Volg hier de Strade Bianche 2015
zaterdag 7 maart 2015 om 10:15 Volg in Google

Volg hier de Strade Bianche 2015

Vandaag staat in Italië de Strade Bianche op het programma. Door het ruige landschap is de wedstrijd in korte tijd uitgegroeid tot één van de mooiste wielerkoersen op de kalender. In totaal gaat het peloton over 45,1 kilometer onverharde wegen. Dit zorgt doorgaans voor veel spektakel. Twaalf WorldTour-ploegen zullen vandaag de Toscaanse wegen trotseren. Wie pakt de zege?

In het pittoreske San Gimignano zal rond half elf het startschot klinken. Dan aankomst wordt tussen 15:15 en 15:46 verwacht. Eurosport 2 en Sporza zenden vanaf twee uur de koers rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

StradeBianche15_alt

Links:
Voorbeschouwing
Routeboek
Deelnemerslijst
Officiële website

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
179 Reacties
07-03-2015 13:50
Burn UPC Horizon! Alle zenders doen het behalve Sporza. -grrrr-

Op Eurosport opnemen en na mijn late dienst kijken. Dat wordt weer een dag media-vermijden. Hoop op Vanmarcke of Sagan.
07-03-2015 13:54
Die strook van 11 km op een kilometer of vijftig van de finish zou er vandaag eentje zijn met wind op de kant. Benieuwd of dat met al die bochten in werkelijkheid ook nog effect heeft. Veel mogelijkheid om uit de wind te zitten is er in ieder geval niet op die ondergrond.
07-03-2015 13:57
Hup Valverde en Nibali
07-03-2015 13:58
@ rahimns:
de discussie loopt inmiddels in het TLJ topic op het forum. laten we het hier over de koers hebben. :)
Go Sep.
07-03-2015 13:58
@ vlek

Hoorde ook vooral geluiden uit het peloton dat ze vreesden voor valpartijen op zo'n strook met de wind van de zijkant. Weet niet precies waarom, maar dat meldden een paar renners en ploegleiders las ik de afgelopen dagen.
07-03-2015 14:02
Ai, eerste beeld en Pirazzi maakt meteen een zware smak.. Lijkt ernstig
07-03-2015 14:02
Ai Pirazzi
07-03-2015 14:03
Oef flinke klap die Pirazzi maakt.
07-03-2015 14:04
Dat is pas een spectaculair begin van een etappe...
07-03-2015 14:10
Nu ik zo de beelden zie is er toch eigenlijk slechts 1 toepasselijke winnaar voor vandaag; STUYVEN! ;P
07-03-2015 14:11
Stuyven schijnt al op de grond te hebben gelegen..

Chaotische koers trouwens, lastig te zien wie waar zit.
07-03-2015 14:11
Overzicht is wel lastig om te bewaren...
07-03-2015 14:14
Typisch Italiaans, geen afstanden, geen tijdsverschillen, geen samenstellingen, gewoon een totaal gebrek aan informatie.

Edit: al is het wel lastig in zo'n chaotische koers.
07-03-2015 14:18
Er is informatie!!!!
07-03-2015 14:19
gerrans gevallen, meldt Rai
07-03-2015 14:22
Dit bericht is verwijderd
07-03-2015 14:23
Hebben ze verbeterd.
07-03-2015 14:23
Dit bericht is verwijderd
07-03-2015 14:24
@ Luuuuuukk
Stuyven was een woordgrapje, maar in de toekomst zal hij deze koers zeker aankunnen.
07-03-2015 14:27
Iemand pozzato al gezien?
07-03-2015 14:28
[quote]bartje - 7 maart 2015 om 13:24
Xistnc, je zit in een wonderlijk spagaat. Enerzijds juich je toe dat er voorheen minder actieve WF volgers, en dus wellicht minder onderlegde kenners, actief meedoen met het volgtopic, en anderszins bespat je op sarcastische wijze mensen als ze hun posts niet meteen volledig onderbouwen…..[/quote]
Zo lenig ben ik helaas niet ;)

Om een mening te onderbouwen, hoef je niet 'meer onderlegd' te zijn. Het sarcasme in dit geval dat elke vorm van onderbouwing ontbreekt. Mollemarijden is overigens geen newby.

On: klopt het dat Vanmarcke de enige LottoNL is in het eerste peloton?
07-03-2015 14:29
Aja, nu net.. Terug komen aansluiten
07-03-2015 14:31
Ja net, zat in het 2e peloton
07-03-2015 14:31
Vanmarcke idd de enige LJ renner in het voorste peloton ja. Wel makkelijk te herkennen in dat typische geel.
07-03-2015 14:32
[quote]On: klopt het dat Vanmarcke de enige LottoNL is in het eerste peloton?[/quote]
Zou goed kunnen. Zijn met een karig ploegje gestart hier:
[quote]151. VANMARCKE Sep
152. DE WEERT Kevin
153. FLENS Rick
155. MARTENS Paul
158. WAGNER Robert[/quote]

Om te reageren moet je ingelogd zijn.