Volg hier de Strade Bianche 2015
Vandaag staat in Italië de Strade Bianche op het programma. Door het ruige landschap is de wedstrijd in korte tijd uitgegroeid tot één van de mooiste wielerkoersen op de kalender. In totaal gaat het peloton over 45,1 kilometer onverharde wegen. Dit zorgt doorgaans voor veel spektakel. Twaalf WorldTour-ploegen zullen vandaag de Toscaanse wegen trotseren. Wie pakt de zege?
In het pittoreske San Gimignano zal rond half elf het startschot klinken. Dan aankomst wordt tussen 15:15 en 15:46 verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf twee uur de koers rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.
Links:
Voorbeschouwing
Routeboek
Deelnemerslijst
Officiële website
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Op Eurosport opnemen en na mijn late dienst kijken. Dat wordt weer een dag media-vermijden. Hoop op Vanmarcke of Sagan.
de discussie loopt inmiddels in het TLJ topic op het forum. laten we het hier over de koers hebben. :)
Go Sep.
Hoorde ook vooral geluiden uit het peloton dat ze vreesden voor valpartijen op zo'n strook met de wind van de zijkant. Weet niet precies waarom, maar dat meldden een paar renners en ploegleiders las ik de afgelopen dagen.
Chaotische koers trouwens, lastig te zien wie waar zit.
Edit: al is het wel lastig in zo'n chaotische koers.
Stuyven was een woordgrapje, maar in de toekomst zal hij deze koers zeker aankunnen.
Xistnc, je zit in een wonderlijk spagaat. Enerzijds juich je toe dat er voorheen minder actieve WF volgers, en dus wellicht minder onderlegde kenners, actief meedoen met het volgtopic, en anderszins bespat je op sarcastische wijze mensen als ze hun posts niet meteen volledig onderbouwen…..[/quote]
Zo lenig ben ik helaas niet ;)
Om een mening te onderbouwen, hoef je niet 'meer onderlegd' te zijn. Het sarcasme in dit geval dat elke vorm van onderbouwing ontbreekt. Mollemarijden is overigens geen newby.
On: klopt het dat Vanmarcke de enige LottoNL is in het eerste peloton?
Zou goed kunnen. Zijn met een karig ploegje gestart hier:
[quote]151. VANMARCKE Sep
152. DE WEERT Kevin
153. FLENS Rick
155. MARTENS Paul
158. WAGNER Robert[/quote]