Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015
zondag 3 mei 2015 om 11:59 Volg in Google

Volg hier de slottijdrit in de Ronde van Romandië 2015

De koninginnenrit heeft het hele klassement op zijn kop gezet. Ilnur Zakarin en Thibaut Pinot kozen de aanval en dat heeft hen een goede uitgangspositie gegeven voor de afsluitende tijdrit. Echter zitten Chris Froome en Simon Spilak, de nummers 1 en 2 van vorig jaar, hen op de hielen. Kan de Britse kopman van Sky voor de derde keer op rij het eindklassement van de Ronde van Romandië op zijn naam schrijven? Volg de afsluitende tijdrit hier op WielerFlits.

Onderweg moet een stuk geklommen worden, de top aan de Rue de la Mercerie ligt op 514 meter hoogte, terwijl start/finish op 375 meter hoogte ligt. In de klim zitten stukken van 10% stijging. Nadat het hoogste punt is bereikt, gaat het in dalende lijn naar de oever van het Meer van Genève.

Om 12.14 uur start Matthias Brändle (IAM Cycling) als eerste. Zakarin (Katusha) is om 14.52 uur de allerlaatste. Rond kwart over drie weten we wie zich kroont tot eindwinnaar van de Zwitserse rittenkoers.

Sporza begint om 14.00 uur op Eén met de live-uitzending.

Links:
Voorbeschouwing

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst
Starttijden- en volgorde

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live tussentijden en eindtijden (Tissot)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
168 Reacties
1 5 6 7
03-05-2015 15:16
Stylist op de fiets die Zakarin...
03-05-2015 15:16
Zonder dat akkefietje had hij hier los gewonnen. Ja ja Zakarin, ff de grote jongens wegblazen? Rot toch op.
03-05-2015 15:16
@Daan, als je hem daarnet op de keitjes omhoog zag rijden vloog die echt enorm vooruit. Lang niet gezien dit, man man. Benieuwd of de organisatoren dit zelf leuk vinden :)
03-05-2015 15:16
Zonder die ketting was hij gewoon eerste.
03-05-2015 15:17
Zakarin verbaast iedereen hier 'in positieve zin'.
03-05-2015 15:17
Helemaal eens met @Tokstar.
03-05-2015 15:18
@123poetertjes XD
03-05-2015 15:18
Die 'anabole steroiden' zou zelfs van Martin hebben gewonnen zonder die kettingproblemen.
Is er nog iemand die dit gelooft, manmanman..
03-05-2015 15:18
Hij traint gewoon harder dan de rest :) wat n aanfluiting dit, het nieuwe wielrennen, Lance lacht zich de ballen uit de broek op t moment....
03-05-2015 15:19
Nu vraag ik me toch enorm af wat Spilak hier van vindt. Lijkt nog oprecht blij!
03-05-2015 15:19
[i]edit redactie: niet anti-supporteren aub[/i]
03-05-2015 15:21
Katoesha rijdt op dit moment iedereen van de weg af.
03-05-2015 15:22
Belachelijk, noemen ze dat anti-supporteren? Mogen mensen hun eigen mening niet geven?
03-05-2015 15:22
Dit bericht is verwijderd
03-05-2015 15:23
Clement geweldig! 7de, superprestatie!
03-05-2015 15:24
Kijk maar uit @klootje, straks noemen ze het nog anti-supporteren :p
03-05-2015 15:27
Dat interview is dan wel weer heel schattig.
03-05-2015 20:00
Man, die Rus reed bijna op een VDB verzet naar boven (zonder het stylisme).
1 5 6 7

Om te reageren moet je ingelogd zijn.