Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015
zondag 3 mei 2015 om 11:59 Volg in Google

Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015

De koninginnenrit heeft het hele klassement op zijn kop gezet. Ilnur Zakarin en Thibaut Pinot kozen de aanval en dat heeft hen een goede uitgangspositie gegeven voor de afsluitende tijdrit. Echter zitten Chris Froome en Simon Spilak, de nummers 1 en 2 van vorig jaar, hen op de hielen. Kan de Britse kopman van Sky voor de derde keer op rij het eindklassement van de Ronde van Romandië op zijn naam schrijven? Volg de afsluitende tijdrit hier op WielerFlits.

Onderweg moet een stuk geklommen worden, de top aan de Rue de la Mercerie ligt op 514 meter hoogte, terwijl start/finish op 375 meter hoogte ligt. In de klim zitten stukken van 10% stijging. Nadat het hoogste punt is bereikt, gaat het in dalende lijn naar de oever van het Meer van Genève.

Om 12.14 uur start Matthias Brändle (IAM Cycling) als eerste. Zakarin (Katusha) is om 14.52 uur de allerlaatste. Rond kwart over drie weten we wie zich kroont tot eindwinnaar van de Zwitserse rittenkoers.

Sporza begint om 14.00 uur op Eén met de live-uitzending.

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst
Starttijden- en volgorde

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live tussentijden en eindtijden (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
168 Reacties
03-05-2015 15:01
@Daan
Eerlijk gezegd vind ik Zakarin beter draaien, maar kan aan mij liggen. Sowieso is Froome ook een gekende waggelaar.
03-05-2015 15:02
Quintana op 55 seconden aan eerste tussenpunt. Aj aj.

Wordt een moeilijk verhaal in de Tour. Niet zozeer vanwege deze tijdrit (ze zullen amper moeten tijdrijden), maar hij lijkt die extra stap nog niet gemaakt te hebben t.o.v. Contador en Froome.
03-05-2015 15:02
Zakarin ziet er uit als een klungel zeg..
03-05-2015 15:02
@Daan
Hij kan wel goed tijdrijden, alleen is het niet om aan te zien ;)
03-05-2015 15:03
Nibali moet zijn brief dit jaar nog krijgen, vermoed ik.

Zakarin zat inderdaad enorm te wringen. Ik hoop niet dat hij voor een Tony Martin zadel heeft gekozen, qua schuurpapier!
03-05-2015 15:03
Nibali, vorm weg?
03-05-2015 15:04
Spilak kon hem wel eens winnen.
03-05-2015 15:04
Slagen die Zwitsers er nu echt niet in om de tijd op het scherm te krijgen bij het tussenpunt?
03-05-2015 15:05
De Nibali van 2015 (en 2014) moddert gewoon bewust wat aan in het voorjaar, om er in één koers echt te staan.

Doodzonde.
03-05-2015 15:05
@Steven de koekoek zal gevlogen zijn.
03-05-2015 15:05
@Purito, volgens mij had hij die stap al gemaakt? Remember 2012? 2de plek, Tour de France?
03-05-2015 15:06
Froome verliest tijd hoor. Spilak kan hem nog wel pakken.
03-05-2015 15:07
Zou me niks verbazen als Uran onderweg iets is tegengekomen. Ketting eraf oid.
03-05-2015 15:07
Froome gaat niet winnen hoor. Zakarin wint hem
03-05-2015 15:07
@Daan
Dat was 2013. En toen kwam hij vanuit een underdog-positie, met veel minder druk. Dat is niet te vergelijken met zijn huidige situatie.
03-05-2015 15:07
@purito
Tja, het regelen van alle logistieke uitdagingen van en naar de Teide vreet natuurlijk energie. Uiteindelijk zullen die preparaties wel renderen, maar het gaat inderdaad ten koste van andere koersen.
03-05-2015 15:08
Zakarin 2e tussentijd...
03-05-2015 15:08
Spilak of Zakarin!
03-05-2015 15:08
man man Zakarin.. :/
03-05-2015 15:08
@albertooo
Waarom? Uran wordt gewoon overschat. Goede tijdrijder, maar niet zo goed als velen beweren.

Lol, Katusha 1 en 2!
03-05-2015 15:08
[quote]Daan° - 3 mei 2015 om 15:00
Zakarin gaat zoiezo niet het AK winnen, die waggelt er op los :p. Froome gaat ‘gewoon’ winnen.[/quote]
Je hebt er niet zoveel verstand van :p
03-05-2015 15:09
Obelix/Zakarin zoals ik al verwachtte een zeer sterke tijdrit zover.
03-05-2015 15:09
Zakarin en Spilak 1 & 2...
03-05-2015 15:09
Daan is goed in het verslag doen, wanneer hij zijn eigen mening ventileert kun je lachen.
03-05-2015 15:09
Testen aub totdat je wat vindt, kom op zeg, wat n plaat draait die gast, abnormaal!!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.