Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Romandië 2021
donderdag 29 april 2021 om 12:40

Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Romandië 2021

Na de proloogzege van Rohan Dennis en de sprintoverwinning van Peter Sagan gaat de Ronde van Romandië verder met een lastige etappe naar Saint-Imier. Het klassement kan in de bergachtige rit zomaar eens opgeschud gaan worden, want onderweg liggen zes gecategoriseerde beklimmingen. De aankomst ligt echter na een afdaling. Volg de etappe hier op WielerFlits.

Het is in de omgeving van La Neuveville en Saint-Imier nergens echt vlak en dus heeft de organisatie een rit met zes klimmen uitgestippeld. In de eerste 75 kilometer liggen al de Prèles (4,6 km aan 8%), Chaumont (3,4 km aan 6,9%), Les Bugnenets (6,4 km aan 5,3%) en Mont-Crosin (5,2 km aan 8%). In het tweede deel van de rit liggen nog twee serieuze cols.

Na een tweede passage aan de finish na 117 kilometer begint Les Pontins (4,1 km aan 8,4%) van tweede categorie. Na de afdaling en een korte vallei wacht de laatste klim van de dag. La Vue-des-Alpes is 7,8 kilometer lang aan een stijgingspercentage van 6,7% en met stroken tot 9%. De top van La Vue-des-Alpes op 1.283 meter hoogte is het dak van deze rit. Daarna is het nog ruim zeventien kilometer, voornamelijk in dalende lijn, tot de finish in Saint-Imier.

De start is om 12.55 uur in La Neuveville. De aankomst wordt verwacht tussen 17.15 en 17.35 uur. De tv-uitzending van Eurosport 1 begint omstreeks 15.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Deze Nederlanders starten in de Ronde van Romandië
Deze Belgen starten in de Ronde van Romandië

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
156 Reacties
29-04-2021 12:49
Nou Antwan, geef jezelf een mooi verjaardagscadeau!
    29-04-2021 12:54
    Zou mooi zijn. Jammer genoeg staat hij op 38 sec.
    Lutsenko niet gestart trouwens.
    29-04-2021 13:01
    Ik weet niet wat er scheelt met Lutsenko maar hij is dit jaar nog maar een schim van wat een top renner hij de vorige jaren was. Volledig uit vorm.
    29-04-2021 13:15
    Laten we het Yana vragen. Lutsenko heeft wel corona gehad vorig jaar.
29-04-2021 13:17
Was de renner in Romandië met de meeste koersdagen.
    29-04-2021 13:19
    Klopt, veel gereden.
29-04-2021 13:39
Twee koplopers, waaronder de adelaar van de Postbrug.
29-04-2021 13:40
Tolhoek lekker op avontuur op zn Bday! Er zijn wat mannen onderweg om de aansluiting te maken.
29-04-2021 13:41
Tolhoek en c hamilton rijden weg vd kopgroep
29-04-2021 13:43
Wint de KOM
    29-04-2021 13:45
    Alvast een cadeautje verzameld.
29-04-2021 13:45
zo antwan al een kom'etje voor z'n verjaardag
29-04-2021 13:48
Klever en consorten sluiten aan. Sterke groep, er zal wel fors achter worden gereden.
29-04-2021 13:56
Peloton maakt goed tempo.
29-04-2021 14:07
Als ik de berichten vergelijk van Sporza en de organisatie dan is niet duidelijk wie er nou in de kopgroep zitten
    29-04-2021 14:24
    Taaramae zit er nog bij, die werd tweede op de laatste bergsprint.
29-04-2021 14:45
Tolhoek nu er met villella vandoor. Een beetje vroeg lijkt het
    29-04-2021 14:46
    Voor bergpunten denk?
    29-04-2021 14:46
    DIe vechten om de bergtrui, is het gevolg van de sprint.
29-04-2021 14:49
Nu komt er weer een aan van 5km aan 8%. Zou de hoogtemeters van vandaag wel eens willen zien.
29-04-2021 14:50
Gaat ineos vandaag rammelen? Ik denk het wel
    29-04-2021 14:51
    Waarom zouden ze gaan rammelen? :)
    29-04-2021 14:53
    Ik wou Haha posten, maar dat was te kort.
    29-04-2021 15:00
    Ha ha
29-04-2021 14:51
Iemand een topografisch kaartje van de etappe?
    29-04-2021 14:54
    Op Tiz hebben ze er een. https://tiz-cycling-live.io/live.php
    29-04-2021 15:00
    Dank Jean, stukje Noordelijker dan gisteren.
29-04-2021 14:56
Wel mooi om Antwanito in de aanval te zien.
29-04-2021 15:00
Deze reactie was wellicht bedoeld bij het interview met Puck Moonen?
29-04-2021 15:03
Viezerik ..
29-04-2021 15:03
Ik ben bang dat het team van Ineos te sterk is en de concurrentie te mager om ineos uit het geel te rijden. Hopelijk dat Kruijswijk en Kelderman zichzelf kunnen laten zien.
    29-04-2021 15:08
    Is ook behoorlijk ver naar de finish weer (16 km na de laatste klim).
    29-04-2021 15:10
    Jean dat is dan juist wel een mooi moment, gaan voor de klim, volle bak daarna op de klim en dan nog eventjes 16 km naar huis rijden op het grote mes. Het klinkt zo makkelijk vanaf de bank hè.
    29-04-2021 15:13
    Het is wel iets voor Dennis.
29-04-2021 15:17
Wie rijdt er in het peleton? Het verschil is nog geen 2 minuten?
29-04-2021 15:18
Die Suter gaat vandaag helemaal niet achterhaald worden in de KOM. Zelfs als Villella de volgende wint blijft ie leider (Vue des Alpes gaan ze volgens mij niet halen).
29-04-2021 15:39
Bobbie staat op mute, lekker rustig.
    29-04-2021 15:44
    Engelse Eurosport is wel te doen.
    29-04-2021 15:47
    Ik kan nog steeds niet helemaal verklaren waarom ik Bobbie zo irritant vind, want hij lijkt op zich niet onvriendelijk.
    29-04-2021 15:49
    Hij is van de Vlaamse koersen, van klimrondes heeft hij geen verstand.
    29-04-2021 15:51
    Ik vind hem ok hoor, zeker geen onsympathieke vent, wel af en toe wat lang van stof.
29-04-2021 15:50
Wat zijn die Zwitsers toch keurige lui, staan rustig op afstand te kijken hoe het peloton door hun stadje raast.
29-04-2021 15:56
Ik ga voor Ion vandaag.
    29-04-2021 15:57
    Dan ga ik voor Gorka.
29-04-2021 15:56
Gaat INEOS nog moeite doen de vlucht terug te halen?
    29-04-2021 15:58
    Denk het wel, nog twee zware klimmen te gaan.
    29-04-2021 16:01
    Ja er is tijd zat nog, maar ze hebben geen sprinter
    29-04-2021 16:04
    Er is genoeg animo voor de ritwinst in het peloton. Wordt losse groepjes op de laatste top.
29-04-2021 16:01
Hoe moeten we Pauwels Sauzen uitspreken.. Shit, ik weet nu al dat ik daar de hele nacht van wakker zal liggen..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.