Volg hier de Strade Bianche 2015
zaterdag 7 maart 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Strade Bianche 2015

Vandaag staat in Italië de Strade Bianche op het programma. Door het ruige landschap is de wedstrijd in korte tijd uitgegroeid tot één van de mooiste wielerkoersen op de kalender. In totaal gaat het peloton over 45,1 kilometer onverharde wegen. Dit zorgt doorgaans voor veel spektakel. Twaalf WorldTour-ploegen zullen vandaag de Toscaanse wegen trotseren. Wie pakt de zege?

In het pittoreske San Gimignano zal rond half elf het startschot klinken. Dan aankomst wordt tussen 15:15 en 15:46 verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf twee uur de koers rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

StradeBianche15_alt

Links:
Voorbeschouwing
Routeboek
Deelnemerslijst
Officiële website

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
07-03-2015 12:33
@BenderBeach

Sinkeldam zal hier echt geen rol van betekenis kunnen spelen. Veel te selectief parcours voor hem. Ook Degenkolb zou ik hier niet mee zien doen.
Als ze hier aan de start zouden staan zou dat eerder voor een Dumoulin of Gretsch zijn.
07-03-2015 12:36
nou het slotstuk was hier vorig jaar bepalend ik geef valverde en nibali ook een goeie kans hoor.de wat rappere mannen gaan helemaal kapot op dat slotstuk.
07-03-2015 12:37
@ xistnc Offtopic…
Leuk dat allerlei nieuwelingen, allicht oorspronkelijk meelezers die nu gedwongen zijn om in te loggen, meteen ook actief meedoen in de volgtopics. Super!

check!
07-03-2015 12:38
Die finish is vroeg, omdat PN deelnemers anders niet komen meedoen.
07-03-2015 12:40
Sagan uit op revanche.
07-03-2015 12:41
@xistnc
Je wordt uitgenodigd voor een prachtige koers en dan neem je maar 5 man mee. Denk dat de organisatie dan liever een andere ploeg uitnodigd. LJ zal er de komende paar jaar waarschijnlijk dus toch niet meer voor uitgenodigd worden na zo'n domme actie.
07-03-2015 12:46
Het zou mij verbazen als iemand als Cancellara of v Avermaet of de steile slotklim weet te winnen. Favoriet uiteraard Sagan maar anders verwacht ik eerder een lichtgewicht; Nibali, Valverde, Visconti, Brambilla, Moser en misschien Betancur of Chaves wel.
07-03-2015 12:54
Het jaar dat Moser won was Cancellara ook derde, waar ze met een grote groep naar die slotklim reden. Dus ik zou niet zeggen dat hij dat niet kan..
07-03-2015 12:56
@Mollemarijden denk niet dat ze dit van te voren zo gepland hadden... maar door omstandigheden was er niet veel meer mogelijk.
07-03-2015 12:59
Is vooral nadelig voor het ploegje zelf natuurlijk om met zo weinig man te starten. Des te mooier zou het zijn als Sep hier toch een mooi resultaat weet neer te zetten.
07-03-2015 13:01
Stybar blijft mijn favoriet vandaag. Hopelijk zien we vd Poel ook snel in deze wedstrijd.
07-03-2015 13:05
@ Rahimns:
is dat wel zo? er koersen vandaag in totaal 13 renners van TLJ.
07-03-2015 13:08
Dit bericht is verwijderd
07-03-2015 13:14
[quote]is dat wel zo?[/quote]
Inderdaad kan een ploeg renners overvliegen van de ene koers naar de andere. De vraag is alleen waarom je dat zou doen? Hoe belangrijk is het dat ze hier met zes of zeven starten in plaats van met vijf? En is dat belang groter dan de wens om (in dienst van Kelderman) optimaal te presteren in Parijs - Nice, waar maandag zomaar een beslissende dag zou kunnen zijn waar een ploeg het verschil kan maken?
07-03-2015 13:15
@klootje kriekeljon Ze zijn idd heel erg gekrompen en alleen op het terrein van rondes (klimmen) en enigszins voor kasseienklassiekers hebben ze nog een redelijk sterke groep renners. Daarnaast misschien nog Hofland.
07-03-2015 13:16
@Colbrelli:
Met Gretsch bedoel je Geschke denk ik?:)
07-03-2015 13:17
Dit bericht is verwijderd
07-03-2015 13:17
Als Cancellara voor de derde keer wint, dan wordt er een strook naar hem vernoemd :)
07-03-2015 13:18
@klootje kriekeljon Dat zeker
07-03-2015 13:24
Xistnc, je zit in een wonderlijk spagaat. Enerzijds juich je toe dat er voorheen minder actieve WF volgers, en dus wellicht minder onderlegde kenners, actief meedoen met het volgtopic, en anderszins bespat je op sarcastische wijze mensen als ze hun posts niet meteen volledig onderbouwen.....
07-03-2015 13:39
@AZH

Uiteraard. Mijn fout.
07-03-2015 13:40
@achtpuntzes als je dan meetelt de renners die komende dagen elders koersen + de geblesseerden (Marc Goos oa) + Robert Gesink... dan kom je al aardig in de buurt. En het heeft natuurlijk verder weinig zin om hier renners op te stellen die hier niet uit de voeten kunnen...
07-03-2015 13:43
[quote]En het heeft natuurlijk verder weinig zin om hier renners op te stellen die hier niet uit de voeten kunnen…[/quote]
Flens doet toch gewoon mee? Als er nog een renner beschikbaar was geweest, dan had hij hier vast wel gereden.
07-03-2015 13:43
Mooie koers! Mijn eerste reactie! Meteen maar het podium voorspellen dan, nou doe maar Battaglin, Valverde en Sagan. Willekeurige volgorde.
07-03-2015 13:45
Movistar rijdt al een hele tijd op kop als ik de foto's zo voorbij zie komen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.