Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Romandië 2021
donderdag 29 april 2021 om 12:40 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Romandië 2021

Na de proloogzege van Rohan Dennis en de sprintoverwinning van Peter Sagan gaat de Ronde van Romandië verder met een lastige etappe naar Saint-Imier. Het klassement kan in de bergachtige rit zomaar eens opgeschud gaan worden, want onderweg liggen zes gecategoriseerde beklimmingen. De aankomst ligt echter na een afdaling. Volg de etappe hier op WielerFlits.

Het is in de omgeving van La Neuveville en Saint-Imier nergens echt vlak en dus heeft de organisatie een rit met zes klimmen uitgestippeld. In de eerste 75 kilometer liggen al de Prèles (4,6 km aan 8%), Chaumont (3,4 km aan 6,9%), Les Bugnenets (6,4 km aan 5,3%) en Mont-Crosin (5,2 km aan 8%). In het tweede deel van de rit liggen nog twee serieuze cols.

Na een tweede passage aan de finish na 117 kilometer begint Les Pontins (4,1 km aan 8,4%) van tweede categorie. Na de afdaling en een korte vallei wacht de laatste klim van de dag. La Vue-des-Alpes is 7,8 kilometer lang aan een stijgingspercentage van 6,7% en met stroken tot 9%. De top van La Vue-des-Alpes op 1.283 meter hoogte is het dak van deze rit. Daarna is het nog ruim zeventien kilometer, voornamelijk in dalende lijn, tot de finish in Saint-Imier.

De start is om 12.55 uur in La Neuveville. De aankomst wordt verwacht tussen 17.15 en 17.35 uur. De tv-uitzending van Eurosport 1 begint omstreeks 15.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Deze Nederlanders starten in de Ronde van Romandië
Deze Belgen starten in de Ronde van Romandië

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
156 Reacties
29-04-2021 17:15
Die wilde zn boerderij niet verplaatsen voor een weg, dan maar eromheen :)
    29-04-2021 17:17
    referendum over gehouden. Dorpelingen zeiden nee.
29-04-2021 17:18
Sagan klimt wel al een tijd minder dan een paar jaar geleden. Colbrelli klimt laatste tijd toch een stukje beter.
29-04-2021 17:19
Een goede vriend van me is net naar Zwitserland verhuist, snap wel waarom. Ga er regelmatig even buurten denk ik!
29-04-2021 17:19
Man of 35 nog bij elkaar
29-04-2021 17:20
Wat een gezapig profiel getekend zo die laatste 18 km
29-04-2021 17:20
Geen MCN trouwens, man van EF is TJ!
29-04-2021 17:20
Minder dan 40 man zo te zien.
29-04-2021 17:23
Dennis kan beter demarreren, Pernsteiner kan nu al niet z'n wiel houden
    29-04-2021 17:24
    Rijdt wel lekker uit de wind.
    29-04-2021 17:25
    Mooi beeld! Hadden het inderdaad veel leuker kunnen spelen met Dennis
29-04-2021 17:24
Pernsteiner is van goede wil, maar is maar klein mannetje.
29-04-2021 17:25
Dit deed Wiggins ook in Romandië in het geel op kop, toen voor Cav.
29-04-2021 17:26
Dennis moest inhouden, zodat zijn ploeggenoten in zijn wiel konden komen.
29-04-2021 17:26
Hirschi is er ook nog.
29-04-2021 17:27
Lekker voor Colbrelli das lang geleden!
29-04-2021 17:27
Jahoor mooi voor Sonny
Bevin kwam nog dicht
29-04-2021 17:27
Sonny en Bahrain is Vic-Victorius
    29-04-2021 17:29
    & yesterday my life was filled with rain.
29-04-2021 17:29
OK, wel verdiend. Rijdt ook al een paar keer top tien in de klassiekers.
29-04-2021 17:29
Vond Colbrelli niet heel netjes sprinten.
29-04-2021 17:29
Kelderman mooi 6e.
    29-04-2021 17:30
    Is een flyer, typische Zwitserlandrenner.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.