Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Romandië 2021
donderdag 29 april 2021 om 12:40 Volg in Google

Volg hier de tweede etappe van de Ronde van Romandië 2021

Na de proloogzege van Rohan Dennis en de sprintoverwinning van Peter Sagan gaat de Ronde van Romandië verder met een lastige etappe naar Saint-Imier. Het klassement kan in de bergachtige rit zomaar eens opgeschud gaan worden, want onderweg liggen zes gecategoriseerde beklimmingen. De aankomst ligt echter na een afdaling. Volg de etappe hier op WielerFlits.

Het is in de omgeving van La Neuveville en Saint-Imier nergens echt vlak en dus heeft de organisatie een rit met zes klimmen uitgestippeld. In de eerste 75 kilometer liggen al de Prèles (4,6 km aan 8%), Chaumont (3,4 km aan 6,9%), Les Bugnenets (6,4 km aan 5,3%) en Mont-Crosin (5,2 km aan 8%). In het tweede deel van de rit liggen nog twee serieuze cols.

Na een tweede passage aan de finish na 117 kilometer begint Les Pontins (4,1 km aan 8,4%) van tweede categorie. Na de afdaling en een korte vallei wacht de laatste klim van de dag. La Vue-des-Alpes is 7,8 kilometer lang aan een stijgingspercentage van 6,7% en met stroken tot 9%. De top van La Vue-des-Alpes op 1.283 meter hoogte is het dak van deze rit. Daarna is het nog ruim zeventien kilometer, voornamelijk in dalende lijn, tot de finish in Saint-Imier.

De start is om 12.55 uur in La Neuveville. De aankomst wordt verwacht tussen 17.15 en 17.35 uur. De tv-uitzending van Eurosport 1 begint omstreeks 15.30 uur.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Romandië 2021

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Deze Nederlanders starten in de Ronde van Romandië
Deze Belgen starten in de Ronde van Romandië

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
156 Reacties
29-04-2021 16:05
Zou Antwan naast dit zelfgegeven verjaarscadeautje (bergpunten) nog een van zijn kopmannen gaan helpen aan een mooie klassering vandaag?
29-04-2021 16:07
Kuss is wel iemand die een aanval wil plaatsen
    29-04-2021 16:19
    Ik ga voor Hirschi.
29-04-2021 16:08
Eigenlijk wel opvallend dat Caicedo al zo 'oud' is. Waar heeft die voor EF allemaal gezeten?
    29-04-2021 16:17
    Bij Colombiaanse ploegen, hij brak door bij Medellin. Dit is al zijn derde jaar bij EF, hij was dus nog 25 toen hij naar de ploeg kwam. Is wel wat laat om prof te worden, maar ook niet heel vreemd.
29-04-2021 16:09
Het zijn altijd de EF-renners die waarschuwen voor obstakels, of lijkt dat maar zo?
29-04-2021 16:09
Benieuwd of iemand al wat durft op de één-na-laatste klim. Toch 8.5 procent over 4 km.
29-04-2021 16:11
187 mietert weer een gelletje weg, men leert het nooit.
29-04-2021 16:19
Tolhoek er af leek het
29-04-2021 16:26
Taamarae :)
29-04-2021 16:28
Ze laten het weer flink oplopen, maar twee minuten is zo weg in de slotklim.
    29-04-2021 16:29
    Vooral als Ineos er eens flink aan gaat rammelen.
29-04-2021 16:30
Hou op zeg.
29-04-2021 16:35
Wat is precies de logica van Jumbo-Visma om Tolhoek de opdracht te geven zich uit te laten zakken..?
    29-04-2021 16:36
    Waar haal jij deze info vandaan?
29-04-2021 16:43
Taaramae is dus in zn eentje 1 minuut weggereden bij het peloton en 2 minuten van zijn medevluchters. Erg sterk als de tijdswaarneming correct is.
29-04-2021 16:53
Sagan is gelost.
    29-04-2021 16:55
    Die is aan het informeren of het gezellig is bij DQS.
29-04-2021 16:53
Dit is al de slotklim? Hoop dat we straks nog wel een smallere weg in slaan, dit nodigt niet echt uit tot aanvallen.
    29-04-2021 16:54
    Blijft grote weg, wel af en toe 8%. Afdaling is smal (zelfde aanloop naar finish als tweede doortocht).
    29-04-2021 16:55
    Zwitserland vaak zulke brede wegen in de bergen
    29-04-2021 16:56
    Het is een beetje een Tour-scenario hier. Denk dat het peloton een beetje moe is.
29-04-2021 16:54
Ze gaan weer rijden voor Smith
29-04-2021 16:54
Ze gaan eraan beginnen. Hoop dat er aanvallen zullen komen
29-04-2021 16:57
Taaramae parkeert weer eens
29-04-2021 16:57
Zo, dat is nog eens parkeren
29-04-2021 16:59
Nou, de aanvallen kunnen beginnen
29-04-2021 16:59
Zoals anderen deze week al opmerkten: Froome staat niet erg scherp, zacht uitgedrukt..
    29-04-2021 17:00
    Maar... wel precies op schema om in de Tour te kunnen schitteren.
    29-04-2021 17:02
    Dat zou een onwaarschijnlijke stunt zijn..
    29-04-2021 17:04
    Hij ligt nu al meer dan een jaar op schema schijnt.
29-04-2021 16:59
Mannen van Denz gaan de koers weer hard maken nu.
    29-04-2021 17:01
    Ze moeten er nog een paar afrijden, zoals Cort.
29-04-2021 17:01
Dit is beter, gewoon wat proberen.
29-04-2021 17:01
Colbrelli er ook nog bij?
29-04-2021 17:01
Arensman? Lange gast
29-04-2021 17:02
Woods is mee.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.