Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015
zondag 3 mei 2015 om 11:59 Volg in Google

Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015

De koninginnenrit heeft het hele klassement op zijn kop gezet. Ilnur Zakarin en Thibaut Pinot kozen de aanval en dat heeft hen een goede uitgangspositie gegeven voor de afsluitende tijdrit. Echter zitten Chris Froome en Simon Spilak, de nummers 1 en 2 van vorig jaar, hen op de hielen. Kan de Britse kopman van Sky voor de derde keer op rij het eindklassement van de Ronde van Romandië op zijn naam schrijven? Volg de afsluitende tijdrit hier op WielerFlits.

Onderweg moet een stuk geklommen worden, de top aan de Rue de la Mercerie ligt op 514 meter hoogte, terwijl start/finish op 375 meter hoogte ligt. In de klim zitten stukken van 10% stijging. Nadat het hoogste punt is bereikt, gaat het in dalende lijn naar de oever van het Meer van Genève.

Om 12.14 uur start Matthias Brändle (IAM Cycling) als eerste. Zakarin (Katusha) is om 14.52 uur de allerlaatste. Rond kwart over drie weten we wie zich kroont tot eindwinnaar van de Zwitserse rittenkoers.

Sporza begint om 14.00 uur op Eén met de live-uitzending.

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst
Starttijden- en volgorde

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live tussentijden en eindtijden (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
168 Reacties
03-05-2015 14:46
@Disarray
Slechte dag mss? Een tijdrit liegt zelden over vorm hoor.
03-05-2015 14:46
Gelooft er hier iemand nog in overwinning van Martin? Ik vrees dat er nog 2 à 3 renners overgaan!
03-05-2015 14:47
@disarray96
Gisteren kan een slechte dag geweest zijn, maar als je zo'n tijd neerzet moet je wel goede vorm hebben. Was vorig jaar hetzelfde bij Uran, die toen ook bergop relatief snel loste in Romandië.
03-05-2015 14:48
Go Froome!
03-05-2015 14:48
Ik zie Gesink niet in de tussentijden!

edit: nu wel! 1 minuut achter Martin!
03-05-2015 14:48
Froome for the win!!!!
03-05-2015 14:48
Tussentijd Gesink bekend heel goed hoor!
03-05-2015 14:48
Gesink had de 13e tussentijd op 48 seconden. Zou inmiddels binnen moeten zijn. Helaas niet in beeld.
03-05-2015 14:48
13e tijd voor Gesink
03-05-2015 14:48
Gesink 13de op 48 seconden bij eerste tussenpunt
03-05-2015 14:48
Gesink 13e tijd op 1 minuut
03-05-2015 14:49
Gesink op 1 minuut van Martin nu op 13de plaats.
03-05-2015 14:49
Gesink 13e tijd.
03-05-2015 14:49
Gesink 13e geworden op 1 minuut. Met deze ronde kan die verder
03-05-2015 14:49
Geen beelden en geen tijden van Gesink?? Niet gestart??
03-05-2015 14:49
Gesink ook 13de tijd op 1 minuut
03-05-2015 14:50
Gesink 13de : 24:17
Volgens mij gaat van den Broeck er dan net overheen.
03-05-2015 14:50
Bardet ook scherp!
03-05-2015 14:50
Oh ok en toch aardige tijd gelukkig!
03-05-2015 14:50
Küng heeft toch een verduiveld sterk laatste deel gereden zeg!
03-05-2015 14:50
Gesink top!
03-05-2015 14:51
Is Gesink nou 13e, begrijp ik dat goed?
03-05-2015 14:52
Slim van Gesink. Degelijke tijd, geen risico's genomen, goed genoeg om niet ontmoedigd te raken maar niet goed genoeg om het land na nog geen 10 koersdagen allerlei verwachtingen te wekken.
03-05-2015 14:52
lol @tuubke
03-05-2015 14:52
Wat was de tijd van Gesink eigenlijk? :):):)
VDB2 in superdoen, en dat op gladde wegen. Ongelooflijk.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.