Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015
zondag 3 mei 2015 om 11:59 Volg in Google

Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015

De koninginnenrit heeft het hele klassement op zijn kop gezet. Ilnur Zakarin en Thibaut Pinot kozen de aanval en dat heeft hen een goede uitgangspositie gegeven voor de afsluitende tijdrit. Echter zitten Chris Froome en Simon Spilak, de nummers 1 en 2 van vorig jaar, hen op de hielen. Kan de Britse kopman van Sky voor de derde keer op rij het eindklassement van de Ronde van Romandië op zijn naam schrijven? Volg de afsluitende tijdrit hier op WielerFlits.

Onderweg moet een stuk geklommen worden, de top aan de Rue de la Mercerie ligt op 514 meter hoogte, terwijl start/finish op 375 meter hoogte ligt. In de klim zitten stukken van 10% stijging. Nadat het hoogste punt is bereikt, gaat het in dalende lijn naar de oever van het Meer van Genève.

Om 12.14 uur start Matthias Brändle (IAM Cycling) als eerste. Zakarin (Katusha) is om 14.52 uur de allerlaatste. Rond kwart over drie weten we wie zich kroont tot eindwinnaar van de Zwitserse rittenkoers.

Sporza begint om 14.00 uur op Eén met de live-uitzending.

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst
Starttijden- en volgorde

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live tussentijden en eindtijden (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
168 Reacties
03-05-2015 14:07
Dennis 1e tijd, 21 sec snellen dan Kung!
03-05-2015 14:09
Castroviejo ook erg sterk hoor.
03-05-2015 14:11
Dennis zijn gemiddelde zakt wat in de laatste kilometers...
03-05-2015 14:12
Martin sterk hoor! 22 sec sneller dan Dennis
03-05-2015 14:12
Natte kasseitjes.. Billetjes dicht voor Froome straks.
03-05-2015 14:13
Clement ook goed.
03-05-2015 14:14
Daar gaat niemand meer aan komen
03-05-2015 14:20
Froome gaat geen risico's nemen. Ik denk dat Martin wint.
03-05-2015 14:29
@topgear, Froome wilt wel het AK winnen hea ;)
03-05-2015 14:32
@Daan

Idd!! Hij moet wel risico's nemen want anders maakt hij geen kans om het AK te winnen! Martin is nog niet thuis..
03-05-2015 14:34
@cyclingparty
Tja.. Maar Froome en risico's nemen op nat terrein, komt dat wel goed?
03-05-2015 14:35
De Gees al in beeld geweest?
03-05-2015 14:36
Gesink zou gestart moeten zijn, maar niks van gezien.
03-05-2015 14:37
Gesink rijdt achter Danielson en heeft geen camera bij zich.
03-05-2015 14:38
wauw, van den broeck met een erg goede tussentijd
03-05-2015 14:40
idd sterk! Had het niet verwacht na gister!
03-05-2015 14:40
Het is niet binnen voor Martin. Het begint serieus op te drogen en er zijn veel renners die kort in de buurt komen. Er gaan er nog wel overgaan denk ik.
03-05-2015 14:41
JVDB gaat er wel staan in de Giro.
03-05-2015 14:43
Super tijd van JVDB!
03-05-2015 14:44
2e tijd van den broeck! 18 sec achter Martin.
03-05-2015 14:44
JVDB op 18 seconden! Waaauwwww!!! Dus Martin wint deze tijdrit niet..
03-05-2015 14:44
Zozo, verrassend goede tijd van Van den Broeck.
03-05-2015 14:44
Zo, heel netjes van VD Broeck. Hij lijkt weer op niveau..
03-05-2015 14:44
Hij rijdt idd een goede tijd, maar bergop was het erg mager. Dus of hij er zal staan, ik heb mijn twijfels.
03-05-2015 14:45
van den Broeck sterke tijd! Quintana gaat tijd verliezen denk ik hoor..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.