Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015
zondag 3 mei 2015 om 11:59 Volg in Google

Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015

De koninginnenrit heeft het hele klassement op zijn kop gezet. Ilnur Zakarin en Thibaut Pinot kozen de aanval en dat heeft hen een goede uitgangspositie gegeven voor de afsluitende tijdrit. Echter zitten Chris Froome en Simon Spilak, de nummers 1 en 2 van vorig jaar, hen op de hielen. Kan de Britse kopman van Sky voor de derde keer op rij het eindklassement van de Ronde van Romandië op zijn naam schrijven? Volg de afsluitende tijdrit hier op WielerFlits.

Onderweg moet een stuk geklommen worden, de top aan de Rue de la Mercerie ligt op 514 meter hoogte, terwijl start/finish op 375 meter hoogte ligt. In de klim zitten stukken van 10% stijging. Nadat het hoogste punt is bereikt, gaat het in dalende lijn naar de oever van het Meer van Genève.

Om 12.14 uur start Matthias Brändle (IAM Cycling) als eerste. Zakarin (Katusha) is om 14.52 uur de allerlaatste. Rond kwart over drie weten we wie zich kroont tot eindwinnaar van de Zwitserse rittenkoers.

Sporza begint om 14.00 uur op Eén met de live-uitzending.

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst
Starttijden- en volgorde

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live tussentijden en eindtijden (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
168 Reacties
03-05-2015 15:10
Dit bericht is verwijderd
03-05-2015 15:10
Dan wissel je nog even een fiets
03-05-2015 15:10
Zal Spilak leuk vinden dit.
03-05-2015 15:10
Karma is a bitch!
03-05-2015 15:10
Wat een beest die Pakarin! Op de grote plaat die klim naarboven.

Het geheim bij Katusha, volgens Ekimov: "ze zijn dit jaar allemaal einde contract".
03-05-2015 15:11
Laat zijn ketting vastlopen om het moeilijk te doen lijken :D Wat een held!
03-05-2015 15:11
Obelix trapt zn ketting kapot. Die kent zn krachten niet!
03-05-2015 15:11
Tja, verdiende loon? Of word ik nu terechtgewezen? ;)
03-05-2015 15:11
Zo,zo. "Kun je lache". Bedankt voor de complimentjes jongens, zo fijn. Ik waardeer jullie echt. Waggie, bedankt man.
03-05-2015 15:11
Iets met KARMA, maar ik vrees dat dit epo- konijn alleen maar harder gaat fietsen :(
03-05-2015 15:12
Ai Froome, dat is niet goed.
03-05-2015 15:12
Blijf het grappig vinden dat Zaka hier zo veel flak krijgt. Terwijl zijn tweelingbroer bij Sky op dezelfde manier is doorgebroken....
03-05-2015 15:12
Graag gedaan Daan ;)
03-05-2015 15:12
Dit bericht is verwijderd
03-05-2015 15:13
Vanwege de natte bochten en gevaarlijke witte lijnen had Froome vandaag geen tijd om op zijn computertje te kijken. Je ziet meteen het resultaat daarvan.

@albertooo
Want die tweelingsbroer is ook in zijn jeugd in een ketel met tovermiddel gevallen?
03-05-2015 15:13
Zakarin voor tourwinst dan maar...
03-05-2015 15:13
Pfff...
03-05-2015 15:13
Froome, Quintana zullen de Tour niet winnen.

En Katusha rijdt op wonderdrankjes dit jaar.

Dus wie wint de Tour? :)
03-05-2015 15:13
Los van alle omstandigheden, als Zakarin zo aan de Giro begint is die daar zonder twijfel bij de grote favorieten.
03-05-2015 15:13
Ik gun het Zakarin totaal niet, ik geloof er ook geen snars van dat hij nu dopingvrij is, maar dat zijn er wel meer.
Froome teleurstellend.
03-05-2015 15:14
KettingRus gaat winnen
03-05-2015 15:14
Als je dan toch controles wilt ontwijken lijkt een tweelingbroer me erg handig.
03-05-2015 15:14
@albertoo
Het verschil is dat Froome nooit is gepakt en niet uit Rusland komt.
03-05-2015 15:15
Wie zei dat Zakarin goed draaide? Waggelt als een gek.
03-05-2015 15:15
Als hij zo doorfietst heeft hij eerder een nieuwe heup nodig

Om te reageren moet je ingelogd zijn.