Volg hier de Strade Bianche 2015
zaterdag 7 maart 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Strade Bianche 2015

Vandaag staat in Italië de Strade Bianche op het programma. Door het ruige landschap is de wedstrijd in korte tijd uitgegroeid tot één van de mooiste wielerkoersen op de kalender. In totaal gaat het peloton over 45,1 kilometer onverharde wegen. Dit zorgt doorgaans voor veel spektakel. Twaalf WorldTour-ploegen zullen vandaag de Toscaanse wegen trotseren. Wie pakt de zege?

In het pittoreske San Gimignano zal rond half elf het startschot klinken. Dan aankomst wordt tussen 15:15 en 15:46 verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf twee uur de koers rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

StradeBianche15_alt

Links:
Voorbeschouwing
Routeboek
Deelnemerslijst
Officiële website

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
07-03-2015 15:39
Valverde wil ik graag in de RVV zien hoor... Maakt de koers alleen maar interssanter.
07-03-2015 15:39
Rosa rijdt toch ook heel wat beter dan zijn kopmannen... En dat in zijn eerste koers van het jaar.
07-03-2015 15:39
fantastische koers! De belgen maken de koers, ze gaan er wederom vandoor
07-03-2015 15:39
Ja dadde Van Avermaet!
07-03-2015 15:39
Ja dadde Van Avermaet!
07-03-2015 15:40
Vanmarcke en Van Avermaet gaan Valverde afmatten.
07-03-2015 15:40
Wat een prachtige strijd!
07-03-2015 15:41
Had misschien moeten wachten tot de achtervolgers terug waren (en vooral Oss die daar al een tijd in een zetel zat en dan wat kon tegenwerken)
07-03-2015 15:42
@Wheely Ik ben ervan overtuigd dat als Valverde van de Ronde een doel zou maken, dat hij top 5 rijdt. Als het koersverloop heel gunstig is, kan hij nog winnen ook.
07-03-2015 15:42
Valverde als je wil winnen, moet je rijden.
07-03-2015 15:42
Vanmarcke rijdt niet mee, Belgen onder één hoedje!
07-03-2015 15:43
Vanmarcke is aan het einde van zijn krachten ah-ja.
07-03-2015 15:44
Wel heel dapper van hem!
07-03-2015 15:44
't zal weer net niet(s) zijn voor Van Avermaet helaas.

Fantastische koers en winnaar wel.
07-03-2015 15:44
@wielerfan
Denk ik ook!
07-03-2015 15:44
Valverde lekker in het wiel van Stybar gebleven. ;)
07-03-2015 15:46
ahja juist kartje
07-03-2015 15:47
1. Valverde 2. Van Avermaet 3. Stybar
07-03-2015 15:48
ze hebben alle 3 wel een sprint, maar de ervaring/sluwheid van Valverde lijkt me een surplus. (en is misschien net een tikkeltje sneller dan de andere 2)
07-03-2015 15:48
Prono stybar valverde greg..
07-03-2015 15:50
Dit bericht is verwijderd
07-03-2015 15:50
1 stybar
07-03-2015 15:50
stybar lijkt heel explosief vandaag, en gebrand om te winnen
07-03-2015 15:52
Denk dat Stybar het slimst kan koersen maar dat Valverde het taaist is.
07-03-2015 15:53
Valverde gaat weg springen op het klimmetje
1. Valverde
2. Stybar
3. Van Avermaet

Om te reageren moet je ingelogd zijn.