP laat meteen lopen in spaarmodus voor morgen
    13-03-2021 15:22
    De winnaar morgen is dus al bekend.

    Aan de ene kant jammer dat hij het laat lopen maar aan de andere kant begrijpelijk.
13-03-2021 15:23
Ciccone valt aan
    13-03-2021 15:25
    hij lijkt al spijt te hebben
13-03-2021 15:24
Jammer.., maar begrijpelijk. Geen Nederlander dan meer voor het klassement.
13-03-2021 15:26
INEOS weer met de vertrouwde tactieken. Ik dacht dat ze attractief gingen rijden?
    13-03-2021 15:34
    Bernal luistert!
13-03-2021 15:27
mooi plaatje van de aanvallende nieuwe stijl van Ineos...

correctie: ze rijden voor Pogacar
13-03-2021 15:27
Gesink moest ook al passen volgens mij. Moet duidelijk nog wat bij
13-03-2021 15:28
Altijd weer genieten die low budget reclames op Eurosport
13-03-2021 15:32
Van Aert ziet er nog rustig uit.
13-03-2021 15:33
Bernal en pogi
13-03-2021 15:33
Hoppa daar gaan ze!
13-03-2021 15:33
onze dappere koploper gaat het niet redden - doet me overigens aan Pedersen denken.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.