Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015
zondag 3 mei 2015 om 11:59 Volg in Google

Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015

De koninginnenrit heeft het hele klassement op zijn kop gezet. Ilnur Zakarin en Thibaut Pinot kozen de aanval en dat heeft hen een goede uitgangspositie gegeven voor de afsluitende tijdrit. Echter zitten Chris Froome en Simon Spilak, de nummers 1 en 2 van vorig jaar, hen op de hielen. Kan de Britse kopman van Sky voor de derde keer op rij het eindklassement van de Ronde van Romandië op zijn naam schrijven? Volg de afsluitende tijdrit hier op WielerFlits.

Onderweg moet een stuk geklommen worden, de top aan de Rue de la Mercerie ligt op 514 meter hoogte, terwijl start/finish op 375 meter hoogte ligt. In de klim zitten stukken van 10% stijging. Nadat het hoogste punt is bereikt, gaat het in dalende lijn naar de oever van het Meer van Genève.

Om 12.14 uur start Matthias Brändle (IAM Cycling) als eerste. Zakarin (Katusha) is om 14.52 uur de allerlaatste. Rond kwart over drie weten we wie zich kroont tot eindwinnaar van de Zwitserse rittenkoers.

Sporza begint om 14.00 uur op Eén met de live-uitzending.

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst
Starttijden- en volgorde

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live tussentijden en eindtijden (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
168 Reacties
03-05-2015 14:52
Dit bericht is verwijderd
03-05-2015 14:53
Nuchtere conclusie @xistnc.
03-05-2015 14:53
Gewoon sterk gereden. Misschien nog een plekje stijgen in het alg. klassement. Daarna door naar Californie hoop ik
03-05-2015 14:54
JVDB voorbij Gesink
03-05-2015 14:54
@klootje
Wel een Dekker die ook na zijn schorsing nog om de prijzen meedoet. ;)
03-05-2015 14:55
Gesink rijdt op nog geen 80% van zijn kunnen gezien zijn voorbereiding, belooft nog wat voor de komende maanden...
03-05-2015 14:55
@Klootje
Was precies mijn gedachte!

Voor Renaat en José is de prima tijdrit van JVDB een zegen - en daarmee voor ons ook. Aan hun stem kon je horen dat ze enorm opzagen tegen drie weken Giro zonder fatsoenlijke Belg om voor te supporteren. Enig enthousiasme is nu herwonnen en dat zullen ze meenemen naar hun commentaarpositie in de laars. Hup Sporza!
03-05-2015 14:56
@miguelon
Inderdaad, gisteren was het andersom.

Edit: Atapuma had een mindere tijd, dus Gesink in het eindklassement 15e.
03-05-2015 14:56
Dit bericht is verwijderd
03-05-2015 14:56
@hugenholz, klopt, deel van het droomplan :p
03-05-2015 14:56
Gesink verliest dus 1 plaatsje in algemeen klassement op VDB. Of heeft Atapuma niet zo hard gereden?
03-05-2015 14:56
Gesink voorbij Atapuma, zal dus waarschijnlijk 15e blijven of er moeten echt nog renners heel erg gaan tegenvallen.
03-05-2015 14:57
Gesink gaat Atapuma weer voorbij.
03-05-2015 14:57
Majka over Nibali heen
03-05-2015 14:57
@xistnc
Boonen en Gilbert rijden ook de Giro...
03-05-2015 14:57
JVDB gaat gewoon nog top 10 rijden in deze ronde! Knap!!
03-05-2015 14:58
Atapuma op 1.41 van Martin.
03-05-2015 14:58
@xistnc
Lol.. Grappig die wanen van je :p
03-05-2015 14:58
@Marsellus
Dan blijft Gesink 15de in GC
03-05-2015 14:58
Als ik zo snel zie wordt Gesink 14de in GC.
03-05-2015 14:59
Benieuwd naar de tijd van Uran.
03-05-2015 15:00
Zakarin gaat zoiezo niet het AK winnen, die waggelt er op los :p. Froome gaat 'gewoon' winnen.
03-05-2015 15:00
Uran rijdt niet al te best, dus is het nu wachten op een bash van Cylingparty_.

Edit: ah, as we speak :|

Edit2: nog maals ah, hij heeft hem voor de zekerheid zelf maar verwijderd? Of zou de redactie... Nee, vast niet.
03-05-2015 15:01
Correctie, Atapuma op 2.05. Nog niet wakker na het basketbal van vannacht.
03-05-2015 15:01
Dit bericht is verwijderd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.