Volg hier de Strade Bianche 2015
zaterdag 7 maart 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Strade Bianche 2015

Vandaag staat in Italië de Strade Bianche op het programma. Door het ruige landschap is de wedstrijd in korte tijd uitgegroeid tot één van de mooiste wielerkoersen op de kalender. In totaal gaat het peloton over 45,1 kilometer onverharde wegen. Dit zorgt doorgaans voor veel spektakel. Twaalf WorldTour-ploegen zullen vandaag de Toscaanse wegen trotseren. Wie pakt de zege?

In het pittoreske San Gimignano zal rond half elf het startschot klinken. Dan aankomst wordt tussen 15:15 en 15:46 verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf twee uur de koers rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

StradeBianche15_alt

Links:
Voorbeschouwing
Routeboek
Deelnemerslijst
Officiële website

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
07-03-2015 14:33
Ze waren ook maar met 5 gestart bij Lotto Jumbo
07-03-2015 14:34
Ongeacht het aantal starters en welke omstandigheden dan ook, Sep hoort op dit punt in de koers minimaal 1 man in steun te hebben. Dat is de ploeg toch verplicht aan een man met zijn kwaliteiten en zijn vorm.
07-03-2015 14:38
Dit bericht is verwijderd
07-03-2015 14:39
@xistnc:
Is dit dan ook een koers waarin Sep echt kans maakt? Op dit soort hellingen is hij geen topper dacht ik.
07-03-2015 14:40
Vanmarcke zit anders wel helemaal vooraan nu op die beklimming!
07-03-2015 14:41
Vanmarcke en Boom zijn goed bezig.
07-03-2015 14:41
sagan,valverde, vanmarcke van avermeat nu weg
07-03-2015 14:42
[quote]Tokstar - 7 maart 2015 om 14:40
Vanmarcke zit anders wel helemaal vooraan nu op die beklimming![/quote]
Ben ik ook lichtelijk verbaasd over :p
Ik voel mij bijna genoodzaakt terug te komen op mijn woorden.

Rijdt Boom voor zichzelf of voor Nibali?
07-03-2015 14:42
Boom er niet meer bij
07-03-2015 14:42
Ja daar heb je een punt, het is ongehoord dat hij niet beter beschermd wordt,... Maarja soms moet je roeien met de riemen die je hebt...
Trouwens wist niet dat er een Italiaanse selectie was met oa Fontana
07-03-2015 14:42
@Rhohan
Kennelijk, volgens de beelden en het enthousiaste commentaar op Sporza ;)
07-03-2015 14:43
@rhohan
Ik neem je niets kwalijk ;) Toch heel opmerkelijk hoe sterk hij geworden is.
07-03-2015 14:43
Jammer alleen dat het wat matig in beeld wordt gebracht.

Sep is super sterk.
07-03-2015 14:44
Negen eenlingen, als ik goed tel. Boeiend!
07-03-2015 14:46
Cancellara lijkt met toch niet super. Hij lijkt moeite te hebben.
07-03-2015 14:47
En wat te denken van Cort Nielsen. Wat een talent.
07-03-2015 14:48
Ah, Cort. Het kwartje valt. De 'Rossa' van Sporza kon ik ook niet meteen bij Astana plaatsen, tot ik de spelling in beeld zag.
07-03-2015 14:52
Wat herkent die Sven Vanthourenhout met een schamel beeld heel snel heel veel renners zeg pff.
Straffe aanvulling voor het commentaargroepje bij sporza!
07-03-2015 14:54
-
07-03-2015 14:55
Rai meldt dat Terpstra en Boom moeite hebben om bij de achtervolgende groep met Nibali te blijven
07-03-2015 14:56
Inderdaad Sven is echt wel een aanwinst, is het de eerste keer van hem? En hij houdt zijn hoofd erbij en weet exact wie waar zit.
@Hoofdisvrij wie wint er dan wel? :)
07-03-2015 14:56
Dit bericht is verwijderd
07-03-2015 14:56
Zo te zien zijn Stybar Sagan en Valverde toch echt het sterkst op de hellingen.. Zal wel tussen 1 van deze drie heren gaan!
07-03-2015 14:56
@kartje
Nee hoor, hij deed het vorig jaar ook al bij deze koers
07-03-2015 15:06
@Tokstar merci, kon me het niet meer herinneren.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.