Volg hier de Strade Bianche 2015
zaterdag 7 maart 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Strade Bianche 2015

Vandaag staat in Italië de Strade Bianche op het programma. Door het ruige landschap is de wedstrijd in korte tijd uitgegroeid tot één van de mooiste wielerkoersen op de kalender. In totaal gaat het peloton over 45,1 kilometer onverharde wegen. Dit zorgt doorgaans voor veel spektakel. Twaalf WorldTour-ploegen zullen vandaag de Toscaanse wegen trotseren. Wie pakt de zege?

In het pittoreske San Gimignano zal rond half elf het startschot klinken. Dan aankomst wordt tussen 15:15 en 15:46 verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf twee uur de koers rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

StradeBianche15_alt

Links:
Voorbeschouwing
Routeboek
Deelnemerslijst
Officiële website

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
07-03-2015 15:07
Dit bericht is verwijderd
07-03-2015 15:07
Kan die Valverde ook niet een keer de ouderdom gaan voelen? Die kerel wordt alleen maar beter naarmate hij ouder wordt;)
07-03-2015 15:08
Dit bericht is verwijderd
07-03-2015 15:08
@klaaz: ben je serieus over Sven Vanthourenhout? Ik vraag me al hele tijd af naar de herhaling van welke koers die aan het kijken is (idem voor zijn buurman Schotte).
07-03-2015 15:13
ik vind ze een beetje saai. zeker als je Wuyts en de Cauwer gewend bent.
07-03-2015 15:13
@cosmo
Meen je dat nu? Vanthourenhout herkent echt wel veel renners, wat best aangenaam is.
Dat Schotte niet de meest indrukwekkende commentaar levert is algemeen geweten. Zet hem liever op de brommer ;).
07-03-2015 15:14
dat 'gpsgewijs' van Schotte de hele tijd vind ik maar irritant.
07-03-2015 15:16
Het interessante aan deze kopgroep is dat iedereen moét aanvallen, omdat ze anders te maken krijgen met ene Valverde.
07-03-2015 15:18
Diegenen die nog boodschappen moeten doen voor het diner, worden door een kopgroep met Oss en Haas natuurlijk wel op een idee gebracht...
07-03-2015 15:18
@ cosmo
Jup hij vult goed aan wat ik verder zelf wel kan zien.
On: De belgen hebben er zin in
07-03-2015 15:19
Wat een prachtige koers is dit toch!
07-03-2015 15:24
@Tokstar.

Sagan niet, want die legt hem er in de sprint op. Sagan hoeft hem alleen te volgen.
07-03-2015 15:25
@nickdt
zoals vorig jaar met Kwiatkowski zeker? Sagan kan Valverde echt niet volgen op dat laatste stuk.
07-03-2015 15:26
Hup Sep! Rijden! Moet me woorden terugnemen. Sagan past.
07-03-2015 15:29
Zalige koers!
07-03-2015 15:30
Dit bericht is verwijderd
07-03-2015 15:32
De vlamingen sterker dan Cancellara, dat is toch al iets! :p
07-03-2015 15:32
Dit bericht is verwijderd
07-03-2015 15:32
een ongeloofelijk sterke Valverde
07-03-2015 15:33
Wat een luxe voor ons zuidergebuurte, twee-en-een-halve Belg in een kopgroep van 4!
07-03-2015 15:34
Vreemd dat Sagan moet passen.. Wel een ongelooflijk sterke Vanmarcke zeg
07-03-2015 15:34
Stybar en Valverde lijken mij het sterkst.
07-03-2015 15:35
Respect voor Valverde dat hij zich tussen dit gezelschap bevindt. Stybar alsnog de beste papieren.
07-03-2015 15:38
Sagan zijn beste tijd is geweest. Te goed op te jonge leeftijd.

Valverde vs Stybar in Siena. Leuk.
07-03-2015 15:38
Zalige koers, en nog 2 Belgen in de vuurlinie wat moet ik meer hebben?
En Quickstep doet alweer mee voor de knikkers.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.